0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej - 05 Czynniki determinujące zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej

(eBook)

Ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Magdalena Christ

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej - 05 Czynniki determinujące zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej

Inspirację do podjęcia prezentowanego tematu stanowiła teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, zgodnie z którą poznawczą kompetencję czy sprawność człowieka najlepiej opisuje się w kategoriach zbioru zdolności, talentów czy też umiejętności umysłowych, nazywanych inteligencjami. Wybrane zagadnienia teoretyczne zestawiono w pracy z fragmentami z badań, a rozważania definicyjne poprowadzono wokół pojawiających się w opracowaniu pojęć i zagadnień. Omówiono przykłady inicjatyw silnie ukierunkowanych na indywidualizację procesu kształcenia, dobrych praktyk i miejsc, które stanowią inspirację do działania i są wzorami godnymi naśladowania, oraz poruszono kwestię zdolności i uzdolnień uczniów. Zasadniczą część pracy stanowi opis wyników badań własnych, na które składa się analiza danych pochodzących z badań ankietowych oraz danych uzyskanych na podstawie badań diagnostycznych, prowadzonych w klasach pierwszych szkoły podstawowej. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców – teoretyków i praktyków – badaczy, nauczycieli, studentów kierunków humanistycznych czy społecznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-432-5
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 9

1.  Indywidualizacja procesu kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej / 13
1.1.    Międzyludzkie różnice indywidualne — perspektywa psychologiczna i pedagogiczna
/ 14
1.2. Rozważania definicyjne / 17
1.2.1. Proces kształcenia / 17
1.2.2. Indywidualizacja i różnicowanie procesu kształcenia / 20

2. Polityka oświatowa a indywidualizacja procesu kształcenia / 28
2.1. Projekt MEN „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I—III” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (projekt systemowy) / 29
2.2. „Ja i my” — program nauczania wraz z indywidualizacją procesu kształcenia i wychowania uczniów klas I—III / 32
2.3. Inne wybrane programy i projekty edukacyjne realizowane w klasach I—III szkoły podstawowej / 34
2.4. Uniwersytety dziecięce jako szansa na indywidualizację procesu kształcenia / 38
2.5. Eksploratoria — parki (muzea) edukacyjne w służbie indywidualizacji procesu kształcenia / 42

3. Zdolności i uzdolnienia uczniów / 49
3.1. Zdolności, uzdolnienia, talent — rozważania definicyjne / 50
3.2. Wybrane możliwości diagnozy zdolności kierunkowych uczniów / 53
3.3. Zdolności i inne czynniki a osiągnięcia szkolne uczniów / 58

4. Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera / 64
4.1. Założenia teorii inteligencji wielorakich Gardnera / 64
4.2. Zastosowanie teorii inteligencji wielorakich Gardnera na świecie — wybrane przykłady / 72
4.3. Zastosowanie teorii inteligencji wielorakich Gardnera w Polsce — wybrane przykłady / 78
4.4. Programy edukacji elementarnej oparte na teorii inteligencji wielorakich Gardnera / 80
4.5. Teoria inteligencji wielorakich Gardnera w kontekście wybranych badań empirycznych / 82

5. Koncepcja metodologiczna badań własnych / 91
5.1. Charakterystyka badań własnych i ich cele / 91
5.2. Problematyka badań / 93
5.3. Zmienne i ich wskaźniki / 96
5.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 101
5.5. Przebieg badań, charakterystyka terenu badań i próby badawczej / 104
5.6. Sposoby analizy otrzymanych wyników / 105

6. Czynniki determinujące zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 107
6.1. Zakres indywidualizacji procesu kształcenia ze względu na zdolności kierunkowe uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 107
6.2. Dodatkowe wykształcenie nauczycieli a zakres indywidualizacji z uwzględnieniem zdolności kierunkowych uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 119
6.3. Staż pracy nauczycieli a zakres indywidualizacji procesu kształcenia w aspekcie zdolności kierunkowych uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 123
6.4. Stopień awansu zawodowego nauczycieli a zakres indywidualizacji procesu kształcenia w kontekście zdolności kierunkowych uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 126
6.5. Zakres diagnozy zdolności kierunkowych a zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 128
6.6. Udział klasy/szkoły w dodatkowych programach/projektach edukacyjnych a zakres indywidualizacji procesu kształcenia w kontekście zdolności kierunkowych uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 135
6.7. Liczebność klasy a zakres indywidualizacji procesu kształcenia z uwzględnieniem zdolności kierunkowych uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 139
6.8. Wybrane programy edukacji wczesnoszkolnej i pakiety edukacyjne, na jakich pracują uczniowie, a zakres indywidualizacji procesu kształcenia / 141
6.9. Wyposażenie sali lekcyjnej w media i materiały dydaktyczne a zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 145
6.10. Wielkość miejscowości (liczba ludności) a zakres indywidualizacji procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej / 147
6.11. Podsumowanie wyników badań ankietowych / 148

7. Osiągnięcia w obszarach poszczególnych zdolności kierunkowych uczniów klas pierwszych uczestniczących w badaniu i czynniki mogące je determinować / 150
7.1. Zdolności kierunkowe reprezentowane przez uczniów klas pierwszych uczestniczących w badaniu / 150
7.2. Zakres indywidualizacji procesu kształcenia ze względu na zdolności kierunkowe uczniów a osiągnięcia szkolne uczniów / 160
7.3. Płeć uczniów a osiągnięcia szkolne / 169
7.4. Profile inteligencji wielorakich nauczycieli klas pierwszych uczestniczących w badaniu a osiągnięcia szkolne uczniów / 172

8. Podsumowanie i wnioski z analizy wyników badań własnych / 177

Aneksy / 186

Bibliografia / 205

Shrnutí / 217
Summary / 219

Inni Klienci oglądali również

12,72 zł 14,13 zł
Do koszyka

Artykuły. Kształcenie studentów przez praktykę w koncepcji Delly Fish. Model kształcenia studentów oparty na doświadczeniu

Domagają się spełnienia postulaty kształcenia opartego nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale w większej mierze na praktyce. Niniejsza publikacja podnosi tą tematykę.
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

"Rusztowanie" w procesie dydaktycznym. Studium nauczycielskiego scaffoldingu

Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie, nakreśla szerokie, a zarazem nieoczywiste jego zastoso...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 13. Szkoły w Wydziale Poleskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Środki unijne jako czynnik rozwoju i konkurencyjności małych i średnich przeds iębiorstw w województwie śląskim

Małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają niezwykle istotną rolę w gospodarce Polski i innych krajów europejskich. Konkurencyjność i rozwój tej grupy przedsiębiorstw decyduje o rozwoju całej gospodarki i jej pozycji na rynkach międzynarod...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Koncepcja katafatycznego kodu prawa. Ku rozstrzygnięciom w zakresie pomiaru zrozumiałości prawa

Zaproponowane przez Autora analizy dotykają problemu uniwersalnego, jakim jest kwestia zrozumiałości (języka) prawa, wpisując się poniekąd w postulat społeczeństw, które od dawna oczekują od ustawodawców prostego i zrozumiałego prawa. (.....
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Procesy decyzyjne w Unii Europejskiej z perspektywy teoretyczno-metodologicznej

Oddając w ręce Czytelnika niniejsze opracowanie, autorzy wyrażają nadzieję, że przynajmniej w pewnym stopniu zapełni ono istniejącą lukę w zakresie prac natury metodologicznej, które starają się połączyć warsztat badacza z praktyką jego wykorzys...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!