Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Ten praktyczny przewodnik zawiera przykłady konspektów, w których uwzględniono poszczególne etapy edukacji pacjenta z cukrzycą typu 1 i typu 2 oraz pacjentek z cukrzycą przedciążową i cukrzycą ciążową. Omówiono w nim teoretyczne założenia i praktyczne zastosowanie konspektu edukacji diabetologicznej. Szczególną uwagę zwrócono na planowanie procesu nauki, uwzględniono również wykorzystanie nowoczesnych elementów edukacji diabetologicznej, takich jak technologie informacyjne i telemedycyna.
Autorzy publikacji – specjaliści w dziedzinie pielęgniarstwa diabetologicznego – podkreślają udział pielęgniarki i położnej w przygotowaniu osoby z cukrzycą do samoopieki i samokontroli oraz wskazują na zalety planowania edukacji diabetologicznej i przygotowania swojego warsztatu pracy. Konspekt może tu odegrać istotną rolę jako pomoc najpierw w planowaniu, a następnie w realizacji procesu edukacji.
Podręcznik zawiera przykłady konspektów odpowiadające różnym etapom edukacji i nadające się do wykorzystania w różnych sytuacjach terapeutycznych.
Książka powinna się przyczynić do usprawnienia i ujednolicenia pielęgniarskiej opieki diabetologicznej w Polsce, a także do prowadzenia edukacji w sposób przemyślany i zaprojektowany z udziałem pacjenta.
Tematyka publikacji:
- Nowoczesne elementy edukacji diabetologicznej i terapii pacjentów z cukrzycą. Telemedycyna
- Konspekt edukacji diabetologicznej – teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania
- Konspekty edukacji diabetologicznej
Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 1
Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 2
Konspekty edukacji diabetologicznej pacjentki z cukrzycą przedciążową i z cukrzycą ciążową
Edukacja pacjenta i jego rodziny w zastosowaniu nowych technologii informatycznych w prowadzeniu samokontroli cukrzycy
Przedmowa IX 1. Nowoczesne elementy edukacji diabetologicznej i terapii pacjentów z cukrzycą. Te lemedycyna – Anna Stefanowicz 1 1.1.1. Technologie informacyjne w leczeniu cukrzycy 6 2. Konspekt edukacji diabetologicznej – teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania – Natasza Tobiasz-Kałkun 15 2.1.1. Temat jednostki dydaktycznej w edukacji diabetologicznej 17 2.1.2. Formy organizacji procesu nauczania i liczebność grupy 18 2.1.3. Czas realizacji spotkania edukacyjnego 19 2.1.4. Formułowanie celów w edukacji diabetologicznej 20 2.1.5. Hierarchia celów w edukacji diabetologicznej 23 2.1.6. Wybrane metody i techniki edukacji. Charakterystyka ogólna 29 2.1.7. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji diabetologicznej 34 2.1.8. Ewaluacja edukacji pacjentów z cukrzycą 35 2.1.9. Rola konspektu w planowaniu edukacji diabetologicznej 37 3. Konspekty edukacji diabetologicznej 41 3.1. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 1 41 3.1.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Beata Pruśniewska, Anna Stefanowicz 41 3.1.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Danuta Świderska, Anna Stefanowicz 47 3.1.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat insulinoterapii z użyciem osobistej pompy insulinowej – Hanna Chilińska, Anna Stefanowicz 54 3.1.4. Edukacja pacjenta z cukrzycą typu 1 i rozpoznaną celiakią na temat prawidłowej diety – Agata Strzeszewska, Natasza Tobiasz-Kałkun 60 3.1.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Anna Myszka-Ręcławowicz, Anna Stefanowicz 67 3.1.6. Edukacja pacjenta dorosłego niewidomego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Hanna Jasek, Anna Stefanowicz 72 3.1.7. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat hipoglikemii – Barbara Madejska-Marek, Anna Stefanowicz 79 3.1.8. Edukacja rodziców dzieci z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Iwona Sural, Natasza Tobiasz-Kałkun 85 3.1.9. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat aktywności fizycznej – Jolanta Kajka, Anna Stefanowicz 92 3.1.10. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Barbara Rychlińska, Anna Stefanowicz 98 3.1.11. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Agnieszka Bednarek, Anna Stefanowicz 104 3.1.12. Zastosowanie wstrzykiwacza w insulinoterapii cukrzycy typu 1 – Beata Boruczkowska, Natasza Tobiasz-Kałkun 111 3.2. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 2 118 3.2.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat terapii lekami doustnymi – Agnieszka Kalinowska, Anna Stefanowicz 118 3.2.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Edyta Mączarska, Anna Stefanowicz 123 3.2.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 w zakresie profilaktyki stopy cukrzycowej – Sylwia Morgaś, Natasza Tobiasz-Kałkun 128 3.2.4. Edukacja pacjenta na temat aktywności fizycznej w cukrzycy typu 2 – Renata Warszakowska, Natasza Tobiasz-Kałkun 134 3.2.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Urszula Panek 141 3.3. Konspekty edukacji diabetologicznej pacjentki z cukrzycą przedciążową i z cukrzycą ciążową 153 3.3.1. Edukacja pacjentki z cukrzycą przedciążową na temat samokontroli – Ewa Romanowska, Anna Stefanowicz 153 3.3.2. Edukacja pacjentki z cukrzycą ciążową na temat samokontroli – Renata Kurowska, Anna Stefanowicz 159 3.4. Edukacja pacjenta i jego rodziny w zastosowaniu technologii informacyjnych w prowadzeniu samokontroli cukrzycy – Beata Janina Olejnik, Katarzyna Drwal 165
Magister pielęgniarstwa, specjalista w dziedzinie Pielęgniarstwa Diabetologicznego i Pielęgniarstwa Pediatrycznego. Redaktor i współredaktor podręczników dla pielęgniarek i położnych: "Pielęgniarstwo diabetologiczne" "Leczenie osobistą pompą insulinową" „Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie diabetologicznym. Konspekty” „Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku edukatora do spraw diabetologii”. Autorka i współautorka wielu publikacji m.in. z zakresu pielęgniarstwa diabetologicznego, kształcenia podyplomowego oraz programów edukacyjnych dla zespołów terapeutycznych.
Jest współautorem programu edukacyjnego w leczeniu cukrzycy u dzieci i młodzieży, nagrodzonego przez Polskie Towarzystwo Diabetologiczne. Uczestniczy w pracach Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych nad tworzeniem nowych programów kursów kwalifikacyjnych, specjalistycznych i dokształcających dla pielęgniarek i położnych.
Współpracuje z Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych. Bierze aktywny udział w pracach naukowych. Najlepsza pielęgniarka - edukator w cukrzycy -1996. Otrzymała Wyróżnienie św. Kamila „za codzienny trud pracy pielęgniarskiej, ponadprzeciętne zaangażowanie oraz podjęte działania edukacyjne w dziedzinie diabetologii dziecięcej w kategorii: pracownicy służby zdrowia z pasją realizujący swoją misję dla dobra chorych i cierpiących 2010” oraz Wyróżnienie Okolicznościowe od Prezydenta Warszawy „Za Zasługi Dla Ochrony Zdrowia w Mieście Stołecznym Warszawie.” Od grudnia 2014 r. pełni funkcję Konsultanta Krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa diabetologicznego. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi pacjentów. Bierze udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych, współpracuje z czasopismami zawodowymi, z Fundacją Europejskich Pielęgniarek Diabetologicznych (FEND). Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Stowarzyszenia Pielęgniarek Pediatrycznych oraz Przewodniczącą Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii.
Zachęcamy do zapoznania się z serią książek poświęconych praktyce pielęgniarskiej.
W serii znajdziecie publikacje niezbędne w codziennej praktyce, jak np. obliczanie dawek leków, szczepienia ochronne, komunikowanie się z pacjentem, problemy pielęgnacyjne pacjentów z różnymi schorzeniami.
Publikacje zostały przygotowane przez autorów – praktyków z wieloletnim doświadczeniem.