0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Infografika w prasie i Internecie (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2020

  • Autor: Przemysław Szews

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
19,95 zł
17,96 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,99 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Infografika w prasie i Internecie

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych. * Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-738-8
  • ISBN druku: 978-83-8142-737-1
  • Liczba stron: 198
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

ROZDZIAŁ 1. Komunikacja wizualna w mediach. Role obrazu i tekstu w komunikatach i informacji	13
1.1. Pojęcie komunikacji wizualnej	13
1.2. Komunikacja wizualna jako część kultury wizualnej	18
1.3. Rola i funkcje obrazu w komunikacji wizualnej	20
1.4. Interaktywność jako kolejny etap projektowania mediów	25
1.5. Tekst i obraz w mediach	28
1.6. Tekst jako obraz – funkcja wizualna tekstu	30

ROZDZIAŁ 2. Infografika jako sposób wizualizowania informacji i danych w prasie oraz w Internecie	33
2.1. Pojęcie infografii	34
2.2. Geneza infografiki	35
2.3. Wizualizowanie informacji w dziennikarstwie	40
2.4. Infografika jako forma wizualizacji przekazu – historia	41
2.5. Infografika współcześnie	46
2.6. Infografika jako gatunek angażujący	49
2.7. Rodzaje i odmiany infografiki	57
2.8. Infografika internetowa i gatunki interaktywne	63
2.9. Infografika dynamiczna	65
2.10. Infografika dynamiczna a hipertekst	68
2.11. Infografika dynamiczna jako gatunek angażujący	71
2.12. Infografika jako informacyjny gatunek dziennikarski 	72
2.13. Infografika a kompetencje odbiorcy	77
2.14. Budowa infografiki	78
2.15. Podstawowe elementy udanej infografiki	82

ROZDZIAŁ 3. Wizualizacja informacji w prasie i Internecie 	87
3.1. Wykresy w prasie	90
3.1.1. Wykresy kolumnowe i słupkowe	90
3.1.2. Wykresy kołowe	95
3.1.3. Wykresy liniowe	100
3.2. Infografiki w prasie	106
3.2.1. Infografiki oparte na mapach	106
3.2.2. Infografiki wieloelementowe	115
3.2.3. Infografiki o charakterze poradnikowym	120
3.3. Infografiki w Internecie	124
3.3.1. BIQdata.pl 	124
3.3.1.1. O serwisie BIQdata.pl	124
3.3.1.2. BIQdata.pl – analiza wybranych materiałów	128
3.3.2. Onet.pl – Analiza	148
3.3.2.1. O portalu Onet.pl 	148
3.3.2.2. Onet.pl – analiza wybranych materiałów	149
3.3.3. Wirtualna Polska	162
3.3.3.1. O portalu Wirtualna Polska	162
3.3.3.2. Wirtualna Polska – analiza wybranych materiałów 	164

Zakończenie	175
Bibliografia	181
Spis rysunków i tabel	195

Inni Klienci oglądali również

33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

Naruszenia praw autorskich w internecie. Aspekty prawne i procedury dochodzenia roszczeń

Publikacja prezentuje rozwiązania praktycznych problemów, pojawiających się w sprawach dotyczących naruszenia praw autorskich – od chwili rozpoczęcia poszukiwania ochrony do egzekucji pozytywnego wyroku. Jest adresowana do prawników – praktyków oraz...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Polska polityka wewnętrzna i zewnętrzna w zwierciadle prasy rosyjskiej (2010–2016)

Książka przedstawia spojrzenie rosyjskich dziennikarzy na polską politykę wewnętrzną oraz zagraniczną w latach 2010-2016 i obejmuje takie zagadnienia, jak wybory, stosunki między partiami politycznymi, wpływ katastrofy smoleńskiej na polską rzeczywisto...
38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Prawdziwa Historia Internetu - wydanie III rozszerzone

„Prawdziwa historia Internetu” to obszerne źródło wiedzy o Internecie i jego ewolucji. Przedstawia ojców Internetu, ukazuje jak powstały pierwsze sieci i jak się rozwijają do dnia dzisiejszego. Ze szczegółami opisano na...
4,94 zł 5,49 zł
Do koszyka

Ekshibicjonizm społeczny w Internecie. Motywy i potencjalne zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa młodzieży - 03 Rozdz. 4 - Metodologiczne podstawy badań własnych; Rozdz. 5 - Diagnoza aktywności młodzieży gimnazjalnej w przestrzeni wirtualnej

Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jedny...
17,09 zł 18,99 zł
Do koszyka

Jak zdobyć klientów w internecie

Seria: ABC Profesjonalisty Dzięki internetowi można dziś znaleźć/kupić/sprzedać wszystko. I to prawie w mgnieniu oka. Książka pokazuje, jak można najefektywniej wykorzystać to zjawisko dla własnych biznesowych celów, szybko pozyskując klient&oac...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Jak nie zostawiać śladów w Internecie

Sprawdź jak skutecznie usunąć konto z Facebooka, Naszej Klasy czy MySpace. Niektórzy użytkownicy skarżą się, że nawet po usunięciu konta niektóre dane (np. zdjęcia) są dalej przechowywane, co wynika ze złożoności procedury usuwania profil...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.