0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych (eBook)

Wartości jako cele działań i wyborów

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2009

  • Seria / cykl: Współczesne problemy psychologii

  • Autor: Artur Domurat

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
10,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych

Monografia z zakresu metodologii badań psychologicznych, dotycząca wskazywania wartości osobistych jako motywów ludzkich zachowań i wyborów. Autor opisuje podejście środków i celów w badaniach nad wartościami. Następnie prezentuje metodę ladderingu realizującą to podejście i służącą do wskazywania atrybutów obiektów i działań, konsekwencji ich wyboru i wartości z nimi związanych. Laddering łączy jakościowy sposób zbierania danych z ilościową ich analizą, prowadzącą do zbudowania map poznawczych, wyrażających zależności między atrybutami, konsekwencjami i wartościami. Autor przedstawia własne propozycje odnośnie do kodowania i analizy danych, eliminujące wady oryginalnej wersji ladderingu, a zastosowanie metody ilustruje przykładami badań z własnej praktyki. Lektura pracy może wzbogacić warsztat badawczy nie tylko psychologów i studentów psychologii, lecz także badaczy rynku i twórców reklam.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Metodologia badań psychologicznych
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-1699-6
  • ISBN druku: 978-83-235-0401-6
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Wprowadzenie teoretyczne	13

	O wartościach	13
		Wartości jako przedmiot badań psychologicznych	13
		Wartości w motywacji i systemie poznawczym człowieka	17
		Kontekstowe funkcjonowanie wartości a metody ich pomiaru	24
	Laddering: podstawy teoretyczne	31
		Kelly’ego teoria konstruktów osobistych i ich pomiar	31
		Laddering D. Hinklego	33
		Zachowania celowe: cele, środki, czynności	36
		Pojęcia, kategorie, kategoryzacja	38
		Koncepcja środków i celów J. Gutmana: geneza i terminologia	40

Rozdział II. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja	51

	Pomiar: zbieranie danych surowych	51
		Wywiad pogłębiony	51
		Laddering miękki lub laddering twardy	54
		Techniki zachęcania osób badanych do wypowiadania się	57
		Kiedy zakończyć wywiad?	60
		Technika papier-ołówek	61
		Wybór techniki: wywiad indywidualny czy technika papier-ołówek?	62
	Kodowanie danych	65
		Procedura kodowania	65
		Ocena zgodności sędziów kompetentnych	69
	Macierz implikacji (M)	72
	Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników	74
		Ogólny algorytm konstruowania hierarchicznej mapy wartości, H	76
		Dodatkowe wskaźniki	78
	Interpretacja wyników	79
	Zastosowanie metody	81
		Zastosowania w badaniach zachowań konsumenckich	81
		Identyfikacja wartości w pozostałych dziedzinach psychologii stosowanej	83
		Ilustracja zastosowania metody: badania nad przywiązaniem do marki	84

Rozdział III. Rozszerzenie ladderingu o nowe procedury i metody analizy danych	99

	Uzasadnienie rozszerzenia: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej	99
		Etap gromadzenia danych: pojawianie się odpowiedzi rozgałęziających się	99
		Ocena zgodności sędziów kompetentnych (wiarygodność kodowania)	101
		Wyrazistość danych, wieloznaczność wypowiedzi i bliskoznaczność pojęć	102
		Określenie kategorii z właściwego poziomu abstrakcji	104
		Redundancja danych	105
		Analiza relacji pośrednich	107
		Pojawianie się pojęcie izolowanych i relacji zwrotnych	108
		Budowa hierarchicznej mapy wartości: ustalenie właściwego poziomu odjęcia	109
		Macierz implikacji i hierarchiczna mapa wartości w ladderingu miękkim	110
	Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej	111
		Zbiory klasyczne, rozmyte i przybliżone	111
		Relacje klasyczne, rozmyte i przybliżone	113
		Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone	116
	Kodowanie danych	120
		Podstawowe założenia i wymagania	120
		Laddering twardy	122
		Laddering miękki	123
		Określenie przestrzeni pomiaru (zbiór danych)	124
		Kodowanie klasyczne, rozmyte i przybliżone – kiedy stosować?	125
	Oceny zgodności sędziów kompetentnych: nowe wskaźniki statystyczne	127
		Założenia teoretyczne	127
		Wskaźniki zgodności dla kategoryzacji klasycznej i rozmytej	131
		Jakość pracy sędziów kompetentnych: udział w niezgodności	137
		Reguły zgodności w klasyfikacji przybliżonej	140
	Wyrazistość kategoryzacji	143
		Idea wyrazistości danych	143
		Wskaźnik wyrazistości	144
		Zgodność i wyrazistość danych: możliwe sytuacje	150
	Oszacowanie przynależności	153
	Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji (M)	155
		Laddering twardy: analiza par fragmentów zamiast drabin	155
		Laddering miękki: kodowanie treści całego wywiadu do macierzy M	163
	Budowa hierarchicznej mapy wartości (H)	166
		Optymalizacja grafów: poziom odcięcia (_)	166
		Wskaźnik pojemności informacyjnej B	167
		Wskaźnik podobieństwa grafu do drzewa, H	167
		Jednoczesna optymalizacja wskaźników B i H	168
		Optymalizacja grafów: wyznaczanie drzewa ekonomicznego	170
		Hierarchiczne mapy wartości	171
	Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej – badanie 2	173
		Materiały i techniki	173
		Schemat badania i problem badawczy	173
		Wyniki	174
		Interpretacja treści hierarchicznych map wartości	182

Rozdział IV. Podsumowanie	184

	Ocena rozwiązań formalnych	184
	Uwagi ogólnometodologiczne	188

Bibliografia	191

Załącznik 1. Zbiory, grafy i relacje: klasyczne, rozmyte i przybliżone	198
	Z1.1. Zbiory zwykłe, rozmyte i przybliżone	198
	Z1.2. Relacje zwykłe, rozmyte i przybliżone	209
	Z1.3. Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone	217
Załącznik 2. Badanie zgodności sędziów kompetentnych	222
	Z2.1. Wyprowadzenie wskaźników zgodności	222
	Z2.2. Wyprowadzenie reguł zgodności dla kodowania przybliżonego	225
Załącznik 3. Optymalizacja mapy H	230
	Z3.1. Wyprowadzenie wzoru wskaźnika podobieństwa do drzewa	230
	Z3.2. Wyznaczanie drzewa ekonomicznego	231
Załącznik 4. Koncepcja oprogramowania wspomagającego analizę danych w ladderingu	234
Załącznik 5. Znaczenie użytych symboli	238

Inni Klienci oglądali również

Wystarczająco dobre życie. Konteksty psychologiczne - Agnieszka Szymańska, Kamila Dobrenko, Lidia Grzesiuk, Relacja między pacjentem i psychoterapeutą a skuteczność psychoterapii. Wyniki badań katamnestycznych

Po co żyjemy? Czym jest dobre życie? Człowiek nieustannie docieka sensu swojego istnienia, próbując odnaleźć jego przyczynę i cel. W prezentowanej monografii, wpisującej się w nurt psychologii pozytywnej, ukazano, jakich odpowiedzi na pytania o ...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 2 - 04 Nauczyciel, czyli kto?

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Pub...
4,61 zł 5,00 zł
Do koszyka

Fenomenologiczne wątki w psychologii poznania - 05 Rozdz. 2, cz. 3. Badania...: Rozumienie tekstu matematycznego jako szczególny przypadek rozumienia; Rozumienie a inne procesy poznawcze. Uwarunkowania przebiegu rozumienia i inne kwestie

W opracowaniu przede wszystkim dokonano rekonstrukcji wyników badań empirycznych Danuty Gierulanki i ukazano bogactwo związanych z nimi wątków teoretycznych, a także przedstawiono jej warsztat badawczy, oparty na innym ideale obiektywnośc...
24,62 zł 26,70 zł
Do koszyka

Badanie substancji biologicznie aktywnych w surowcach roślinnych i produktach naturalnych z zastosowaniem łączonych technik chromatograficznych

W książce przedstawiono wyniki badań dotyczących analiz ekstraktów roślinnych oraz produktów naturalnych. Określono zawartość wybranych związków biologicznie aktywnych oraz dokonano oceny ich aktywności przeciwutleniającej. Autorka...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Badania marketingowe

Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej „Badania marketingowe. Teoria i praktyka”. W nowej publikacji przedstawiony jest cały proce...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Procesy kreowania wartości w strukturach sieciowych

Celem badań zawartych w publikacji była analiza procesów kreowania wartości w heterarchicznych organizacjach sieciowych. W pierwszym rozdziale zidentyfikowano elementy, atrybuty i zadania sieciowego modelu biznesu. W drugim rozdziale scharaktery...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.