0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2013

  • Autor: Beata Borowska-Beszta

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju

Niniejsza książka, zatytułowana Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju, stanowi kwintesencję całokształtu mojej pracy naukowo-badawczej, prowadzonej intensywnie w latach 2007–2010. Obejmuje, w jednakowym stopniu, zarówno empiryczne eksploracje terenowe, badania etnograficzne, jak i opracowanie teoretyczne. Badania naukowe, na których oparta jest książka, prowadziłam w ramach grantu MNiSW nr 0795/B/H03/2007/33 w latach 2007–2009 (2010) pt. „Etnograficzne studium obrazu świata i siebie w interpretacji dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”.
W niniejszej książce skoncentrowałam się na badaniach należących do kulturowego modelu konceptualizowania niepełnosprawności oraz konsekwencji tegoż. Kultura niepełnosprawności, badania pochodzące z tradycji antropologii symbolicznej są soczewką, przez którą oglądam rzeczywistość badawczą i teoretyczną niepełnosprawności. Mimo to przywołuję rozwojowy model badań człowieka w rozdziale trzecim, aby dookreślić podmiot mojego zainteresowania naukowo-badawczego w perspektywie funkcji i dysfunkcji. Opieram się na klasyfikacjach i typologiach wyłącznie w celu dookreślenia właściwości kultury stanowiącej moje zainteresowanie naukowe oraz wskazania podstawy, na jakiej owa przynależność do miejsca w kulturze jest usankcjonowana. Opieram się na wskazaniu ewolucji poglądów naukowych dotyczących niepełnosprawności intelektualnej, wypracowanych przez psychologów klinicznych począwszy od początku XX wieku do chwili obecnej. Akcentuję jednocześnie wszystkie wątki kulturowe w ewolucji definicji zaburzeń rozwoju i/lub niepełnosprawności intelektualnej na świecie i w Polsce.
Z Autoetnograficznego wprowadzenia

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2912-7
  • Liczba stron: 366
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Autoetnograficzne wprowadzenie / 9
 
CZĘŚĆ I: Styl życia w świetle literatury
Rozdział 1. Styl życia / 25
1.1. Styl życia w ujęciu Alfreda Adlera, Maxa Webera i Alfreda L. Kroebera – definiowanie pola 
problemowego / 25
1.2. Styl życia w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i antropologicznym XX i XXI wieku / 32
1.3. Styl życia w badaniach psychologicznych, socjologicznych, antropologicznych oraz pedagogicznych XX i 
XXI wieku / 51
1.3.1. Styl życia w dotychczasowych badaniach osób dorosłych z niepełnosprawnością / 62
CZĘŚĆ II: Badania własne
Rozdział 2. Metodologia badań / 91
Wprowadzenie / 91
2.1. Założenia koncepcyjne badań / 101
2.1.1. Cel ogólny / 108
2.2. Metoda / 120
2.2.1. Procedura badawcza / 123
2.2.2. Wywiady etnograficzne / 126
2.2.3. E tyka gromadzenia danych / 131
2.3. Próba celowa / 132
2.3.1. Trudności podczas gromadzenia danych w kulturze dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 137
2.4. Analizy wywiadów etnograficznych i danych obserwacyjnych / 140
2.4.1. Analiza dziedzin / 140
2.4.2. Odkrywanie tematów kulturowych / 142
2.5. Wiarygodność badań i triangulacja / 145
2.6. Ograniczenia badań / 148
Rozdział 3. Styl życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami
rozwoju – wyniki badań etnograficznych / 153
Wprowadzenie / 153
3.1. Analiza deskryptywna dziedzin obrazu świata, obrazu siebie i stylu życia / 159
3.1.1. DZIEDZINA I – OBRAZ ŚWIATA / 165
3.1.1.1. Świat jako przyroda / 166
3.1.1.2. Świat jako ludzie / 167
3.1.1.3. Świat jako przestrzeń duchowa / 168
3.1.1.4. Świat jako wartości / 169
3.1.1.5. Świat jako poznanie / 171
3.1.1.6. Świat jako miejsce / 171
3.1.1.6.1. Toruń jako miejsce / 172
3.1.1.7. Świat jako życie / STYL ŻYCIA / 176
3.1.1.7.1. Styl życia / praca / 180
3.1.1.7.2. Styl życia / rekreacja od poniedziałku do piątku / 189
3.1.1.7.3. Styl życia w soboty i niedziele / 198
3.1.1.7.4. Styl życia / wizyty na cmentarzu w niedzielę / 203
3.1.1.7.5. Styl życia / życie we wspólnocie Kościoła / 204
3.1.1.7.6. Styl życia jako UCZENIE SIĘ wzorów życia, obyczajów, rytuałów źródeł / 209
3.1.1.7.6.1. Uczenie się w rodzinie / 210
3.1.1.7.6.2. Uczenie się w Kościele / 219
3.1.1.7.6.3. Spotkania towarzyskie, więzi intymne i pogaduchy / 220
3.1.1.7.6.4. Uczenie się podczas imprez kulturalnych i sportowych / 223
3.1.1.7.6.5. Uczenie się w obiektach kultury, bibliotekach, muzeach / 223
3.1.1.7.6.6. Uczenie się w pracy / 224
3.1.1.7.6.7. Uczenie się dzięki mediom – telewizji – radiu – prasie – Internetowi / 233
3.1.1.7.6.8. Uczenie się niepełnosprawności / 238
3.1.1.8. Świat jako zainteresowania / 239
3.1.1.9. Świat jako wydarzenia / 239
3.1.1.10. Świat jako „nie wiem” / 240
3.1.2. DZIEDZINA II – OBRAZ SIEBIE / 241
3.1.2.1. Obraz siebie – cechy fizyczne / cechy wyglądu / 241
3.1.2.2. Obraz siebie – cechy psychiczne / cechy charakteru / 242
3.1.2.3. Obraz siebie / umiejętności / 246
3.1.2.4. Inne / 248
3.1.2.5. Ważne w życiu / wartości / 248
3.1.2.6. Marzenia / 254
3.1.2.6.1. Obraz siebie w roli matki / ojca w marzeniach i rzeczywistości / 259
3.1.2.6.2. Wymarzony mężczyzna dla mnie / 261
3.1.2.6.3. Wymarzona kobieta dla mnie / 264
3.1.2.6.4. Wymarzona praca dla mnie / 267
Podsumowanie / 269
Rozdział 4. „Życie czyimś planem na życie” – etnografia stylu życia
kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 271
4.1. Dziedzina I: ekspresja kultury / 273
4.1.1. Czas / 273
4.1.2. Wydarzenia, aktywność, rytuały / 276
4.1.3. Wiedza kulturowa i język / 277
4.2. Dziedzina II: wartości kultury / 300
4.2.1. Wartości osobiste / 300
4.2.2. Wartości grupy – kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 302
4.2.3. Tabu / 305
4.3. Wnioski do teorii habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju / 308
4.4. Wnioski do praktyki wsparcia dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 315
 
Zakończenie / 319
Bibliografia / 323
Aneks / 357
Ethnography of the lifestyle of the culture of adults with disability living in Toruń (summary) / 361

Inni Klienci oglądali również

20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

O literaturze i kulturze (nie tylko) popularnej

Tematyka tomu koncentruje się wokół zagadnień literatury i kultury popularnej. Autorzy rozwijają wątki badawcze podejmowane przez Profesora Jakuba Z. Lichańskiego, Jubilata, któremu tom jest ofiarowany. Ten dialog dotyczy także metodologi...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Kultura szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne

Kultura szkoły to kategoria pojęciowa na dobre zakorzeniona w literaturze anglojęzycznej (i nie tylko), ale także coraz częściej pojawiająca się w rodzimym dyskursie na temat edukacji. Chociaż w naszym kraju są dostępne zarówno artykuły, jak i o...
26,60 zł 38,00 zł
Do koszyka

W pułapce schematów? Wczesne nieadaptacyjne schematy Jeffreya Younga a funkcjonowanie psychospołeczne osób dorosłych

Terapia schematu staje się coraz bardziej popularnym podejściem do leczenia zaburzeń uznawanych jako trudne, jak osobowość borderline. Wczesne nieadaptacyjne schematy, czyli silne i trwałe wzorce przeżywania emocjonalnego i związane z tym przeżywaniem ...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Absolwent uczelni - pracownik wiedzy w procesie rozwoju. Perspektywa jednostki i organizacji

W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracownikó...
20,66 zł 22,95 zł
Do koszyka

Interdyscyplinarium nauk o mediach i kulturze

W 1970 roku do publicznej obrony pracy doktorskiej przystąpiła Hanna Tadeusiewicz, obecnie już Profesor. Od tego wydarzenia minęło 50 lat. Monografia została opracowana z myślą o dostojnej Jubilatce, która poprzez swoją osobowość, pracowitość, s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!