0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 02 rozdz 2, Psychologiczne uwarunkowanie procesu przyswajania języka obcego (eBook)

Perspektywa psychopedagogiczna

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Alicja Gałązka

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
8,00 zł
7,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,80 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Future Learning System. Drama w nauczaniu języka angielskiego - 02 rozdz 2, Psychologiczne uwarunkowanie procesu przyswajania języka obcego

Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej, niedyrektywnej pedagogiki, podkreślającej potrzeby uczącego się, jego zainteresowania oraz autonomię. FLSto zintegrowane podejście holistyczne do nauczania języka obcego, które umożliwia odpowiednie zindywidualizowanie technik kształcenia, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i oczekiwaniami uczniów, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w uczeniu osób dorosłych. Swoistą dyrektywą dydaktyczną jest przyjęcie założenia, że zdolności do przyswajania języka obcego (a również wszelkie inne zdolności) można rozwijać, aktywizując obie półkule mózgowe oraz różne rodzaje inteligencji wielorakiej. FLSto metoda oparta głównie na dramie kreatywnej, wykorzystującej w pełni potencjał słuchacza, jego osobowość oraz indywidualne preferencje do uczenia się, rozwijająca wszystkie typy inteligencji oraz integrująca obydwie półkule mózgowe. Publikacja adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz do wszystkich teoretyków oraz praktyków poszukujących empirycznych dowodów na szczególną wyjątkowość dramy jako kreatywnej alternatywy edukacyjnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-083-9
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Ro z d z i a ł 1
Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki uczenia się i nauczania języka
obcego w aspekcie glottodydaktycznym . . . . . . . . . . . . 11
1.1. Pojęcie i zakres badawczy glottodydaktyki . . . . . . . . . . 11
1.2. Wybrane teorie i modele przyswajania języka obcego . . . . . . . 14
1.3. Inne teorie uczenia się języka drugiego . . . . . . . . . . . 19
1.3.1. Model opracowany przez E. Białystok . . . . . . . . . 19
1.3.2. Model przetwarzania informacji . . . . . . . . . . . 20
1.3.3. Model adaptacyjnej kontroli myśli. . . . . . . . . . . 20
1.3.4. Model społeczno-konstruktywistyczny. . . . . . . . . . 21
1.4. Zasady nauczania języka obcego . . . . . . . . . . . . . 22
1.5. Metody i koncepcje nauczania języka obcego . . . . . . . . . 25
1.5.1. Metody konwencjonalne (tradycyjne) . . . . . . . . . . 26
1.5.2. Metody niekonwencjonalne (alternatywne) . . . . . . . . 30
1.5.3. Metoda komunikacyjna czy raczej nauczanie komunikacyjne? . . 34
1.6. Wybór metody w nauczaniu dorosłych . . . . . . . . . . . 36
1.7. Sprawności receptywne i produktywne w nauczaniu języka obcego . . . 38
1.7.1. Słuchanie ze zrozumieniem . . . . . . . . . . . . . 39
1.7.2. Czytanie ze zrozumieniem . . . . . . . . . . . . . 42
1.7.3. Sprawność mówienia . . . . . . . . . . . . . . 46
1.7.4. Sprawność pisania . . . . . . . . . . . . . . . 48
1.8. „Europejski system opisu kształcenia językowego” . . . . . . . . 50
Ro z d z i a ł 2
Psychologiczne uwarunkowanie procesu przyswajania języka obcego . . 61
2.1. Motywacja i poczucie lęku a uczenie się języka . . . . . . . . 61
2.1.1. Pojęcie motywacji . . . . . . . . . . . . . . . 62
2.1.2. Podejście behawioralne . . . . . . . . . . . . . 62
2.1.3. Teoria potrzeb . . . . . . . . . . . . . . . . 63
2.1.4. Motywacja osiągnięć . . . . . . . . . . . . . . 64
2.1.5. Teorie redukcji popędu . . . . . . . . . . . . . 65
2.1.6. Teorie optymalnego pobudzenia . . . . . . . . . . . 66
2.1.7. Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna . . . . . . 67
2.1.8. Wewnętrzna przyczynowość zachowania . . . . . . . . 69
2.1.9. Swoboda wyboru . . . . . . . . . . . . . . . 70
2.1.10. Kompetencja . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
2.1.11. Wzmocnienia zewnętrzne . . . . . . . . . . . . . 72
2.1.12. Teoria autopercepcji (self-perception) Bema (1972) . . . . . 72
2.1.13. Poznawcza teoria wartościowania Deciego i Ryana (1985) . . . 73
2.1.14. Koncepcja atrybucji endogennej i egzogennej Kruglanskiego . . 74
2.1.15. Motywacja wewnętrzna czy rachunek samoodniesień? . . . . 75
2.2. Rola motywacji w uczeniu się i nauczaniu języka obcego . . . . . 77
2.2.1. Model Dornyeia . . . . . . . . . . . . . . . . 78
2.2.2. Model Gardnera i MacIntyre’a . . . . . . . . . . . . 79
2.2.3. Percepcja porażek i sukcesów . . . . . . . . . . . . 81
2.2.4. Znaczenie teorii samookreślenia w uczeniu się języka . . . . . 82
2.2.5. Inne czynniki wpływające na motywację w uczeniu się języka obcego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
2.3. Wpływ lęku na proces uczenia się . . . . . . . . . . . . 84
2.4. Inteligencja a zdolność przyswajania języka . . . . . . . . . . 85
2.4.1. Pojęcie i rodzaje inteligencji . . . . . . . . . . . . 85
2.4.2. Inteligencja jako energia mentalna . . . . . . . . . . 86
2.4.3. Inteligencja jako cecha . . . . . . . . . . . . . . 86
2.4.4. Inteligencja A, B i C . . . . . . . . . . . . . . 87
2.4.5. Inteligencja społeczna . . . . . . . . . . . . . . 88
2.4.6. Inteligencja emocjonalna . . . . . . . . . . . . . 89
2.4.7. Inteligencja praktyczna . . . . . . . . . . . . . . 90
2.4.8. Inteligencja kulturowa . . . . . . . . . . . . . . 91
2.4.9. Inteligencja wieloraka . . . . . . . . . . . . . . 91
2.4.10. Inteligencja wieloraka a proces uczenia się. . . . . . . . 94
2.4.11. Inteligencja wieloraka a uczenie się języka obcego . . . . . 97
2.5. Uwarunkowania neurologiczne a uczenie się języka obcego . . . . . 98
2.5.1. Półkule mózgowe i ich funkcje . . . . . . . . . . . 100
2.5.2. Półkulowość a proces uczenia się . . . . . . . . . . . 106
2.5.3. Pamięć a proces przyswajania języka obcego . . . . . . . 110
2.6. Psychologiczne style uczenia się . . . . . . . . . . . . . 112
2.7. Czynniki demograficzne a przyswajanie języka obcego . . . . . . 115
2.7.1. Płeć a nauka języka . . . . . . . . . . . . . . . 115
2.7.2. Wiek a nauka języka obcego . . . . . . . . . . . . 116
Ro z d z i a ł 3
Future Learning System (FLS) — podstawy metodyczne i psychopedagogiczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
3.1. FLS jako metoda dydaktyczna . . . . . . . . . . . . . . 123
3.2. Etapy procesu uczenia się języka angielskiego metodą FLS . . . . . 128
3.3. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Ro z d z i a ł 4
Glottodrama twórczą alternatywą dla nauczania komunikacyjnego . . . 147
4.1. Pojęcie i znaczenie dramy w edukacji . . . . . . . . . . . 147
4.2. Nieporozumienia definicyjne wokół dramy . . . . . . . . . . 149
4.3. Istota dramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
4.3.1. Drama jako proces . . . . . . . . . . . . . . . 152
4.3.2. Drama a teatr . . . . . . . . . . . . . . . . 154
4.3.3. Związek dramy z zabawą — efekt Arystotelesa . . . . . . 154
4.4. Elementy dramy. . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
4.4.1. Rola w dramie . . . . . . . . . . . . . . . . 158
4.4.2. Konflikt w dramie . . . . . . . . . . . . . . . 159
4.5. Metaxis — rola fikcji w dramie . . . . . . . . . . . . . 162
4.6. Drama z perspektywy psychologicznej . . . . . . . . . . . 164
4.7. Personifikacja mózgu poprzez dramę. . . . . . . . . . . . 166
4.8. Glottodrama w nauczaniu języka obcego ludzi dorosłych . . . . . 168
4.9. Techniki dramy a kształtowanie umiejętności językowych . . . . . 171
4.10. Drama jako kontekst mówienia i pisania . . . . . . . . . . 177
4.11. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Ro z d z i a ł 5
Metodologia badań własnych . . . . . . . . . . . . . . . 183
5.1. Założenia teoretyczne przyjęte w pracy . . . . . . . . . . . 184
5.2. Założenia badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
5.2.1. Przedmiot, cele oraz etapy badań . . . . . . . . . . . 188
5.2.2. Problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki . . . . . . 190
5.3. Metody badań i procedura weryfikacji hipotez . . . . . . . . . 197
5.4. Procedura i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . . . 201
5.5. Charakterystyka badanej grupy pod względem zmiennych demograficznych 202
5.5.1. Porównanie liczbowe zmiennych demograficznych w badanej grupie 207
Ro z d z i a ł 6
Analiza i interpretacja wyników badań własnych . . . . . . . . . 213
6.1. Wyniki badań diagnostyczno-eksplanacyjnych . . . . . . . . . 213
6.1.1. Uwarunkowania neurologiczne, czyli o roli półkulowości w przyswajaniu
języka obcego . . . . . . . . . . . . . . . 214
6.1.2. Inteligencja wieloraka w nauczaniu języka angielskiego . . . . 224
6.2. Efektywność działania metody FLS — analiza badań eksperymentalnych . 236
6.2.1. Kompetencje językowe w grupie kontrolnej i eksperymentalnej . . 236
6.2.2. Wpływ czynników demograficznych na progresję językową . . . 238
6.2.3. Future Learning System, półkulowość a progresja językowa . . . 247
6.2.4. Future Learning System, inteligencja wieloraka a progresja językowa 248
6.2.5. Współczynniki korelacji między zmiennymi . . . . . . . . 250
6.2.6. Półkulowość i inteligencja wieloraka a progresja językowa . . . 253
6.2.7. Rozwój kompetencji językowych — skuteczność działania metody
FLS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
6.2.8. Teoretyczny model badań — wyniki analizy ścieżek . . . . . 259
Dyskusja i podsumowanie wyników . . . . . . . . . . . . . 273
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353
Summary. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 371
Résumé . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 373
Spis schematów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 375
Spis tabel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
Spis wykresów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 379
Spis diagramów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380

Inni Klienci oglądali również

26,57 zł 29,52 zł
Do koszyka

Nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

Nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej to publikacja skierowana do badaczy zainteresowanych tematyką wczesnoszkolnego i przedszkolnego nauczania języków obcych, nauczycieli języków obcych w przedszkolu i ...

Klauzule generalne w prawie krajowym i obcym - 15 Wielokierunkowa nieostrość w sądowym stosowaniu prawa. Intencja prawodawcy a dyskrecjonalność sędziowska — antynomia czy kongruencja?

Klauzule generalne stanowią jedno z najbardziej dyskutowanych zagadnień zarówno na gruncie prawa publicznego, jak i prawa prywatnego. Wzbudzają wątpliwości nie tylko na etapie ich definiowania oraz umiejscowienia w systemie norm i uregulowań pra...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Gramatyka języka francuskiego

Ta książka została stworzona z myślą o wszystkich, którzy odkrywają uroki języka francuskiego i pragną wzbogacić lub uporządkować swoją wiedzę w zakresie gramatyki. Materiał tu zebrany stanowi kwintesencję zasad i reguł gramatycznych istniejącyc...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Siódma funkcja języka

Filozoficzna bomba, semiologiczna petarda, językowy majstersztyk. Po prostu thriller intelektualny. Powieść spiskowa z wielkimi filozofami i semiologami w rolach głównych. 25 lutego 1980 roku Roland Barthes, czołowy francuski intelektualista i t...
31,88 zł 35,42 zł
Do koszyka

Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw

Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje ...
2,77 zł 3,00 zł
Do koszyka

Systemy medialne w dobie cyfryzacji - 04 Zmiany we francuskim systemie medialnym spowodowane rozwojem nowych mediów i technologii cyfrowej

Cyfryzację zauważamy przede wszystkim w skali mikro. Niemal każdy z nas korzysta już z telewizji cyfrowej, wiemy o zaletach tabletu czy nowoczesnej komórki, często szukamy potrzebnych informacji lub opinii w internetowej sieci. Nie dostrzegamy j...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.