0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Finanse publiczne

(eBook)

Współczesne ujęcie

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Stanisław Owsiak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 144,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 100,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

100,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Finanse publiczne

Najnowsza i kompletna publikacja z zakresu finansów publicznych na polskim rynku przygotowana na podstawie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika „ Finanse publiczne. Teoria i praktyka” autorstwa prof. Stanisława Owsiaka.
Autor w nowym podręczniku:
- zaprezentował aktualne trendy w nauce i praktyce finansów publicznych takie jak: teoria dóbr publicznych, teoria wyboru publicznego, programowanie i planowanie budżetowe, budżet zadaniowy, metody analizy nierównowagi finansów publicznych,
- scharakteryzował funkcjonowanie systemu finansów publicznych w Polsce podbudowane danymi empirycznymi,
- uwzględnił najnowsze zmiany w systemie finansów publicznych na skutek kryzysu - rozważania są osadzone w prawnych i instytucjonalnych podstawach Unii Europejskiej takich jak: Semestr Europejski, Pakt fiskalny, Europejski Mechanizm Stabilności.
Ogromna zaletą podręcznika jest interdyscyplinarne ujęcie finansów publicznych - ekonomia, zarządzanie, prawo, socjologia, psychologia, nauki o polityce.
Książka adresowana jest do studentów ekonomii, finansów, administracji i prawa studiów licencjackich i magisterskich, słuchaczy studiów doktoranckich oraz studiów podyplomowych. Ze względu na to, że publikacja zawiera wiele najnowszych refleksji teoretycznych, syntezę doświadczeń z finansami publicznymi w ostatnich dekadach, w tym latach kryzysu finansowego, powinna spotkać się z zainteresowaniem ekonomistów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19103-0
  • ISBN druku: 978-83-01-19088-0
  • Liczba stron: 1148
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  15
Część I. Podstawy teorii finansów publicznych		21
1. Przedmiot nauki o finansach publicznych 	 23
	1.1. Pojęcie nauki o finansach publicznych 	25
	1.2. Kategoria potrzeb zbiorowych	31
	1.3. Dobro publiczne 	 34
	1.4. Dobro społeczne 	 39
	1.5. Finanse publiczne jako przedmiot zainteresowania różnych dyscyplin	 46

2. Przegląd ważniejszych teorii finansów publicznych 	 51
	2.1. Znaczenie teorii finansów publicznych	 53
	2.2. Okres przedkapitalistyczny	54
	2.3. Finanse publiczne w okresie powstawania kapitalizmu	 56
	2.4. Liberalna myśl finansowa	 57
	2.5. Ortodoksyjna teoria finansów publicznych	 58
	2.6. Wzrost wydatków publicznych – prawo Wagnera 	 62
	2.7. Złota reguła finansów publicznych 	 72
	2.8. Rewolucja keynesowska 	 74
	2.9. Neokeynesowskie teorie finansów publicznych  76
		2.9.1. Zalecenia A.H. Hansena 	76
		2.9.2. Koncepcja finansów funkcjonalnych A. Lernera	 78
		2.9.3. Teorie finansów publicznych według J.M. Buchanana 	79
		2.9.4. Kryzys państwa podatkowego według J.A. Schumpetera 	81
	2.10. Neoliberalizm i nowy konserwatyzm fiskalny 	 82
	2.11. Niekeynesowskie podejście do gospodarki i finansów publicznych 	87

3. Funkcje finansów publicznych 95
	3.1. Rodzaje funkcji 	 97
	3.2. Funkcja alokacyjna	 98
	3.3. Funkcja redystrybucyjna 	 99
	3.4. Funkcja stabilizacyjna	 104
	3.5. Problem sprzeczności między funkcjami finansów publicznych	 108

4. Elementy teorii wyboru publicznego	 111
	4.1. Mechanizm alokacji dobra prywatnego i dobra publicznego 	 113
	4.2. Cele i przedmiot wyboru publicznego	 116
	4.3. Istota wyboru publicznego 	 117
	4.4. Sposoby wyrażania preferencji w sprawach publicznych  120
	4.5. Kryterium kosztów i korzyści	 125
	4.6. Zasady ustalania wyników głosowania w sprawach publicznych	128
	4.7. Paradoks wyborczy	129

5. System finansów publicznych 	 133
	5.1. Sektor publiczny a finanse publiczne	 135
	5.2. Struktura systemu finansów publicznych 	 139
	5.3. Budżet państwa 	 141
		5.3.1. Pojęcie budżetu państwa 	141
		5.3.2. Rozwój budżetu państwa 	 144
		5.3.3. Cechy budżetu państwa	 156
		5.3.4. Funkcje budżetu państwa	 157
		5.3.5. Problem zasad budżetowych 	164
	5.4. Finanse regionalne 	168
		5.4.1. Przesłanki decentralizacji finansów publicznych 	168
		5.4.2. Podział kompetencji władz podstawą decentralizacji finansów publicznych 	 170
		5.4.3. Finansowe podstawy działalności władz regionalnych	185
		5.4.4. Mechanizm kształtowania finansowych zasobów regionu	185
	5.5. Finanse lokalne 	187
		5.5.1. Problem granic autonomii władz samorządowych	187
		5.5.2. Finansowe podstawy autonomii władz samorządowych 	189
		5.5.3. Rodzaje publicznych funduszy lokalnych 	192
	5.6. Publiczne fundusze celowe 	 195
		5.6.1. Pojęcie funduszu celowego 	 195
		5.6.2. Funkcje funduszy celowych 	197
		5.6.3. Rodzaje funduszy celowych 	 200
	5.7. Finanse ubezpieczeń społecznych 	203
		5.7.1. Kwestia obowiązków państwa w zakresie ubezpieczeń 	203
		5.7.2. Wpływ ubezpieczeń emerytalno-rentowych na gospodarkę i finanse publiczne	 206
	5.8. System finansowy ubezpieczeń zdrowotnych 	 210
	5.9. Ubezpieczenie od bezrobocia 	 213
	5.10. Finanse agencji władz publicznych 	215
6. Dochody publiczne	 217
	6.1. Przyczyny gromadzenia dochodów publicznych	 219
	6.2. Rodzaje dochodów publicznych 	 225
	6.3. Podatek	 228
		6.3.1. Pojęcie podatku 	228
		6.3.2. Rodzaje podatków 	229
		6.3.3. Technika podatkowa	 233
	6.4. Opłaty 	 241
	6.5. Cła 	 243
7. Gospodarcze i społeczne skutki podatków	245
	7.1. Zasady podatkowe 	 247
	7.2. Podatek a alokacja zasobów w gospodarce rynkowej	 251
	7.3. Rynkowe reakcje podmiotów na podatek.	 253
	7.4. Efekt podatkowego spustoszenia	 259
	7.5. Wpływ podatków na oszczędności i inwestycje 	 260
	7.6. Redystrybucyjne skutki podatków	 262
	7.7. Problem granic opodatkowania 	270
	7.8. Przerzucalność podatków	272
	7.9. Ucieczka przed podatkami 	274
	7.10. Etyczne aspekty podatku 	277
	7.11. Cechy współczesnego systemu podatkowego	287
8. Wydatki publiczne 	293
	8.1. Istota wydatków publicznych	295
	8.2. Kwestia granicy wydatków publicznych 	 299
	8.3. Rodzaje wydatków publicznych	 307
	8.4. Problem racjonalizacji wydatków publicznych	311
		8.4.1. Dwie płaszczyzny racjonalizacji wydatków publicznych 	311
		8.4.2. Efektywność wydatków publicznych 	 313
		8.4.3. Metoda Afonso, Schuknechta i Tanziego 	 316
		8.4.4. Metoda FDA 	 322
		8.4.5. Metoda analizy danych granicznych (DEA) 	 323
		8.4.6. Oszczędności w wydatkach publicznych 	 324
9. Nowatorskie zarządzanie finansami publicznymi 	327
	9.1. Zarządzanie finansami jako element nowego zarządzania publicznego 	. 329
	9.2. Metody racjonalizacji wydatków publicznych 	332
		9.2.1. Metody kształtowania wydatków publicznych 	 332
		9.2.2. Programowanie budżetowe – charakterystyka idei 	335
		9.2.3. Programowanie budżetowe 	337
		9.2.4. Metoda analizy kosztów i korzyści 	339
		9.2.5. Metoda budżetowania od zera 	340
		9.2.6. Budżet jako narzędzie zarządzania i racjonalizacji wydatków jednostek publicznych	 342
		9.2.7. Rodzaje budżetów stosowanych w zarządzaniu podmiotami publicznymi 	346
	9.3. Uniwersalne zasady wykorzystania budżetu w zarządzaniu	351
	9.4. Doświadczenia z metodami budżetowania wybranych krajów 	356
		9.4.1. Stany Zjednoczone 	356
		9.4.2. Programowanie budżetowe w Wielkiej Brytanii 	362
		9.4.3. Programowanie budżetowe w innych krajach	374
	9.5. Budżet zadaniowy w Polsce	376
		9.5.1. Eksperymenty władz samorządowych 	376
		9.5.2. Wdrożenie budżetu zadaniowego w administracji państwowej 	377
		9.5.3. Konstrukcja budżetu zadaniowego	 381
		9.5.4. Ocena budżetu zadaniowego	391
10. Równowaga budżetowa  	397
	10.1. Istota równowagi budżetowej	399
	10.2. Czynniki równowagi budżetowej	 401
	10.3. Mnożnik zrównoważonego budżetu 	405
	10.4. Rodzaje sald budżetowych	411
	10.5. Standardowe metody obliczania salda budżetowego (GFS i ESA) 	 416
	10.6. Mechanizm powstawania deficytu budżetowego 	 420
	10.7. Ekonomiczne rodzaje deficytu budżetowego	 422
	10.8. Równowaga budżetowa jako kryterium oceny działalności władz publicznych	426

11. Dług publiczny  439
	11.1. Ekonomiczna istota długu publicznego	441
	11.2. Rodzaje długu publicznego 	 442
	11.3. Dług jawny a dług ukryty 	 447
	11.4. Przyczyny powstawania długu publicznego	451
	11.5. Dylematy związane z zaciąganiem pożyczek publicznych	456
	11.6. Instrumenty zaciągania długu publicznego	459
	11.7. Cele zarządzania długiem publicznym 	 464

12. Polityka finansowa państwa	 475
	12.1. Przedmiot polityki finansowej 	477
	12.2. Podmiot polityki finansowej 	 478
	12.3. Cele polityki finansowej	 481
	12.4. Polityka monetarna 	 486
	12.5. Polityka fiskalna	 489
		12.5.1. Istota i cele polityki fiskalnej 	 489
		12.5.2. Narzędzia polityki fiskalnej 	490
		12.5.3. Instytucjonalne podstawy polityki fiskalnej	492
		12.5.4. Aktywna i pasywna polityka fiskalna 	495
	12.6. Kwestia optymalnej polityki fiskalnej 	 496
	12.7. Najnowsze trendy w polityce fiskalnej 	 508
	12.8. Problem relacji między polityką monetarną a polityką fiskalną 	514
		12.8.1. Koncepcja policy mix 	514
		12.8.2. Koordynacja polityki monetarnej i polityki fiskalnej 	 517
		12.8.3. Komitet Stabilności Finansowej – szansa na koordynację polityki finansowej	519

Część II. Finanse publiczne w Polsce 	523
13. System finansów publicznych	 525
	13.1. Systemowe podejście do finansów publicznych 	 527
	13.2. Przesłanki ustrojowe systemu finansów publicznych 	 529
	13.3. Ewolucja systemu finansów publicznych w Polsce 	532
	13.4. Sektor finansów publicznych w Polsce	 544
		13.4.1. Sektor publiczny a sektor finansów publicznych 	 544
		13.4.2. Zakres sektora finansów publicznych	545
		13.4.3. Rozmiary sektora finansów publicznych	 550

14. System budżetowy  	561
	14.1. Istota systemu budżetowego	 563
	14.2. Budżet państwa	565
		14.2.1. Zakres ustawy budżetowej	 565
		14.2.2. Procedura budżetowa i kalendarium budżetowe	568
		14.2.3. Klasyfikacja budżetowa 	 573
	14.3. Koncepcja środków publicznych 	579
	14.4. System dochodów budżetu państwa 	582
	14.5. System wydatków budżetu państwa	584
	14.6. Reguła wydatkowa 	 589
	14.7. Wynik budżetu państwa 	 597
	14.8. Budżet środków Unii Europejskiej	 598
	14.9. Jednostki sektora finansów publicznych	 600
	14.10. Podstawowe zasady gospodarowania finansowymi środkami publicznymi 	 606
		14.10.1. Zasady ogólne 	 606
		14.10.2. Audyt wewnętrzny 	 610
		14.10.3. Kontrola zarządcza	 613
	14.11. Wieloletni Plan Finansowy Państwa 	 614
	14.12. Budżety jednostek samorządu terytorialnego	 617
		14.12.1. Powstanie samorządowych gmin w 1990 r.	617
		14.12.2. Radykalna reforma samorządowa z 1999 r.	 622
		14.12.3. Zasady funkcjonowania budżetu samorządowego	 627
	14.13. Dochody jednostek samorządu terytorialnego	 634
		14.13.1. Ewolucja systemu dochodów jednostek samorządowych	634
		14.13.2. Dochody jednostek samorządu terytorialnego od 2004 r.	 638
		14.13.3. Dochody gminy 	642
		14.13.4. Dochody powiatu		648
		14.13.5. Dochody województwa samorządowego 	 652
	14.14. Struktura dochodów budżetów jednostek samorządu terytorialnego	 658
	14.15. Budżet obywatelski 	 663

15. System podatkowy 	 667
	15.1. Przesłanki rewolucji podatkowej	 669
	15.2. Główne zasady i etapy budowania nowego systemu podatkowego 	 670
	15.3. Ordynacja podatkowa 	 674
	15.4. Kształt nowego systemu podatkowego 		 681
	15.5. Charakterystyka podatków centralnych 	 683
		15.5.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych	683
		15.5.2. Podatek dochodowy od osób prawnych	 700
		15.5.3. Podatek od towarów i usług (VAT)	707
		15.5.4. Podatek akcyzowy 	 720
		15.5.5. Inne podatki i opłaty centralne 		 725
	15.6. Podatki i opłaty lokalne 	734
		15.6.1. Podatki lokalne 	 734
		15.6.2. Opłaty lokalne 	 739
	15.7. Kierunki zmian w systemie podatkowym 	 745

16. Fundusze celowe i agencje władz publicznych 	751
	16.1. Reformowanie publicznych funduszy celowych 	 753
	16.2. Przegląd państwowych funduszy celowych 	 759
	16.3. Agencje wykonawcze		772
	16.4. Państwowe osoby prawne 	 778
	16.5. Instytucje gospodarki budżetowej 	 778

17. Fundusze ubezpieczeń społecznych i fundusze emerytalne	 781
	17.1. Reforma systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce w 1999 r. 	783
	17.2. Fundusz Ubezpieczeń Społecznych 	785
	17.3. Fundusz Rezerwy Demograficznej 	796
	17.4. Otwarte fundusze emerytalne 	 798
	17.5. Istota zmian w otwartych funduszach emerytalnych w latach 2011–2014 		810
	17.6. Pracownicze programy emerytalne oraz indywidualne konta emerytalne 	 816
	17.7. Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego	 820
	17.8. Fundusze ubezpieczeń społecznych w rolnictwie 	 822
		17.8.1. Fundusz Emerytalno-Rentowy 	822
		17.8.2. Fundusz Prewencji i Rehabilitacji	828
		17.8.3. Fundusz Administracyjny 	 829
		17.8.4. Fundusz Składkowy 	 830

18. Wydatki budżetowe	 	831
	18.1. Wydatki budżetowe na tle wydatków publicznych	 833
	18.2. Wydatki budżetowe w układzie przestrzennym 	 836
	18.3. Wydatki budżetu państwa – ogólna tendencja 		 838
	18.4. Wydatki budżetu państwa według grup ekonomicznych 	 840
	18.5. Wydatki budżetu państwa według funkcji	 842
	18.6. Wydatki sztywne i wydatki elastyczne 	 844
	18.7. Wydatki budżetu państwa na gospodarkę 	848
	18.8. Pomoc publiczna 	858
	18.9. Wydatki jednostek samorządu terytorialnego 	 870
		18.9.1. Wydatki gmin 	 870
		18.9.2. Wydatki powiatów 	 872
		18.9.3. Wydatki miast na prawach powiatów 	873
		18.9.4. Wydatki województw 	875

19. Deficyt finansów publicznych i dług publiczny	 879
	19.1. Ewolucja podejścia do równowagi budżetowej 	 881
	19.2. Charakter deficytu budżetowego w Polsce	 883
	19.3. Państwo na rynkach finansowych	 895
		19.3.1. Przyczyny emisji papierów wartościowych 	895
		19.3.2. Rodzaje papierów wartościowych emitowanych przez państwo 	897
		19.3.3. Działalność emisyjna państwa 	898
	19.4. Dług publiczny 	 907
		19.4.1. Powstanie instytucji długu publicznego w Polsce 	 907
		19.4.2. Koncepcja państwowego długu publicznego 	908
		19.4.3. Kształtowanie się długu publicznego w Polsce 	914
		19.4.4. Zagraniczny dług skarbu państwa 	922
	19.5. Koszty obsługi długu publicznego 	 930
	19.6. Należności skarbu państwa 	 931
		19.6.1. Mechanizm powstawania należności skarbu państwa 	 931
		19.6.2. Ekonomiczne skutki należności skarbu państwa 		 934

20. Kryzysy i reformy finansów publicznych 	941
	20.1. Periodyzacja okresu transformacji z perspektywy finansów publicznych 		943
	20.2. Cechy gospodarki polskiej z perspektywy finansów publicznych 	948
	20.3. Kryzysy finansów publicznych 	 961
		20.3.1. Symptomy kryzysów finansów publicznych 	 961
		20.3.2. Kryzys w latach 1991–1992 	 962
		20.3.3. Kryzys w latach 2001–2002 	 965
		20.3.4. Wpływ kryzysu finansowego z 2008 r. na finanse publiczne 	 967
	20.4. Reformy finansów publicznych 	972
		20.4.1. Sens i bezsens reform 	 972
		20.4.2. Programy reform finansów publicznych 	 973
	20.5. Bezpieczeństwo finansów publicznych 	 983
		20.5.1. Istota bezpieczeństwa finansów publicznych 983
		20.5.2. Narzędzia bezpieczeństwa		984
		20.5.3. Narzędzia bezpieczeństwa strategicznego	986
		20.5.4. Procedury ostrożnościowe i sanacyjne 	 990
		20.5.5. Narzędzia bezpieczeństwa operacyjnego 	996

 21. Finanse Unii Europejskiej 	 999
	21.1. Geneza Unii Europejskiej 1001
	21.2. Budżet Unii Europejskiej oraz wieloletnie ramy finansowe 	1004
		21.2.1. Ogólna charakterystyka budżetu 	 1004
		21.2.2. Wieloletnie ramy finansowe		 1006
		21.2.3. Zasoby własne Unii Europejskiej 	1007
		21.2.4. Opracowywanie i wykonywanie budżetu ogólnego 	 1010
		21.2.5. Wydatki budżetu	 1012
		21.2.6. Rozmiary i struktura wydatków z budżetu 	 1015
		21.2.7. Wieloletnie ramy finansowe 2014–2020 	 1024
		21.2.8. Rozliczenia Polski z Unią Europejską		 1029
	21.3. Wpływ Unii Europejskiej na finanse publiczne – ujęcie instytucjonalne 	1033
		21.3.1. Traktat z Maastricht		1033
		21.3.2. Pakt Stabilności i Wzrostu 	1036
		21.3.3. Reforma Paktu Stabilności i Wzrostu 2005 	1040
		21.3.4. Pakiet aktów prawnych z 2011 r. – sześciopak 	 1043
		21.3.5. Pakt fiskalny 	 1054
		21.3.6. Program konwergencji w Polsce 	 1058
		21.3.7. Procedura nadmiernego deficytu 	1064
		21.3.8. Dwupak 	1068
	21.4. Europejskie fundusze stabilnościowe		 1071
		21.4.1. Europejski Instrument Stabilności Finansowej 	1071
		21.4.2. Europejski Mechanizm Stabilizacji Finansowej 	 1073
		21.4.3. Europejski Mechanizm Stabilności 	 1075
	21.5. Harmonizacja podatków w Unii Europejskiej 	 1078
		21.5.1. Przesłanki harmonizacji podatków	 1078
		21.5.2. Harmonizacja podatków pośrednich	 1079
		21.5.3. Problem harmonizacji i konkurencji w zakresie podatków bezpośrednich 		1083
		21.5.4. Harmonizacja podatku od dochodów osobistych 	1085
		21.5.5. Podatek od dochodów przedsiębiorstw – harmonizacja czy konkurencja 	1087
		21.5.6. Zasada unikania podwójnego opodatkowania dochodów i majątku	1092
		21.5.7. Harmonizacja opodatkowania pozostałych dochodów 	 1094
		21.5.8. Perspektywy harmonizacji podatków	 1096
Bibliografia		 1099
Indeks osobowy 1113
Indeks rzeczowy 1115

Inni Klienci oglądali również

16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Rola sektora publicznego w okresie kryzysu

Publikacja jest pokłosiem konferencji naukowej zorganizowanej przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, której celem było omówienie roli, jaką powinien odgrywać sektor publiczny, w szczególności publiczne instytucje gos...
4,32 zł 7,20 zł
Do koszyka

Zdrowie publiczne. Rozdział 13

ROZDZIAŁ 13 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Split payment (MPP) i biała lista w jednostkach sektora finansów publicznych

"Rozliczanie VAT w sektorze prywatnym jest działaniem standardowym i nie wymaga stosowania szczególnych rozwiązań ewidencyjnych. Natomiast w sektorze finansów publicznych operacje dotyczące VAT należy umiejętnie wprowadzić do systemu...
37,08 zł 41,20 zł
Do koszyka

Nowe zarządzanie publiczne

W książce została pokazana koncepcja nowego zarządzania publicznego, którego istotą jest wprowadzanie mechanizmów rynkowych do sektora administracji publicznej. Autor, Marcin Zawicki, przedstawił, czym są sektor publiczny i administracja ...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Wystąpienia publiczne. 4-godzinna sesja coachinowa, która przygotuje Cię do każdego wystąpienia

Jak przygotować wystąpienie, które trafi do serc i umysłów odbiorców oraz co ważne zostanie zrozumiane i zapamiętane? Jak sobie poradzić ze stresem? Na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania? Jak mówić inspirująco, ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!