Innowacje w gospodarce cyfrowej
Niniejsza monografia autorstwa pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach wpisuje się w nurt koncentrujący uwagę na innowacyjności w gospodarce cyfrowej. Zamierzeniem badaczy jest ukazanie znaczenia innowacji w różnych kontekstach, związanych m.in. z procesami produkcji i konsumpcji, z działaniami offshoringowymi i marketingowymi, a także z zagadnieniami natury społecznej. Wielokontekstowość determinuje różnorodność wykorzystywanych źródeł, jak również pluralizm zastosowanych metod.
Prolegomena do rozważań nad rolą innowacyjności w kompensowaniu wyzwań tworzonych przez rosnącą cyfryzację gospodarki (Julia Włodarczyk, Tomasz Ingram) 7
Rozdział 1. Zwinność organizacyjna a innowacyjność prosumencka w erze gospodarki 4.0 (Maria Kocot) 21
Rozdział 2. Offshoring usług informatycznych i jego rola we wdrażaniu innowacji w warunkach wirtualizacji rynków – przypadek śląskich przedsiębiorstw (Damian Kocot) 38
Rozdział 3. Analiza ofert pracy z wykorzystaniem narzędzi Big Data zawartych w języku Python (Arkadiusz Kisiołek) 58
Rozdział 4. Przyszłość aplikacji zakupowych w dobie rozwoju e-commerce (Katarzyna Szachta) 73
Rozdział 5. Czy memy internetowe to przyszłość marketingu cyfrowego? (Michał Gulewicz) 84
Rozdział 6. Innowacje i retroinnowacje w działaniach na rzecz integracji i współpracy międzypokoleniowej (Agnieszka Giszterowicz, Stanisław Waszczak) 97
Rozdział 7. Innowacje na rynku Forex w kontekście rozwoju technologii informacyjnych (Wojciech Zembura) 117
Informacja o Autorach 133