0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ha!art 41. Gonzo (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 2013

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Małecka, Kaja Puto, Ziemowit Szczerek

  • Wydawca: Ha!art

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Ha!art 41. Gonzo

Gonzo, mówiąc w skrócie, jest stylem subiektywnego zapisu realnych wydarzeń, balansowaniem na granicy relacji faktograficznej oraz osobistej impresji. [...] Z chęcią wpuszczenia w zastaną rzeczywistość świeżego powiewu sprzed lat, zjawiska, które umknęło uwadze polskich autorów i badaczy, stworzyliśmy roboczy system kwalifikacji na podstawie kilku współrzędnych. • • • Nie mogąc wytyczyć precyzyjnych granic, do gonzo zaliczamy teksty: Odwołujące się do dziedzictwa kontrkultury. Dziennikarstwo gonzo zrodziło się bowiem w określonych warunkach społecznych. Było pokłosiem kompromitującej się amerykańskiej rewolucji obyczajowej, łabędzim śpiewem kontrkultury, reakcją na konserwatywny kurs amerykańskiej polityki. Eksponujące „ja” autorskie i subiektywny wymiar opisywanych wydarzeń. Uciekające przed prasową konwencją, „formatem”. Tekst taki porzuca klasyczne prawidła dziennikarstwa, oferuje dalekie dygresje, pozwala zajrzeć za kulisy, poznać tło wydarzeń, masę ważnych i mniej ważnych, ale zajmujących detali. Napisane kolokwialnym językiem, nierzadko złośliwe i niepoprawne politycznie. Odnoszące się, choćby symbolicznie, do psychodelików lub szerzej, do niecodziennych doświadczeń duchowych. • • • Gonzo powstało po to, by zagrać na nosie koncernom medialnym i zniszczyć grzeczne dziennikarstwo. I prawie się udało! Naszym zdaniem przydałoby się wymierzyć policzek także polskiej prasie. Niniejszy numer „Ha!artu” to nasza wariacja na temat tego, czym mogłyby być tygodniki, gdyby zdjąć z nich brzemię bycia dodatkami do reklam. Mogłyby być, ale nie będą, bo wcześniej upadną z powodu spadającego czytelnictwa i naporu jakościowych (i darmowych) treści w internecie. Uważamy, że to przede wszystkim wina wydawców. I wcale nam nie jest przykro. Zaprosiliśmy autorów z różnych środowisk i o różnych zainteresowaniach do udziału w okołoprasowym numerze „Ha!artu”. Zleciliśmy im przygotowanie tekstów na temat dziennikarstwa gonzo lub stworzenie reportaży w tym stylu. Poprosiliśmy też tłumaczy o przybliżenie tekstów z kanonu i z peryferii. Chcielibyśmy, by sprawa nie skończyła się na jednym numerze. Zachęcamy do nadsyłania tekstów. Ten numer można potraktować jako podręcznik. – ze wstępu do numeru

  • Redakcja: Aleksandra Małecka, Kaja Puto, Ziemowit Szczerek
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 1641-7453
  • Liczba stron: 152
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
TEMAT NUMERU

Gonzo (fragment), Anthony Hope-Smith, Will Bingley

Gonzo bez lęku i odrazy, Bartosz Stopel

Upadek i demoralizacja na Derby Kentucky, Hunter S. Thompson

Klątwa Lono (fragment), Hunter S. Thompson

Umarł z falafelem w ręku (fragment), John Birmingham

Autobiografia śniadego bizona (fragment), Oscar Zeta Acosta

Con safos, Adam Ladziński

Gdzie byliście, kiedy umarł Elvis, Lester Bangs

Lester Bangs miał wąsy, Ziemowit Szczerek

Mainstream po gonzo: przypadek dziennikarstwa amerykańskiego, Adam Ladziński

Paliwo z ludzi przyszłością energetyki, czyli nowy dokument gonzoidalny, Sebastian Rerak

Zestaw składników mielonki z Huntera S. Thompsona, doktora nauk dziennikarskich, Ziemowit Szczerek

 

POLSKA

Kiszone frukta z miodem, Grzegorz Kopeć

Sporysz zamiast pejotlu, Jan Bińczycki

Podróże z kuzynem, Łukasz Grzymalski

Radom kontra Polska, Ziemowit Szczerek

Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian (fragment), Ziemowit Szczerek

Granice to tylko layout – Z Ziemowitem Szczerkiem rozmawia Jan Bińczycki

 

ŚWIAT

Gonzo-Journalismus, czyli antypody niemieckiego dziennikarstwa, Kaja Puto

Obława na solenizantów, Helge Timmerberg

Bitwa na gardła, Helge Timmerberg

Gonzamente. Gonzo we Włoszech, Aneta Wielgosz

Ci przypadkowi męczennicy wojen Gomorry, Roberto Saviano

Zmarł Gerard Damiano, reżyser Głębokiego gardła, Damiano Laterza

„Przede wszystkim nie istnieje obiektywne dzienni­karstwo”. Gonzo jako przepis na wolne media, Mateusz Bieńkowski

Tekst przeciwko Triestowi pisany na zlecenie, Boris Kotur

Diaspora biegnie rundę honorową, Zoran Teofilović

Niezidentyfikowany obiekt latający, czyli torebka na śmieci, Grzegorz Kopeć

Czarny kwadrat na białym tle, czyli gonzo w Runecie, Kinga Raab

Rosyjski żywot: czyściec (quiz), Autor nieznany

Mityng dziesiątego grudnia w Magnitogorsku, Daniła Bljuz

 

HISTORIA

Opisywanie świata (fragment), Marco Polo

Jak Łazarz zgodził się na służ­bę do mercedariusza i co go tam spotkało, Autor nieznany

Londyński szpieg (fragment), Ned Ward

Listy z Rosji (fragment), Markiz de Custine

Szlak oregoński: szkice z życia na prerii i w Górach Skalistych (fragment), Francis Parkman

Z pół-Azji, Karl Emil Franzos

Chiński obłęd, Albert Londres

Jakie to uczucie być karmioną siłą, Djuna Barnes

Najpierw była Djuna, Aleksandra Małecka

 

ZDROWIE I URODA

Gonzo znaczy brud, Jakub Baran

digital.praha 2.1.2, Arkadiusz Wierzba

Noc w operze, Maciej i Lucjan z Make Life Harder

 

LUDZIE I STYLE

Kawałki z Mongolii, Maciej Rączka

Zanim zaczniesz przewracać tratwę, pomyśl chwilę, Kaja Puto

Okiem krakowskiego taksówkarza, Tomasz Janik

 

KOMIKS

Wywiad z Markiem Millerem, Z Markiem Millerem rozmawia Michał Chudoliński

Dziad (komiks), Anna Krztoń

Komiks bez kompleksów, Jan Bińczycki

 

Gonzo na okrągło, czyli poczta literacka bez tajemnic, M.

• • •

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Wieś i Rolnictwo nr 1/2018

W numerze [Contents] Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak: Jubileusz Profesor Marii Halamskiej, s. 7–10; Grzegorz Gorzelak: Maria Halamska – Uczona z klasą, s. 11–14. A r t y k u ł y [Articles] Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obsz...
12,15 zł 13,50 zł
Do koszyka

Administrator 1/2013

ADMINISTRATOR to miesięcznik ukazujący się od 1990 roku, adresowany do zarządców nieruchomości budynkowych: m. in. spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego, zarządców publicznych oraz firm za...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

Elektro.Info 1/2

Od redakcji Jak ważnym elementem wyposażenia budynku jest instalacja elektryczna, wiedzą wszyscy użytkownicy. Najczęściej o jej niebagatelnym znaczeniu przekonujemy się podczas przerw w dostawie energii elektrycznej. Taka sytuacja zdarzyła się w styczn...
17,55 zł 19,50 zł
Do koszyka

eleWator 30 (4/2019) - Świętość

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literatu...
10,00 zł
Do koszyka

Krytyka Polityczna nr 35-36. Kino-Fabryka

Pierwszy film w dziejach kina przedstawiał robotników wychodzących z fabryki, a kino ze wszystkich dziedzin sztuki w największym chyba stopniu przypomina przemysł. Sam film ma formę towarową – powielany jest w setkach identycznych kopii i ...
10,00 zł
Do koszyka

Krytyka Polityczna, nr 37-38. Nowoczesność na peryferiach

Indie były i są dla nas wielką niewiadomą. Pozostały krajem tajemniczej egzotyki, gdzie wszystko jest inaczej i bardziej. Nowy orientalizm jest jednak subtelniejszy, często skrywa się za parawanem wrażliwości społecznej. Kiedy załamujemy teatralnie ręc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.