0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

(eBook)

Inspiracje propozycje koncepcje

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2007

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Sylwia Słowińska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,00 zł
35,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej:

Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej?

Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-018-6
  • ISBN druku: 978-83-7308-818-4
  • Liczba stron: 303
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp ... 9
Rozdział I
Niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dawnego nurtu ... 19
Koncepcja edukacji „muzycznej” ... 19
Pojęcie edukacji „muzycznej” i „muzyczności” ... 19
Źródła koncepcji edukacji „muzycznej” ... 22
Inspiracje fi lozoficzne edukacji „muzycznej” ... 33
Założenia pedagogiczne koncepcji ... 42
Kształtowanie człowieka „muzycznego” celem edukacji ... 49
Masowa praca kulturalna w NRD ... 54
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 54
Historyczne i społeczno-polityczne uwarunkowania koncepcji ... 57
Filozofia marksistowska źródłem odniesień koncepcji i ideału człowieka socjalistycznego ... 68
Wychowawcze i społeczno-polityczne założenia masowej pracy kulturalnej ... 77
Rozdział II
Polska koncepcja wychowania estetycznego dawnego nurtu ... 87
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji Stefana Szumana ... 87
Kontekst filozoficzny i założenia pedagogiczne koncepcji ... 89
Wszechstronnie rozwinięta, pełna osobowość rezultatem wychowania ... 97
Rozdział III
Nowy nurt edukacji kulturalnej w Niemczech ... 101
Koncepcja socjokultury ... 101
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 101
Społeczno-kulturalne i polityczne uwarunkowania koncepcji ... 103
Filozoficzne inspiracje socjokultury ... 115
Socjokultura – założenia edukacyjne, społeczno-kulturalne i polityczne ... 120
Człowiek aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego i politycznego ... 125
Koncepcja edukacji kulturalnej czasu wolnego ... 130
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 130
Teoretyczne odniesienia koncepcji ... 133
Społeczno-kulturowe tło edukacji kulturalnej czasu wolnego ... 138
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 143
Człowiek „egzystencjalnie zintegrowany” ... 148
Rozdział IV
Klasyczne polskie koncepcje edukacji kulturalnej nowego nurtu ... 153
Koncepcja wielostronnego wychowania przez sztukę i do sztuki ... 153
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 153
Przemiany cywilizacyjne i społeczne źródłem koncepcji ... 157
Filozoficzne inspiracje koncepcji i ideał jednostki o harmonijnej osobowości ... 164
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 180
Koncepcja wychowania filmowego egzemplifikacją wychowania przez sztukę i do sztuki ... 188
Koncepcja edukacji kulturalnej jako przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 195
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 195
Społeczno-kulturowe uwarunkowania koncepcji przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 198
Odniesienia filozoficzne koncepcji ... 204
Założenia pedagogiczne przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 205
Człowiek twórczym uczestnikiem kultury ... 213
Personalistyczna koncepcja edukacji kulturalnej ... 215
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 215
Społeczno-kulturowe tło koncepcji ... 216
Personalizm filozoficznym kontekstem koncepcji i źródłem wizji człowieka ... 219
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 225
Rozdział V
Ponowoczesne koncepcje edukacji kulturalnej w Polsce ... 231
Ponowoczesność jako formacja kulturowa ... 231
Postmodernistyczna filozofia inspiracją koncepcji edukacji kulturalnej ... 235
Koncepcja wychowania estetycznego w ponowoczesności ... 243
Kulturowe konteksty koncepcji ... 243
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 245
Człowiek jako refleksyjny uczestnik kultury ... 251
Koncepcja edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... 253
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 253
Przeobrażenia społeczno-kulturowe tłem koncepcji ... 255
Filozoficzne odwołania edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... 256
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 259
Rozdział VI
Edukacja kulturalna sąsiadujących krajów w perspektywie porównawczej ... 267
Zakończenie ... 293
Bibliografia ... 299
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

85,97 zł 89,00 zł
Do koszyka

Złota księga venture capital w Polsce 2018

Jak inwestorzy VC w Polsce hodują startupy? Z którymi warto rozmawiać o inwestycji? Czy państwowe środki to dla jednorożców dobra pasza? Czy lewar publiczny pomaga, czy przeszkadza w inwestycjach w venture? Czy polskie venture zasługuje n...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 1

Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby bę...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji

Niniejszy tom zdaje się nie tylko kontynuować kierunki poszukiwań zmianpożądanych w edukacji, ale nawet znacznie wykracza zawartością ponad tytułcałości opracowania monograficznego. Dostarcza bowiem wiedzy o aktualiachna temat pielęgn...
25,35 zł 28,17 zł
Do koszyka

Policja w Polsce. Działalność formacji na obszarze aglomeracji miejskich

Współczesne miasta stały się niezbyt bezpieczną przestrzenią do funkcjonowania społeczeństw. Typową cechą współczesnych miast, zwłaszcza dużych, z jednej strony jest szalony postęp cywilizacyjny wiążący się z ich rozwojem, z drugiej zaś c...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ

Przedstawiona Twórczość plastyczna w edukacji przedszkolnej ma na celu przybliżenie wychowawcom, pedagogom, nauczycielom przedszkola, a może i rodzicom znaczenia twórczości plastycznej i jej wagi w ogólnym rozwoju dziecka, a także ...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 1. Cz. I − Wprowadzenie. Cz. II − Wybór tekstów źródłowych

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!