Firmy rodzinne
Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednym z fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność firmy; jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfliktów międzypokoleniowych?
Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami „familijnymi” różnych branż i wielkości.
Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do lepszego zrozumienia:
- istoty i celów biznesu rodzinnego,
- problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności
- oraz uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania,
- a także przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę.
Pomogą w tym również zamieszczone w książce:
- testy psychologiczne,
- kwestionariusze kwalifikacyjne,
- bilanse i plany sukcesyjne,
- a także przykłady i studia przypadków znanych firm rodzinnych.
Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów firm rodzinnych, osób, które przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowców i studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych tą problematyką.