0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Zuzanna Zbróg

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 44,00 zł
39,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego (badanie pełne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych najważniejszych zbiorowości szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Tłem dla porównań są szkoły publiczne wybrane do badań na zasadzie doboru celowego. Autorka ma świadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniają do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszącym się jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach.

Książka liczy pięć rozdziałów: Rozdziały 1 i 2 tworzą część teoretyczną pracy, natomiast pozostałe – empiryczną.

Część teoretyczna jest próbą usystematyzowania niezbędnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspirację przeprowadzonych badań empirycznych. Znajduje się w niej także rozdział dotyczący szkoły jako instytucji i organizacji społecznej, a zwłaszcza „organizacji uczącej się”, której cechą charakterystyczną jest umiejętność nieustającego rozwoju szkoły przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowości. Analizie – na podstawie literatury przedmiotu badań – poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekście wpływu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne.

W części empirycznej przedstawiono metodologiczne założenia badań własnych (rozdział 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjęty model badań. Ponadto zarysowano przebieg i organizację badań, uwzględniając odpowiednie – dla przyjętej koncepcji – metody i narzędzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykę badanych szkół oraz respondentów (rozdział 4). Rozdział 5 przedstawia szczegółowe wyniki badań własnych odnoszące się do tych kategorii potrzeb społecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano się na następujących grupach potrzeb społecznych: łączności, przynależności do grupy, więzi emocjonalnej, społecznej akceptacji, społecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii…

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-738-0
  • ISBN druku: 978-83-7587-633-8
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp; 7

1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb; 11

1.1. Definicje i wybrane koncepcje potrzeb; 12

1.1.1. Pojęcie potrzeby; 12

1.1.2. Wybrane koncepcje potrzeb; 21

1.2. Miejsce potrzeb społecznych w systemie potrzeb człowieka; 28

1.3. Problematyka potrzeb w badaniach własnych; 34

1.3.1. Potrzeby obiektywne a potrzeby subiektywne; 34

1.3.2. Potrzeby jednostek a potrzeby zbiorowości; 35

1.3.3. Stopnie zaspokojenia potrzeb; 35

1.3.4. Zróżnicowanie potrzeb człowieka; 37

1.4. Empiryczna operacjonalizacja potrzeb w badaniach naukowych; 39

2. Szkoła w kontekście .problematyki badawczej; 43

2.1. Szkoła jako instytucja; 43

2.2. Szkoła jako organizacja społeczna; 45

2.2.1. Szkoła jako organizacja ucząca się; 47

2.3. Szkoła jako przedmiot krytyki społecznej; 52

2.4. Transformacja ustrojowa w Polsce i jej wpływ na przemiany edukacyjne; 56

2.5. Potrzeby społeczne jako czynnik stymulujący rozwój szkół niepublicznych; 66

2.6. Funkcjonowanie niepublicznych szkół podstawowych w Polsce po roku 1989; 70

3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych; 79

3.1. Przyjęte założenia badań; 79

3.2. Cele badań; problem i problematyka badawcza; 82

3.3. Operacjonalizacja podstawowych pojęć; 86

3.4. Model badań własnych; 89

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Leksykon prawa karnego skarbowego. 100 podstawowych pojęć

Przeprowadzona przez Autora w szerokim ujęciu pogłębiona, a równocześnie syntetyczna analiza wypowiedzi przedstawicieli doktryny opatrzona jest refleksją naukową. Przedstawiona argumentacja jest zawsze przemyślana, wyczerpująca i uzasadniona. Ws...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki

W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w ...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Latawcom nie potrzeba skrzydeł

Lucyna Siemińska urodziła się 6 października 1962 r. w Bydgoszczy. Poezję traktuje jako ulubione hobby. W swoich wierszach, pisanych prostym językiem, nawiązuje do codziennych spraw i uczuć.Latawcom nie potrzeba skrzydeł jest drugim po zbio...
38,41 zł 42,68 zł
Do koszyka

Wspólnota samorządowa wobec współczesnych wyzwań i zagrożeń społecznych. Studium przypadku gminy miejskiej Szczytno

W pierwszym rozdziale pracy podjęto teoretyczne rozważania na temat istoty wyzwań i zagrożeń oraz określono główne zadania podstawowej jednostkisamorządu terytorialnego. Ponadto przedstawiono rys historyczny Szczytna i jego aktualny potenc...
6,29 zł 6,99 zł
Do koszyka

Angielski poziom podstawowy. Część 1

Angielski poziom podstawowy jest podręcznikiem dla każdego, kto chce nauczyć się języka angielskiego. Przedstawia podstawy angielskiej gramatyki, przedstawia najczęściej używane czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki w języku angielskim, uczy właściwego...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!