0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Emocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Pawłowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Emocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowego

Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych.
W książce zawarto śmiały i poznawczo cenny pomysł naukowej obserwacji procesów emocjonalnych w dwóch środowiskach zawodowych nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Jest to cenne ujęcie procesów socjologicznych znamionujące opanowanie multidyscyplinarnego warsztatu badacza. Ukazane zostały emocje społeczne, takie jak wstyd, duma i poczucie winy oraz procesy interakcyjne, normy środowiskowe, rytuały, ceremonie i reguły zachowań, a nawet łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Jest to nowatorskie ujęcie dość rzadko wyodrębnianych procesów psychicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-596-6
  • ISBN druku: 978-83-7525-862-2
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7
Wprowadzenie  11
Co to są emocje?  11
Emocje podstawowe i pochodne  15
Proces regulacji emocji  17

ROZDZIAŁ I Założenia metodologiczne  21
1.1.	Inspiracje badawcze  21
1.2.	Badanie emocji. Problemy metodologiczne  24
1.2.1.	Zastosowanie obserwacji uczestniczącej do badania emocji   25
1.2.2.	Zastosowanie wywiadu swobodnego i/lub narracyjnego do badania emocji   29
1.2.3.	Zastosowanie studium przypadku do badania emocji  30
1.3.	Cel i problematyka pracy  33
1.4.	Metoda badawcza  34
1.4.1.	Obserwacja uczestnicząca  35
1.4.2.	Wywiad swobodny  36
1.4.3.	Inne techniki badawcze zastosowane w pracy 37
1.5.	Dobór próby oraz charakterystyka zbiorowości badanej  39
1.6.	Trudności podczas zbierania danych w kontekście problemu badania emocji  43
1.7.	Badanie emocji. Uwagi końcowe  45

ROZDZIAŁ II Socjologiczne koncepcje emocji  47
2.1.	Pierwsze koncepcje emocji  52
2.1.1.	Arystotelesowska koncepcja umiaru jako złotego środka  52
2.1.2.	Karol Darwin o emocjach  55
2.1.3.	Emocje w koncepcji Emila Durkheima  56
2.2.	Emocje a rytuały interakcyjne  57
2.2.1.	Emocje w świetle dramaturgicznej koncepcji Ervinga Goffmana  57
2.2.2.	Koncepcja łańcuchów rytuałów interakcyjnych Randalla Collinsa  59
2.3.	Wstyd, duma i poczucie winy w wybranych koncepcjach socjo-psychologicznych  60
2.3.1.	Koncepcja wstydu i dumy Thomasa Scheffa  60
2.3.2.	Wstyd i poczucie winy w koncepcji June Tangney  63
2.4.	Konstruktywistyczne podejście do emocji Jamesa Avrilla  66
2.5.	Zarządzanie emocjami. Kulturowa koncepcja emocji Arlie Russell Hochschild  67
2.6.	Władza i status w socjologicznej koncepcji strukturalnej Theodore D. Kempera   69

ROZDZIAŁ III Praca jako źródło emocji  72
3.1.	Praca w ujęciu socjologicznym  72
3.1.1.	Praca w teorii strukturalno-funkcjonalnej  75
3.1.2.	Praca w koncepcji Karola Marksa  77
3.1.3.	Praca w koncepcjach interakcjonistycznych  81
3.1.4.  Zwód jako pojęcie socjologiczne  83
3.2.	Praca przedstawiciela handlowego – cechy charakterystyczne  85
3.3.	Praca nauczyciela – cechy charakterystyczne  91

ROZDZIAŁ IV Rytuały organizacyjne – wspólne odczuwanie emocji  104
4.1.	Rytuał wśród innych typów zachowań  105
4.2.	Reguły wśród innych typów zachowań  108
4.3.	Rytuały i reguły w środowisku przedstawicieli handlowych i nauczycieli  110
4.3.1.	Rytuały  110
4.3.2.	Reguły  119
4.4.	Rada pedagogiczna jako specyficzny typ rytuału organizacyjnego  123
4.4.1.	Szkolenia przedstawicieli handlowych jako miejsce rytuałów oraz pracy emocjonalnej  133
4.4.2.	Metody i techniki szkoleniowe  134
4.4.3.	Szkolenia w percepcji uczestników  139

ROZDZIAŁ V Sposoby motywowania jako źródło emocji  145
5.1.	Motywacja, motyw, motywowanie – próba zdefiniowania pojęć  145
5.2.	Krótka charakterystyka teorii motywacji  151
5.3.	Motywy działań przedstawicieli handlowych oraz nauczycieli w odniesieniu do środowiska pracy  161
5.4.	Rytualno-symboliczny system motywowania  173
5.5.	Duma jako motywator  180

ROZDZIAŁ VI Kierowanie własnymi emocjami w sytuacji pracy  186
6.1.	Techniki radzenia sobie z emocjami w sytuacji pracy  186
6.1.1.	Ukrywanie i pomijanie biograficznych faktów ze względu na wystąpienie negatywnych emocji  186
6.1.2.	Racjonalizacje, radzenie sobie z emocjami oraz sterowanie emocjami  192
6.1.3.	Działania podejmowane w sytuacji pojawienia się emocji. Wyniki badań kwestionariuszowych  196
6.2.	Emocje społeczne jako emocje kierujące jednostką w sytuacji pracy  200
6.2.1.	Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy nauczyciela  203
6.2.1.1.	Autorytet jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z negatywnymi emocjami w pracy nauczyciela  209
6.2.1.2.	Wsparcie instytucji jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z emocjami negatywnymi w pracy nauczyciela  213
6.2.2.	Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego  215

Zakończenie  226
Bibliografia  237
Spis tabel, rysunków, schematów, fotografii, wykresów  250
Od redakcji  252

Inni Klienci oglądali również

41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Płaca za pracę

"Dlaczego praca i zarabianie są tak cenne? Jak to możliwe, że po dwóch stuleciach postępu ekonomicznego rozpowszechnione jest ubóstwo i że ubóstwa jest więcej niż półwieku temu? Jaką szkodę wyrządza reszcie społeczeństw...
153,00 zł 170,00 zł
Do koszyka

Łączenie, podział i przekształcanie spółek handlowych

Publikacja zawiera kompleksowe omówienie prawnych środków transformacji podmiotów gospodarczych – przede wszystkim spółek handlowych, ale także spółki cywilnej, jednoosobowej działalności gospodarczej i sp&oacut...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Nauczyciel w lustrze refleksji. Rola twórczości pedagogicznej w kształceniu i praktyce zawodowej

Inspiracją do badań nad tożsamością twórczo-pedagogiczną nauczyciela przedszkola w oparciu o teorię refleksyjno-transformacyjnego kształcenia było portfolio. Podjęty temat jest wsparciem dla badań nad jego rolą w kształceniu nauczycieli w kieru...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Dowóz pracowników do pracy - w podatkach i rachunkowości

Pracodawcy nie mają obowiązku zapewniania pracownikom dowozu do i z miejsca pracy. Mimo tego część z nich decyduje się na organizowanie dla swoich pracowników takiego dowozu. Zazwyczaj ma to na celu pozyskanie pracowników z odległych miej...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Kodeks pracy 2024. Ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian. Stan prawny styczeń 2024

Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (stan prawny na 01.01.2024 r.) wraz praktyczn...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Last Minute prawo pracy 2022

Egzamin z prawa pracy i jak go zdać w pierwszym terminie Lubisz wyzwania, ale nie chcesz, aby egzamin z prawa pracy był dla Ciebie niczym skok na bungee? Wolisz sięgnąć po solidnie podaną dawkę wiedzy w formie jednej zwartej pub...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!