0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2010

  • Autor: Henry A. Giroux, Lech Witkowski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
78,00 zł
70,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,80 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej

Książka obejmuje 25 lat współpracy Autorów na rzecz dyskursu krytycznego o publicznej misji edukacji, wieńcząc jubileusz 20-lecia Oficyny Wydawniczej „Impuls

Henry A. Giroux :

Jestem ogromnie zobowiązany i wdzięczny za to, że moje prace są czytane w Polsce, i głęboko doceniam – oraz jestem poruszony przez – naród polski za jego nieustającą siłę, odwagę i wytrwałość w walce o sprawiedliwość, wolność i godność ludzką. Jestem zaszczycony faktem tłumaczenia moich prac na język polski i dziękuję mojemu przyjacielowi Lechowi Witkowskiemu za tę możliwość publikacji.

Lech Witkowski :

Mam głęboką nadzieję, że inicjatywą tej publikacji umożliwię bardziej intensywny kontakt polskich pedagogów z przenikliwością poznawczą, determinacją intelektualną i szlachetną postawą duchową i profesjonalizmem akademickim znakomitego uczonego amerykańskiego i humanisty – Henry’ego Armanda Giroux .

Możliwość kontaktu z jego tekstami od lat 80., przez stan wojenny i dalej, a zwłaszcza osobiste poznanie go, dostarczyły mi wielu inspiracji i radości, które niniejsza książka dokumentuje i nią też staram się spłacić przyjacielski dług wdzięczności intelektualnej młodszego kolegi akademickiego, otwierając tę przestrzeń dla kolejnych pokoleń polskich pedagogów.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-536-2
  • Liczba stron: 526
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania od Autorów	13
Zbigniew Kwieciński Przedmowa: dyskurs konieczny	17
Henry A. Giroux, Lech Witkowski	21
	Wstęp	21
	O wzajemnych kontaktach	21
	O zamyśle książki	26
	O nas samych	27
Część I. Próba bilansu i nowego otwarcia	36
	Lech Witkowski O stanie i problemach recepcji amerykańskiej pedagogiki radykalnej w Polsce. Próba świadectwa osobistego i refl eksji o „doświadczeniu pokoleniowym”	37
		Wstęp i teza: jest inna pedagogika – pedagogika jest inna	37
		O (po)wadze spotkania z Henrym A. Giroux	39
		O oporze i odporze recepcyjnym: przykład polski i niemiecki	44
		Przejawy otwarcia w Polsce: cztery fale recepcji	49
		O naszej inicjacji pokoleniowej	52
		Spór o zakres pedagogiki radykalnej	56
		O obosieczności etykietek dla pedagogiki: przykład alternatywności	60
		Zakończenie: pytanie o minimum radykalności i filozoficzności	62
	Rozmowy: O wyzwaniach, marzeniach i uczelniach	67
		Edukacja wobec wyzwania demokracji. Rozmowa Lecha Witkowskiego z Henrym A. Giroux	67
		Marzenia o edukacji radykalnej. Wywiad Bernarda Murchlanda z Henrym A. Giroux	81
		Czy jest miejsce dla pedagogiki krytycznej na uniwersytecie? Manuela Guilherme rozmawia z Henrym A. Giroux	96
Część II. Od reprodukcji, przez troskę o tożsamość, ideę pogranicza i walkę o media po odzyskiwanie uniwersytetu	110
	Henry A. Giroux Reprodukcja. Opór i akomodacja	111
		Podsumowanie przeglądu i krytyki teorii reprodukcji społecznej	111
		Teorie reprodukcji kulturowej	112
			Pierre Bourdieu	112
			Basil Bernstein	120
		Poza teorie reprodukcji społecznej i kulturowej	122
		W stronę teorii oporu	133
	Henry A. Giroux W kierunku nowej sfery publicznej	139
	Henry A. Giroux Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej	149
		Wstęp	149
		Teoretyczne podstawy w teorii i praktyce edukacji	153
			Racjonalność	153
			Pole problemowe	154
		Ideologia amerykańska	154
			Społeczna i kulturowa reprodukcja w szkołach	155
			Dominująca racjonalność	156
		Trzy typy racjonalności	158
			Racjonalność techniczna	158
			Racjonalność techniczna i edukacja obywatelska	159
			Racjonalność hermeneutyczna	165
			Racjonalność emancypacyjna	172
			Racjonalność emancypacyjna a edukacja obywatelska	173
		Uwagi do teorii edukacji obywatelskiej	174
			Zmieniające się społeczeństwo	174
			Świadomość nauczycielska	175
			Pedagogika klasy szkolnej a edukacja obywatelska	182
	Paulo Freire, Henry A. Giroux Edukacja, polityka i ideologia	185
		Edukacja i „prawe towarzystwo”: lata 70.	187
			Nowe kierunki w latach 80.	188
			Konserwatywne, liberalne i radykalne recepty na oświatę	190
				Konserwatyści	191
				Liberałowie	193
				Radykałowie	194
			Którędy do amerykańskich marzeń?	197
			A co z przyszłością?	199
	Henry A. Giroux Wobec wyzwań tożsamości i różnicy (poza dyskurs edukacji wielokulturowej)	201
		Neokonserwatyzm i polityka tożsamości	206
		Trudności z różnicą	211
		W stronę polityki artykulacji	214
		Zakończenie	216
	Henry A. Giroux Pedagogia pogranicza w wieku postmodernizmu	221
		Wstęp	221
		Pedagogia pogranicza: wprowadzenie	226
		Pedagogia pogranicza jako kontrtekst	227
		Pedagogia pogranicza oraz praktyka pamięci społecznej	231
		Pedagogia pogranicza i polityka [wobec] różnicy	236
	Henry A. Giroux, Peter L. McLaren America 2000 i polityka wymazywania: demokracja i różnice kulturowe w oblężeniu	243
		Wstęp	243
		Opakowując przyszłość	246
		Polityka wyboru	247
		Testowanie i normy analfabetyczne	251
		Nauczyciele jako cyborgi	254
		Ameryka 2000 i polityka wymazywania	256
	Henry A. Giroux Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne, było bardziej polityczne)	265
		Reklamacja tego, co publiczne w pracy akademickiej	270
		Rzucanie wyzwania kompleksowi militarno-przemysłowo-akademickiemu	272
	Henry A. Giroux Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności	281
		Wstęp	281
		Pytanie o pedagogikę i odzyskiwanie uniwersytetu	287
		Przemyśleć dzieło Paulo Freirego	292
Część III. O radykalizacji dyskursu: od kolonizacji podmiotu i rytualizacji edukacyjnej po wyzwanie autorytetu	300
	Lech Witkowski Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności	301
		Podmiotowość i tożsamość człowieka (wobec modelu ameby)	302
		Jak istnieje podmiot edukacji? Kres przejrzystości i scentrowania	310
		O postnowoczesnym wyjałowieniu podmiotowości (wymuszenie schizofreniczne i upadek kanonów uniwersalności)	315
		Problem kolonizacji „świata życia” (dławienie alienacji anomią kultury masowej)	319
		W kręgu „posthumanistycznego” rozumienia człowieka (przeciw skłonności do autodestrukcji)	326
	Lech Witkowski Szkoła i walka o sferę publiczną	329
		Lech Witkowski W kręgu pedagogiki radykalnej (dekonstrukcja – walka – etyczność)	337
			Wstęp	337
			Dekonstrukcyjny trop w pedagogice radykalnej	339
			Walka w kulturze	349
				Edukacja wobec fenomenu kolonizacji „świata życia”	349
				Edukacja a walka polityczna	354
				O publicznym uwikłaniu szkoły	361
			Wyzwanie etyczności	364
				O wyzwaniu prawicy społecznej i etycznej bezsilności lewicy	364
				Problem etyczności w teorii i praktyce edukacyjnej	368
				Słowo o liberalizmie etycznym	375
			Jak jest możliwa „radykalna etyka” w pedagogice krytycznej?	378
	Lech Witkowski Wokół teorii i praktyki rytuałów szkolnych. Studium recenzyjne	385
		Wstęp	385
		O zjawisku rytualizacji: jego warunki, rodzaje i stany interakcji	386
		O randze „antystruktury” oporu	394
		Walka o ciało i „drama”	398
		Zamiast zakończenia	401
	Lech Witkowski Autorytet przeciw dominacji. Radykalna wizja autorytetu w pedagogice amerykańskiej (Larry Grossberg, Henry A. Giroux i Peter L. McLaren)	403
		Wstęp	403
		Cztery typy elitaryzmu i autorytetu w edukacji	405
		Źródła walki o autorytet (w) edukacji	412
		Autorytet między dominacją a hierarchią	413
		Zadanie pracy wobec autorytetu	416
		Autorytet i intelektualiści	419
		Jak bronić autorytetu przed konserwatyzmem i liberalizmem?	421
		Autorytet w perspektywie trójwymiarowej niewspółobecności	423
		W stronę głosu jako przejawu autorytetu	426
		Trzy sposoby widzenia kryzysu autorytetu	428
		Od zysku z krytyki autorytetu do odzysku autorytetu (dla) krytyki	430
		Peter L. McLaren o językowym i etycznym upełnomocnieniu do walki o autorytet	437
		Edukacja jako walka o nowe oblicze autorytetu	442
	Miejsca pierwodruku	449
	Bibliografia	453
Posłowie	478
	Tomasz Szkudlarek Po co nam dziś pedagogika krytyczna?	479
Aneks	490
	Bogusław Śliwerski Pedagogika krytyczna widziana liberalnie Glossa do książki H.A. Giroux i L. Witkowskiego	491
	Zbyszko Melosik Recenzja w trybie refl eksji na temat wpływu pedagogiki krytycznej na moją tożsamość naukową	505
Indeks nazwisk	513
Contents	521

Inni Klienci oglądali również

5,99 zł 6,50 zł
Do koszyka

Williama Jamesa filozofia doświadczenia religijnego - 02 Filozofia religii w "Pragmatyzmie..."

Książka prezentuje rozważania Williama Jamesa (1842–1910) dotyczące szeroko rozumianej filozofii religii. Koncentruje się na problematyce doświadczenia religijnego w ujęciu Jamesa. Główna jej teza brzmi następująco: to nie pragmatyzm i nie...

Zdrowie publiczne. Rozdział 18

ROZDZIAŁ 18 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania...
44,82 zł 49,80 zł
Do koszyka

Edukacja i nierówności społeczne

Książka Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji stanowi wyraz zainteresowań badawczych autora – zorientowanych wokół problematyki zróżnicowania społecznego i roli ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Konteksty i meandry reform oświatowych czyli o manipulowaniu edukacją

Fragmenty recenzji prof. dr hab. Krystyny Ferenz Książka Konteksty i meandry reform oświatowych czyli o manipulowaniu edukacją jest dowodem odwagi Autorki w podjęciu spraw i zagadnień nie tylko aktualnych społecznie, ale budzących w społeczeństwie wiel...
31,18 zł 33,80 zł
Do koszyka

Idea społeczeństwa obywatelskiego

Książka prezentuje szczegółową analizę pojęcia społeczeństwa obywatelskiego, które pod koniec XX wieku powróciło do teorii politycznej, stając się dla jednych przedmiotem krytyki, dla innych koncepcją o bogatym potencjale wyjaśniaj...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Publiczne i prywatne egzekwowanie zakazów praktyk ograniczających konkurencję

Książka stanowi pierwsze, kompleksowe studium zależności pomiędzy publicznym (administracyjnym i karnym) a cywilnym wdrażaniem reguł konkurencji w Polsce. (...) Autorka stawia trafną tezę, że publiczne i prywatne egzekwowanie zakazów praktyk ogr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.