0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2008

  • Autor: Henryk Duda

  • Wydawca: AWF Kraków

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
18,90 zł
17,01 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,89 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszukując dróg usprawnienia efektywności szkolenia Naglak (1994) wskazuje na potrzebę zespolenia działań rozwijających: zdolności motoryczne, specjalne zdolności ruchowe i zdolności umysłowe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Sport
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Medycyna sportowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-891-2183-7
  • Liczba stron: 213
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp              5

I. Wprowadzenie teoretyczne         7

1.	Uwarunkowania osobnicze działań w grze sportowej     7

1.1.	Umysłowo-psychiczne dyspozycje do działania w grze     19

1.2.	Zdolności motoryczne jako czynnik umożliwiający działania gracza      	29

1.3.	Umiejętność i sprawność działania gracza      33

2.	Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych      37

2.1.	Proces nauczania czynności ruchowych      42

2.2.	Znaczenie wiedzy w nauczaniu działań ruchowych     47

3.	Intelektualizacja nauczania gry        53

3.1.	Intelektualne formy nauczania jako środki wzmacniające proces szkolenia gracza            57

3.2.	Problematyka intelektualizacji nauczania w badaniach z zakresu gry w piłkę nożną           61

II. Procedura badawcza           65

1.	Cel pracy, pytania i hipotezy badawcze        66

2.	Materiał i metodyka badań         67

2.1.	Materiał badawczy (dobór grup)        67

2.2.	Założenia eksperymentu dydaktyczno-sportowego (pedagogicznego)   	69

2.2.1.	Główne założenia nauczania        72

2.2.2.	Proces nauczania w grupie kontrolnej     73

2.2.3.	Proces nauczania w grupie eksperymentalnej     74

2.3.	Techniki i narzędzia badawcze        75

2.3.1.	Pomiar cech budowy ciała (rozwój fizyczny)     76

2.3.2.	Pomiar sprawności motorycznej      76

2.3.3.	Pomiar czynności ruchowych z piłką     76

2.3.4.	Testy działań indywidualnych i grupowych w grach symulacyjnych	80

2.3.5.	Testy wiedzy specjalnej        86

2.3.6.	Ocena sprawności umysłowej      90

2.4.	Metody statystycznej analizy danych        90

Rozdział III. Prezentacja i omówienie wyników badań     92

1. Związek sprawności umysłowej z wybranymi aspektami sprawności działań gracza              92

1.1. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wiedzy o grze            93

1.2. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wykonywania czynności ruchowych z piłką        95

1. 3. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a sprawnością działania w grach symulacyjnych        97

2.	Związki pomiędzy wiedzą o grze a wybranymi aspektami sprawności działania w grze              99

2.1.	Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a poziomem wykonania czynności ruchowych z piłką         100

2.2.	Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a sprawnością działania w grach symulacyjnych           101

3.	Wpływ intelektualizacji w kształtowaniu dyspozycji do gry na tle rozwoju fizycznego i motorycznego           104

3.1.	Ocena rozwoju fizycznego        106

3.2.	Ocena rozwoju zdolności motorycznych      109

3.3.	Analiza rozwoju umiejętności ruchowych gracza (tzw. umiejętności technicznych)            111

3.3.1.	Ocena zmian wiedzy o czynnościach ruchowych stosowanych w grze           111

3.3.2.	Ocena zmian poziomu wykonania czynności ruchowych z piłką w warunkach wyizolowanych z gry      113

3.3.3.	Ocena rozwoju wykonania czynności ruchowych z piłką w grach symulującychwarunki gry klasyfikowanej     116

3.4.	Analiza rozwoju umiejętności taktycznych gracza     119

3.4.1.	Ocena zmian wiedzy o taktyce gry      120

3.4.2.	Ocena zmian poziomu skuteczności współdziałania w grach symulujących warunki gry klasyfikowanej     122

3.5.	Wpływ badanych dyspozycji na sprawność działania w grach symulacyjnych             124

IV.	Weryfikacja hipotez           130

V.	Podsumowanie i wnioski         134

Piśmiennictwo            155

Aneks              171

Summary: The intellectualisation of the process of teaching and the development of dispositions to sport games (an exampleof football)     213
Słowa kluczowe: piłka nożna gry sportowe

Inni Klienci oglądali również

17,98 zł 19,50 zł
Do koszyka

Rozwój terytorialny w świetle dorobku ekonomii instytucjonalnej

Współczesne spojrzenie na procesy rozwoju terytorialnego coraz silniej eksponuje sprawność otoczenia instytucjonalnego dla prowadzenia działalności gospodarczej oraz organizowania życia społeczności miejskich i regionalnych. W perspektywie tej u...
34,56 zł 38,40 zł
Do koszyka

Nierównowagi globalne a stabilność międzynarodowego systemu walutowego. Analiza na przykładzie akumulacji rezerw walutowych

Wychodząc z założenia, że zewnętrzna równowaga płatnicza jest tylko jednym z celów polityki gospodarczej kraju, a nierównowagę płatnicza generują i utrwalają przepływy kapitałowe, stany długotrwałej (strukturalnej) globalnej nier&o...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Ryszard Pęczkowski: Nauczanie w klasach łączonych – kontekst teoretyczno-empiryczny

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczni&...
17,28 zł 19,20 zł
Do koszyka

Wpływ procesu integracji Polski z Unią Europejską na rozwój rynków nieruchomości

Niewątpliwym walorem poznawczym niniejszego opracowania jest bogactwo prezentowanych w nim treści opracowanych przez Autorów na podstawie bardzo zróżnicowanych, oryginalnych, bogatych materiałów źródłowych. Monografia stanow...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne - 13 Nauczanie i sprawdzanie poziomu biegłości językowej dla języka łacińskiego jako obcego według wytycznych E SOKJ

Tom poświęcony jest różnym aspektom oceniania ucznia i jego biegłości językowej w procesie glottodydaktycznym oraz problemom, z jakimi borykają się nauczyciele języków obcych na różnych etapach edukacyjnych nauczania. Tom obejmuje ...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.