0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Filozofia a zarządzanie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE EKONOMICZNE

  • Autor: Tadeusz Oleksyn

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Filozofia a zarządzanie

Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki. Książka doskonale wpisuje się w dyskurs na temat natury współczesnego zarządzania, jego interdyscyplinarności, ewolucji, różnych koncepcji i rozterek. Jej autorzy, specjaliści z wielu dziedzin, podkreślają wagę filozofii w kształceniu przyszłych specjalistów zarządzania i menedżerów. Ponieważ jest to kształcenie masowe, obejmujące w skali kraju setki tysięcy osób rocznie, powinno być prowadzone w sposób dobry jakościowo, odpowiedzialny i społecznie użyteczny, aby wywierało pozytywny wpływ zarówno na stronę etyczną, jak i merytoryczną zarządzania. Filozofia kształtuje umiejętność abstrakcyjnego, twórczego i krytycznego myślenia, podejścia analitycznego i systemowego, uczy argumentacji, etycznego postępowania, rozpoznawania wartości i szacunku dla nich. Zdobyte dzięki niej umiejętności ułatwiają zarządzanie strategiczne, taktyczne, rozwiązywanie problemów, wspierają proces podejmowania decyzji, komunikację i negocjacje. Autorzy wyjaśniają znaczenie terminu filozofia zarządzania, opisują antynomie w zakresie filozofii zarządzania w przedsiębiorstwach, odnosząc się do kryzysu zarządzania strategicznego. Sporo miejsca poświęcają krytyce współczesnej nauki o zarządzaniu. Wypowiadają się na temat etosu i filozofii zarządzania klasycznych przedsiębiorców, specyfiki zarządzania zawodowych menedżerów oraz blasków i cieni filozofii menedżeryzmu. Dokonują przeglądu inspiracji religijnych, filozoficznych i etycznych związanych z kategoriami obowiązku i odpowiedzialności. Prowadzą rozważania na temat kultury jakości jako specyficznej i wyrazistej filozofii zarządzania. Książka zainteresuje zarówno pracowników naukowych dydaktyków z dziedzin zarządzania, filozofii, socjologii organizacji i zarządzania, psychologii zarządzania, jak i praktyków menedżerów i przedsiębiorców. Jest to publikacja oryginalna w swym pomyśle i realizacji, o interdyscyplinarnym podejściu do niezwykle ważnej we współczesnej kulturze, rozległej problematyki zarządzania. Bogata zawartość merytoryczna książki idzie w parze ze stylem zaciekawiającej narracji. Dr hab. Tadeusz Klimski, profesor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego Książka jest poświęcona zagadnieniom filozofii zarządzania widzianej przez pryzmat różnych nauk i podejść. Praca ma charakter interdyscyplinarny, wychodzi poza powszechne, wąskie spojrzenie na zarządzanie i jest ciekawą, godną upowszechnienia pozycją. Prof. zw. dr hab. Andrzej P. Wiatrak, Prodziekan ds. Nauki kierownik Zakładu Jakości Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5371-7
  • ISBN druku: 978-83-264-3991-9
  • Liczba stron: 340
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 	  9	Tadeusz Oleksyn
1. Filozofia a zarządzanie - trzy spojrzenia 	  23
1.1. Genus humanum arte et ratione vivit 	  23
Emil Orzechowski
Literatura 	  28
1.2. Aksjologia w zarządzaniu 	  28
Tadeusz Borkowski
1.3. Filozofia w praktyce zarządzania 	  33
Adam Hernas
2. Różne filozofie zarządzania 	  44	Tadeusz Oleksyn
2.1. Wyjaśnienie pojęcia 	  44
2.2. Zarządzanie - administrowanie - dowodzenie 	  46
2.3. Wojskowy rodowód zarządzania, wojskowe filozofie 	  50
2.4. Filozofie zarządzania w sektorze publicznym 	  57
2.5. Filozofie zarządzania w sektorze przedsiębiorstw 	  63
2.6. Zasady jako składowe racjonalnych filozofii zarządzania 	  82
2.7. Konkluzje 	  88
Literatura 	  90
3. Filozofia a kompetencje zarządcze 	  92	Jan Franciszek Jacko
3.1. Filozofia w klasycznym ideale kształcenia 	  93
3.2. Główne cele kształcenia wyższego w zarządzaniu 	  95
3.3. Niektóre funkcje filozofii w nauczaniu zarządzania  	  97
3.4. Dlaczego filozofia bywa niedoceniana?  	  105
3.5. Promujmy klasyczny ideał nauczania i sensowne praktyki  	  111
Literatura 	  112		4. Ekonomia w naukowym myśleniu o zarządzaniu 	  114	Kazimierz Kuciński
4.1. Ekspansjonizm zarządzania 	  117
4.2. Rozmywanie zarządzania 	  124
4.3. Refleksje końcowe 	  132
5. Kreatorzy zarządzania  	  135	Tadeusz Oleksyn
5.1. Zarządzanie - trudności z rozumieniem  	  136
5.2. Interdyscyplinarność zarządzania 	  140
5.3. Etos i filozofie zarządzania klasycznych przedsiębiorców 	  143
5.4. Menedżerowie a liderzy; menedżeryzm 	  154
5.5. Inżynierowie w zarządzaniu 	  160
5.6. Blaski i cienie nauk o zarządzaniu i akademickiego nauczania 	  168
5.7. Synteza 	  177
Literatura 	  177
6. Różne tradycje rozumienia obowiązku: deontologia jako inspiracja  	  179	Łukasz Skiba
6.1. Geneza pojęcia deontologia 	  179
6.2. Obowiązek i odpowiedzialność w wybranych religiach 	  181
6.3. Etyka obowiązku w filozofii starożytnej Grecji 	  192
6.4. Deontonomizm 	  196
6.5. Inne filozofie eksponujące znaczenie obowiązku  	  207
6.6. Konkluzje 	  211
Literatura 	  211
7. Kultura jakości jako wyraz filozofii zarządzania 	  213	Marek Bugdol
7.1. Wprowadzenie 	  213
7.2. Kultura jakości - dotychczasowe ustalenia 	  214
7.3. Struktura kultury jakości 	  216
7.4. System zarządzania jakością jako podstawa kultury jakości 	  221
7.5. Praktyczne problemy kształtowania kultury jakości - poziom normatywny 	  221
7.6. Problemy kształtowania kultury jakości - poziom koncepcyjny 	  229
7.7. Filozofia w służbie kultury jakości 	  235
7.8. Postulowane dalsze badania 	  237
7.9. Zakończenie: postulat etycznego postępowania 	  238
Literatura 	  240
8. Badacz organizacji jako przybysz: proces organizowania w ujęciu interpretatywnym 	  243	Leszek Cichobłaziński
8.1. Uwagi wstępne 	  243
8.2. Życie społeczne jako tekst 	  247
8.3. Interpretacja w zarządzaniu 	  254
8.4. Konsulting jako interpretacja 	  257
8.5. Konflikt w firmie Magnolia 	  261
Literatura 	  265
9. Filozofia dla studentów zarządzania: dylematy dydaktyki 	  267	Krzysztof Wojcieszek
9.1. Czego i jak uczyć studentów zarządzania w zakresie filozofii?  	  268
9.2. Stosowane metody dydaktyczne 	  277
9.3. W duchu jedności doświadczenia filozoficznego 	  293
9.4. Dlaczego św. Tomasz?  	  296
9.5. Rekomendacje 	  299
Literatura 	  300
Zamiast zakończenia. Wyzwania w szerszej skali 	  303	Tadeusz Oleksyn
10.1. Ograniczenie spekulacji i "nadmuchiwania baniek giełdowych"  	  306
10.2. Eliminowanie ciemnych stron globalizacji 	  307
10.3. Kto ma cywilizować globalizację?  	  312
10.4. Jak lepiej chronić i rekultywować środowisko naturalne?  	  314
10.5. Jak rozwiązać gigantyczne problemy z brakiem i złą jakością wody?  	  317
10.6. Jak zrestrukturyzować gospodarkę żywnościową?  	  319
10.7. Wyzwania demograficzne 	  320
10.8. Jak zwiększyć sprawność funkcjonowania państwa?  	  323
10.9. Jak rozwijać społeczeństwo obywatelskie?  	  327
10.10. Dlaczego należy wspierać przedsiębiorczość i przedsiębiorców?  	  328
Literatura 	  330
Indeks 	  333

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie sobą w czasie. 21 technik. Prokrastynacja. Wielozadaniowość. Złodzieje czasu

Zastanawiasz się, jak skutecznie zarządzać swoim czasem, osiągając przy tym zamierzone cele? Poniższy e-book stanowi pełen przewodnik po skutecznych technikach i narzędziach, które pomogą ci w opanowaniu umiejętności zarządzania sobą w czasie.
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Niccolo Machiavellego filozofia władzy i jej aktualne odniesienia

Czy teorie żyjącego na przełomie XV i XVI wieku florenckiego filozofa można dziś odłożyć do lamusa? Nic bardziej mylnego – stwierdza dr Anna Macha-Aslanidou i wykazuje, że porady, które Niccolo Machiavelli dawał renesansowemu księciu, i...
27,90 zł 31,00 zł
Do koszyka

Administrowanie i zarządzanie jako funkcje publiczne – w oddziaływaniu na rozwój terytorialny

Problematyka sfery publicznej – jej istoty, struktur, zadań, funkcjonowania – skupia coraz większą uwagę naukowców z różnych dyscyplin i praktyków różnychbranż – prawników, ekonomistów, ...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Niedocenieni myśliciele – zapomniane historie filozofii

Przedmiotem analiz są różne ujęcia historii filozofii prezentowane przez myślicieli, którzy z różnych powodów popadli w zapomnienie. Pierwszy z nich, Karl Groos, jest najmniej znany z całej trójki, ale z jednej strony...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kapitałem ludzkim

Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!