0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 07 Rozdz. 14. Organizacja i zadania służby zagranicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Andrzej Szteliga

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 07 Rozdz. 14. Organizacja i zadania służby zagranicznej

Książka posiada niezwykły walor poznawczy i edukacyjny. W sposób przystępny prezentuje i omawia klasyczne zasady savoir-vivre, etykiety zawodowej i towarzyskiej oraz podstawowe zagadnienia protokołu dyplomatycznego i służby zagranicznej. Są to więc kwestie powitań i pożegnań, poznawania się i nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów oraz kunsztu korespondencji, precedencji zawodowej i towarzyskiej oraz stosowanej tytulatury, zasad obowiązujących w kontaktach zagranicznych, organizacji wizyt i spotkań, udziału w programach oficjalnych i towarzyszących, podstawowe elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz organizacja i działania służby zagranicznej, problematyka organizacji różnego rodzaju przyjęć, zasad rozsadzania gości przy stole, stosowania określonych ubiorów i strojów na zróżnicowane okazje oraz wykorzystania samochodu do celów służbowych i prywatnych. Tekst publikacji wzbogacają rysunki sytuacyjne i fotografie. Mając charakter podręcznika akademickiego - w sposób naturalny adresowana jest do studentów i absolwentów różnych kierunków, a w szczególności stosunków międzynarodowych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych itp. Ponadto do kręgu interesantów powinni należeć politycy, urzędnicy, samorządowcy, menedżerowie reprezentujący firmy, instytucje i różne organizacje.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Hobby, czas wolny
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3373-1
  • ISBN druku: 978-83-226-3372-4
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Przedmowa / 9

1. Aspekty etyczne w działalności zawodowej / 13
1.1. Zasady etyczne / 15
1.2. Kultura osobista / 17

2. Powitania i pożegnania / 19
2.1. Formy powitań i pożegnań / 19
2.2. Zasady kolejności powitań i pożegnań / 21

3. Prezentacja i nawiązanie kontaktu / 23
3.1. Przedstawianie: kto kogo komu / 23
3.2. Formy „pan”/„pani” i „ty” / 25

4. Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych / 27
4.1. Treść i grafika wizytówek (wzory) / 28
4.2. Zastosowanie i wymiana wizytówek / 32

5. Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna / 35
5.1. Elementy składowe rozmowy / 36
5.2. Zasady konwersacji / 37
5.3. Wygłaszanie przemówień / 38
5.4. Niewerbalne formy komunikacji / 40

6. Rozmowy telefoniczne / 42
6.1. Telefon stacjonarny i komórkowy / 42
6.2. Zasady połączeń i styl rozmów telefonicznych / 43
6.3. Automatyczna sekretarka / 47

7. Tradycyjna korespondencja / 48
7.1. Korespondencja dyplomatyczna, oficjalna i prywatna / 48
7.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji / 59
7.3. Życzenia, gratulacje, kondolencje, podziękowania / 61
7.4. Specjalne karty korespondencyjne / 65
7.5. Adresowanie i przesyłka listów / 66

8. Komunikacja elektroniczna / 69
8.1. Poczta elektroniczna / 69
8.2. Zastosowanie internetu / 71

9. Precedencja zawodowa i towarzyska / 73
9.1. Precedencja rządowa / 73
9.2. Precedencja samorządowa / 76
9.3. Precedencja dyplomatyczna / 78
9.4. Precedencja w wojsku / 80
9.5. Precedencja w kościele katolickim / 82
9.6. Precedencja służbowa i towarzyska / 84

10. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie / 86
10.1. w administracji rządowej / 87
10.2. w administracji samorządowej / 89
10.3. w korpusie dyplomatycznym / 90
10.4. w wojsku / 91
10.5. w hierarchii kościelnej / 92
10.6. w środowisku nauki / 93
10.7. w środowisku biznesu / 94
10.8. w kręgach wolnych zawodów / 95
10.9. w kręgach arystokracji / 96

11. Zaproszenia / 98
11.1. Forma, treść i wymogi zaproszenia (wzory) / 98
11.2. Wysyłka zaproszeń oraz potwierdzanie uczestnictwa / 104

12. Wizyty i kontakty zagraniczne / 107
12.1. Wizyta i rewizyta / 107
12.2. Inne wydarzenia międzynarodowe / 113
12.3. Umowa o współpracy / 120
12.4. Udział w programie towarzyszącym wizytom zagranicznym / 124
12.5. Etyka i obyczaje w kontaktach z partnerami zagranicznymi / 128
12.6. Upominki i kwiaty / 131

13. Ceremoniał dyplomatyczny / 134
13.1. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne / 134
13.2. Umiejscowienie oficjeli i kolejność wystąpień / 135
13.3. Symbole państwowe / 137
13.4. Ordery i odznaczenia / 143

14. Organizacja i zadania służby zagranicznej / 156
14.1. Zadania Protokołu Dyplomatycznego / 157
14.2. Kodyfikacja prawa dyplomatycznego i konsularnego / 159
14.2.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych / 160
14.2.2. Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych / 168
14.2.3. Ustawa o służbie zagranicznej / 183
14.3. Struktura organizacyjna polskiej służby zagranicznej / 188
14.4. Układ bilateralny i multilateralny / 191
14.5. Dyplomacja publiczna / 197
14.6. System instytucjonalny Unii Europejskiej / 199

15. Rodzaje spotkań i przyjęć / 202
15.1. Charakter spotkań przy stole / 203
15.2. Przyjęcia stojące i zasiadane / 205
15.3. Części składowe organizowanych przyjęć / 212
15.4. Obowiązki gospodarza oraz gości / 218

16. Rozsadzanie gości przy stole / 220
16.1. Rodzaje i układ stołów (angielski i francuski) / 220
16.2. Zasady rozsadzania gości a konfiguracje stołów / 222

17. Aranżacja stołu / 234
17.1. Nakrycie stołu – zastawa / 234
17.2. Elementy dekoracyjne / 240

18. Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia / 242
18.1. Rytuał kulinarny / 243
18.2. Reguły używania sztućców / 248
18.3. Rozmowy towarzyskie i toasty / 249

19. Tańce / 255
19.1. Rodzaje tańców / 255
19.2. Formuła tańca towarzyskiego / 257

20. Klasyka elegancji a moda / 259
20.1. Kanony elegancji męskiej / 261
20.2. Kanony elegancji damskiej / 266
20.3. Wskazania elegancji i mody: haute couture i prêt‑à‑porter / 271

21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje / 273
21.1. Charakterystyka właściwego ubioru i wymogi dress code’u / 274
21.2. Ubiory nieformalne (wyjściowe i spacerowe) / 276
21.3. Strój koktajlowy / 283
21.4. Stroje formalne (wizytowe, wieczorowe, ceremonialne) / 284

22. Inne elementy etykiety ubioru / 291
22.1 Symbolika i znaczenie kolorów / 291
22.2 Nieodzowna bielizna / 294
22.3. Znaczenie biżuterii / 296
22.4 Rola kosmetyków / 298

23. Samochód i zasady jego wykorzystywania / 301
23.1. Rodzaje samochodów osobowych / 301
23.2. Właściwy samochód do celów służbowych – kryteria wyboru / 304
23.3. Obowiązki kierowcy i zachowanie pasażerów / 306
23.4. Technika wsiadania do i wysiadania z auta / 309
23.5. Hierarchia miejsc w samochodzie / 310

24. Zachowania niewłaściwe (faux pas) / 317

Bibliografia / 323

Summary / 329
Résumé / 331

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Skuteczność i racja stanu. Z teki Ministra Spraw Zagranicznych RP

Teksty składające się na ten tom pochodzą z lat 1998–2000 i należą do spuścizny ówczesnego ministra spraw zagranicznych RP – Bronisława Geremka. Są wśród nich wystąpienia na forum Sejmu RP, przemówienia i inne teksty ok...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Finansowanie firm na rynkach zagranicznych (wyd. II). Rozdział 5. Wpływ notowania spółek na giełdach zagranicznych na giełdę krajów

W książce w sposób kompleksowy przedstawiono zagadnienia związane z gromadzeniem kapitału na działalność firmy krajowej za pośrednictwem ryn­ków zagranicznych. Może być z powodzeniem polecana do nauki finansów na studiach wyższ...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Elementy metrologii wielkości geometrycznych. Przykłady i zadania

Skrypt powstał na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Warszawskiej jako pomoc do przedmiotu metrologia, który jest wykładany na wszystkich kierunkach studiów inżynierskich prowadzonych na tym wydziale: Mechanika i Budowa Ma...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji

W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość – sprawdzianem kultury organizacji. W czasach...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Dynamiczne zdolności marketingowe organizacji

Praca składa się z czterech rozdziałów: dwa pierwsze opierają się na krytycznym przeglądzie literatury, a dwa ostatnie na wynikach badań bezpośrednich. W rozdziale I przedstawiono ramy teoretyczne koncepcji dynamicznych zdolności. Nacisk położon...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!