Embracing Folk Material and Finding the New Objectivity: Karol Szymanowski's Twenty Mazurkas op. 50 and Two Mazurkas op. 62 - 03 Rozdz. 5-6. Interpreting and Performing Szymanowski's "Mazurkas"; Towards a New Polish Music; Conclusion; Bibliography
Publikacja poświęcona jest zarówno muzyce Karola Szymanowskiego, (w szczególności mazurkom z jego twórczości fortepianowej), jak i folklorowi podhalańskiemu. Dokładna analiza mazurków Szymanowskiego skupia się na wszystkich aspektach elementów muzycznych poza analiza tonalna, która jest dostępna w publikacji Yale University w autorstwie Ann Kossakowskiej. Dodatkowym atutem publikacji jest opis trudności wykonawczych, co może być bardzo pomocne dla pianistów zainteresowanych wykonywaniem tych dzieł.
Table of Contents
Preface / 7
Chapter 1
Karol Szymanowski and the European Music of the 1920s / 9
Chapter 2
Die Neue Sachlichkeit: Hindemith, Stravinsky, Schoenberg / 19
Chapter 3
The Folk Music of Poland / 25
A. Lowland Region / 26
B. Highland Region / 31
Chapter 4
An Analysis of Twenty Mazurkas Op. 50 and Two Mazurkas Op. 62 / 45
A. Rhythmic Patterns / 45
B. Form, Proportions, and Phrase Structure / 67
Form / 67
Proportions / 71
Phrase Structure / 72
C. Texture, Accompaniment Patterns, and Articulation / 78
Texture / 78
Accompaniment Patterns / 82
Articulation / 91
Chapter 5
Interpreting and Performing Szymanowski’s Mazurkas / 93
Chapter 6
Towards a New Polish Music / 129
Conclusion / 133
Bibliography / 135
Summary / 141