0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2012

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Arkadiusz Kamiński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Finansowanie dłużne w jednostkach samorządu terytorialnego

.. Nieodlacznym elementem warunkujacym spójnosc prowadzonych dzialan w samorzadach jest uwzglednienie w planowaniu fi nansowym i wieloletnich zamierzeniach inwestycyjnych poza aspektem zarzadzania plynnoscia budzetu wizji zadluzenia. Takie ujecie pozwala na kompleksowe podejscie do utrzymania równowagi fi nansowej, w tym równowagi biezacej budzetu. Poradnik przedstawia zbiór zagadnien dotyczacych wyboru zródel fi nansowania potrzeb pozyczkowych jednostek samorzadu terytorialnego. Szczególny nacisk zostal polozony na kwes.. e aktywnego ksztaltowania zadluzenia, zarówno w aspekcie podsektora samorzadowego, jak i calego sektora fi nansów publicznych. .. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników jednostek fi nansowych sektora publicznego, w tym banków oraz instytucji nabywajacych skarbowe i municypalne papiery wartosciowe.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5245-1
  • ISBN druku: 978-83-264-3953-7
  • Liczba stron: 236
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 	  9
Wstęp 	  11
Rozdział 1. Sektor finansów publicznych i jego przemiany 	  15
1. Uwagi ogólne  	  15
2. Zakres sektora publicznego i obecne przemiany 	  16
3. Rozwój i znaczenie podsektora samorządowego finansów publicznych  	   18
4. Podział sektora publicznego i zasilanie podsektora samorządowego 	  22
Rozdział 2. Zasady budżetowania a zasady finansowania  	   35
1. Zasady budżetowania w ramach sektora publicznego  	  35
2. Potencjał finansowania dłużnego w sektorze publicznym 	  37
3. Zdolność do finansowania dłużnego przez jednostki samorządu terytorialnego  	  40
4. Pojęcie potrzeb pożyczkowych i charakter ich zaspokojenia 	  45
5. Zasady finansowania dłużnego - odmienności i podobieństwa na szczeblu rządowym i samorządowym 	  48
Rozdział 3. Planowanie finansowe  	  53
1. Założenia planu finansowania wieloletniego  	   53
2. Planowanie finansowania dłużnego a finansowanie inwestycji  	  57
3. Założenia budowania strategii finansowania na szczeblu rządowym i samorządowym - strategia sektora 	  60
4. Planowanie finansowe na szczeblu samorządowym  	  64
5. Forma zabezpieczenia środków pod projekty unijne  	  68
6. Planowanie finansowania dłużnego jednostek samorządu terytorialnego - doświadczenia wybranych krajów europejskich 	  71
7. Strategia finansowania dłużnego (zadłużenia sektora finansów publicznych) - dylematy 	  72
Rozdział 4. Zarządzanie płynnością finansową w jednostkach samorządu terytorialnego  	  76
1. Podejście do płynności w sektorze publicznym  	   76
2. Kryteria płynności i mierniki  	  80
3. Zdolność planowania i kontrolowania strumieni finansowych - zarys problemu 	  85
4. Modele płynności budżetu w różnych strategiach finansowania i zarządzania długiem 	  89
5. Płynność jako funkcja finansowania. Polityka lokowania nadwyżek w ciągu roku 91
Rozdział 5. Ocena ratingowa jako miara efektywności jednostek samorządu terytorialnego  	   96
1. Uwagi ogólne 	  96
2. Założenia wyboru firm ratingowych  	   96
3. Metodologia ocen ratingowych - wybrane problemy  	   97
4. Kryteria oceny i ryzyka 	  107
5. Rating a efektywność finansowania 	  108
6. Oceny ratingowe a kryteria zadłużenia 	  109
7. Ocena zdolności kredytowej poza ratingiem agencji ratingowych 	  113
Rozdział 6. Uwarunkowania wyboru instrumentów finansowania dłużnego 	  118
1. Uwagi ogólne 	  118
2. Kryteria wyboru rynku  	   121
3. Zapadalność instrumentów  	  122
4. Koszt a ryzyko 	  124
5. Efektywność finansowania dłużnego, wzory i założenia  	   126
6. Strategia finansowania dłużnego a efektywność  	   129
7. Zmienność parametrów obligacji a analiza płynności budżetu  	   132
8. Kryteria wyboru firm wspomagających, kancelarii prawnych, agentów emisji 	  134
8.1. Wybór kancelarii prawnej  	  136
8.2. Wybór kierownika konsorcjum emisyjnego - banku 	  142
9. Procedury i procesowanie zadań w finansowaniu dłużnym 	  147
10. Zabezpieczenia i poręczenia związane z emisją obligacji 	  154
Rozdział 7. Finansowanie kredytami bankowymi  	  158
1. Profil kredytu, pożyczki  	   158
2. Dodatkowe czynniki określające warunki kredytowe  	   163
3. Zakres współpracy jednostek samorządu terytorialnego z bankiem kredytującym  	   166
4. Kryteria wyboru banków komercyjnych  	  168
5. Rodzaje zabezpieczeń  	  169
6. Pozyskiwanie kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych  	  170
Rozdział 8. Zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych  	  174
1. Finansowanie sektora a zarządzanie długiem  	   174
2. Planowanie finansowe a zarządzanie aktywami i pasywami 	  178
3. Ujęcie makroekonomiczne a mikroekonomiczne zarządzania długiem w sektorze publicznym  	   182
3.1. Ujęcie makroekonomiczne  	  182
3.2. Ujęcie mikroekonomiczne 	  184
4. Aktywne a pasywne zarządzanie długiem w sektorze finansów publicznych  	   186
5. Określenie celów zarządzania długiem  	   188
6. Proces zarządzania długiem w jednostkach samorządu terytorialnego 	  191
6.1. Wybrane metody zarządzania długiem  	   192
6.2. Portfel odniesienia (benchmarkowy) długu jednostek samorządu terytorialnego 	  194
7. Zarządzanie ryzykiem  	  198
7.1. Ryzyko stopy procentowej  	   199
7.2. I nne ryzyka związane z zarządzaniem długiem  	  201
7.3. Równowaga między ryzykiem i kosztem obsługi długu  	   207
8. Sterowanie kosztami 	  209
9. Dobre praktyki w zarządzaniu długiem publicznym  	  212
10. Zarządzanie długiem potencjalnym  	   216
Rozdział 9. Mechanizm synchronizacji finansowania dłużnego podmiotów sektora finansów publicznych 	  219
Bibliografia  	  223
Słowniczek pojęć 	  227

Inni Klienci oglądali również

1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Dramat i doświadczenie - 09 Teatr jako zapis doświadczeń jednostki i pamięć narodu. (Współczesny nurt czeskiego teatru dokumentalnego i politycznego)

Książka Dramat i doświadczenie to publikacja nawiązująca do rozważań, podejmowanych w nurcie poetyki doświadczenia, z intencją włączenia w ten obszar badawczy refleksji o dramacie i teatrze. Stanowi ona pokłosie konferencji o tym samym tytule, zorganiz...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Odpisy aktualizujące w jednostkach publicznych

Ustawa o rachunkowości przewiduje konieczność stosowania przez jednostki sektora finansów publicznych odpisów aktualizujących. Sprawdź, jak poprawnie wycenić aktywa JSFP, uwzględniając ich zużycie.
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Praca - więź - integracja. Wyzwania w życiu jednostki i społeczeństwa. T. 1: Praca, przedsiębiorczość, gospodarka oparta na wiedzy - 12 Złożoność procesów migracyjnych a problem integracji społecznej. Refleksja na temat sytuacji w Polsce

Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się wię...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego w warunkach gospodarki rynkowej - Kamil Majewski: Wybrane instrumenty sektora usług bankowych jako źródło dochodów gminy

Zgodnie z art. 20 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów stanowi podstawę ustroju gospodarczeg...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Ściąga Księgowego - Jak przygotować do zamknięcia księgi rachunkowe w jednostkach sektora finansów publicznych

Od właściwego zamknięcia ksiąg zależy prawidłowe sporządzenie sprawozdania finansowego. Podane w „Ściądze Księgowego” wskazówki ułatwią takie zorganizowanie prac, aby sporządzane sprawozdania były rzetelne i nie wymagały późni...
103,50 zł 109,00 zł
Do koszyka

Udziały jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatków dochodowych

Przedmiotem badań w niniejszej monografii jest instytucja udziałów jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych. Obecnie wszystkie jednostki samor...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.