0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w Polsce i Rosji

(eBook)

Rozwój i stan obecny

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marzenna Zaorska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w Polsce i Rosji

Współczesna pedagogika specjalna to dyscyplina wiedzy zajmująca się problemami edukacji, rehabilitacji, wspomagania rozwoju oraz przygotowania do życia osób niepełnosprawnych (z różnym stopniem złożoności i głębokości zaburzeń rozwojowych) na miarę indywidualnych możliwości poznawczych tych osób. Specyfikę zadań charakteryzuje coraz szersze otwarcie nie tylko na kwestie integracji społecznej, ale także zainteresowanie takimi kategoriami niepełnosprawności, które dotychczas (z wielu względów) nie znajdowały właściwego im miejsca w działaniach teoretycznych i praktycznych. Do ważnych zagadnień, wymagających pogłębionej eksploracji empirycznej, wnikliwszego poznania - w celu nakreślenia koncepcji służących praktyce pedagogicznej - należą problemy życiowe oraz normalizacyjne jednostki z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (jeszcze do dnia dzisiejszego dość ogólnie kwalifikowanej do kategorii głuchoniewidomych).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2499-3
  • Liczba stron: 448
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	7
Rozdział 1. ZJAWISKO GŁUCHOŚLEPOTY - ANALIZA WYBRANEJ LITERATURY	23
	1.1. Istota głuchoślepoty oraz podstawowe definicje	24
	1.2. Klasyfikacje oraz kryteria diagnostyczne	41
	1.3. Etiologia i fenomenologia złożonej niepełnosprawności u osób w różnym wieku	47
		1.3.1. Zespół wrodzonej różyczki	47
		1.3.2. Słuchowo-wzrokowe zespoły uwarunkowane genetycznie	50
		1.3.3. Zespoły słuchowo-wzrokowe dziedziczone w sposób autosomalny recesywny	51
		1.3.4. Zespoły słuchowo-wzrokowe dziedziczone w sposób autosomalny dominujący	56
		1.3.5. Zespoły słuchowo-wzrokowe, których dziedziczenie związane jest z płcią	57
		1.3.6. Zespoły słuchowo-wzrokowe przekazywane w innym mechanizmie (dziedziczenie mitochondrialne)	58
		1.3.7. Zespoły słuchowo-wzrokowe o niejasnym sposobie dziedziczenia	58
	1.4. Konsekwencje głuchoślepoty ze szczególnym uwzględnieniem głuchoślepoty wrodzonej i/lub wcześnie nabytej	62
		1.4.1. Specyfika rozwoju fizycznego	62
		4.1.2. Charakterystyka poznania otaczającej rzeczywistości	67
		4.1.3. Komunikowanie się z otoczeniem	73
		4.1.4. Orientacja i przemieszczanie się w przestrzeni	80
		4.1.5. Możliwości społecznego uczestnictwa i aktywności	84
	1.5. Wsparcie społeczne, edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w świecie w kontekście historycznym	86
	1.6. Głuchoślepota w świetle wybranych badań empirycznych	90
Rozdział 2. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB GŁUCHONIEWIDOMYCH W POLSCE	102
	2.1. Edukacja i rehabilitacja głuchoniewidomych dzieci i młodzieży - aspekt historyczny oraz stan obecny	103
		2.1.1. Początki edukacji głuchoniewidomych w Polsce	104
		2.1.2. Edukacja głuchoniewidomych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille'a w Bydgoszczy	108
		2.1.3. Oddział dla Dzieci Głuchoniewidomych w Laskach	112
		2.1.4. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu	114
	2.2. Wsparcie społeczne dzieci, młodzieży, osób dorosłych głuchoniewidomych oraz rodziców mający głuchoniewidome dziecko - organizacje pozarządowe (Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym)	117
Rozdział 3. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB GŁUCHONIEWIDOMYCH W ROSJI	140
	3.1. Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych dzieci i młodzieży - aspekt historyczny/stan obecny	141
	3.2. Wsparcie społeczno-rehabilitacyjne dzieci, młodzieży, osób dorosłych głuchoniewidomych oraz ich rodzin - organizacje pozarządowe	166
Rozdział 4. SYLWETKI WYBRANYCH OSÓB DZIAŁAJĄCYCH NA RZECZ GŁUCHONIEWIDOMYCH W POLSCE I ROSJI - ANALIZA BIOGRAFICZNA	174
	4.1. Sylwetki wybranych specjalistów działających na rzecz głuchoniewidomych w Polsce	175
		4.1.1. Maria Grzegorzewska	175
		4.1.2. Bogdan Szczepankowski	181
		4.1.3. Tadeusz Majewski	188
		4.1.4. Siostra Emmanuela Jezierska	197
		4.1.5. Elżbieta Oleksiak	203
		4.1.6. Krystyna Klugiewicz	209
		4.1.7. Grażyna Glińska	212
		4.1.8. Ryszard Stryjecki	216
		4.1.9. Hanna Pracharczyk	223
		4.1.10. Hanna Rudomska	227
		4.1.11. Małgorzata Książek	231
		4.1.12. Małgorzata Benisz	237
	4.2. Sylwetki wybranych specjalistów działających na rzecz głuchoniewidomych w Rosji	241
		4.2.1. Helena Graczewa	241
		4.2.2. Lew Wygotski	248
		4.2.3. Iwan Sokolański	257
		4.2.4. Augusta Jarmolenko	272
		4.2.5. Aleksander Mieszczeriakow	278
		4.2.6. Ewald Ilienkow	287
		4.2.7. Walery Czułkow	291
		4.2.8. Albin Aprauszew	296
		4.2.9. Elwira Szakienowa	303
		4.2.10. Tatiana Basiłowa	306
		4.2.11. Irina Sołomatina	313
		4.2.12. Galina Epifanowa	316
Rozdział 5. SYLWETKI WYBRANYCH OSÓB GŁUCHONIEWIDOMYCH W POLSCE I ROSJI (ANALIZA BIOGRAFICZNA)	318
	5.1. Sylwetki wybranych osób głuchoniewidomych w Polsce	319
		5.1.1. Krystyna Hryszkiewicz	319
		5.1.2. Józef Mendruń	323
		5.1.3. Grzegorz Kozłowski	331
		5.1.4. Bohdan Jacórzyński	338
		5.1.5. Elżbieta Gubernator-Syposz	343
		5.1.6. Maciej Szanser	348
		5.1.7. Grzegorz Jakubiec	353
		5.1.8. Michał Ostrowski	356
		5.1.9. Elwira Jagiełło	362
		5.1.10. Jadwiga i Roman Ryglowie	367
	5.2. Sylwetki wybranych osób głuchoniewidomych w Rosji	372
		5.2.1. Olga Skorochodowa	372
		5.2.2. Siergiej Sirotkin	376
		5.2.3. Aleksander Suworow	381
		5.2.4. Jurij Lernier	392
		5.2.5. Natalia Kryłatowa	395
		5.2.6. Natalia Kremniowa	400
		5.2.7. Lilia Kaszapowa	404
		5.2.8. Andriej Markow	407
PODSUMOWANIE - próba analizy i syntezy systemowych porównań edukacji i rehabilitacji osób głuchoniewidomych w Polsce i Rosji	412
BIBLIOGRAFIA	421
Education and rehabilitation of deaf blind people in Poland and Russia (past development and current state) (Summary)	435
???????? ? ???????????? ??????????? ? ?????? ? ?????? (???????? ? ?????????? ????????) (??????????)	437
ANEKS	439

Inni Klienci oglądali również

36,34 zł 40,38 zł
Do koszyka

Wykorzystanie coachingu w edukacji

Książka stanowi krótkie wprowadzenie do coachingu. Przedstawione zostały podstawowe definicje tej metody doskonalenia i jej istota. Omówiono również inne, współistniejące, sposoby wspomagania jednostek i grup w ich rozwoju. ...
5,36 zł 5,96 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Rozdział 2. Teoretyczne podstawy internacjonalizacji działalności badawczo-rozwojowej

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...
26,97 zł 29,97 zł
Do koszyka

Ryzyko ubóstwa osób starszych

Ludność w Polsce starzeje się. Jednocześnie w czasie procesu transformacji zakres ochrony ekonomicznej, jaką społeczeństwo poprzez szeroko rozu­miane instytucje państwowe zapewnia swoim członkom, uległ znaczącemu zmniejszeniu. W połączeniu z trudny...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji

Publikacja powstała z potrzeby dyskusji o edukacji, uwzględniającej charakter i specyfikę polskiego systemu edukacji, społeczeństwa, dokonywanych reform i ich kierunków. Rozmowy zawarte w książce nie koncentrują się na historii, ale na przyszłoś...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Chrześcijańska kultura myśl i edukacja

W kolejnym interdyscyplinarnym tomie dokumentującym działalność uniwersyteckiego Ośrodka Badawczego Myśli Chrześcijańskiej zaprezentowano teksty pracowników różnych uczelni: KUL, UKSW, WSD w Łodzi, UW, UMCS oraz UŁ. Prace te stanowią efek...
35,82 zł 39,80 zł
Do koszyka

Edukacja w wolności

W książce zostały zaprezentowane poglądy i praktyczne oferty dydaktyczne, które stały się dla Autora źródłem inspiracji i wsparcia w promowaniu koncepcji kształcenia wczesnoszkolnego bez odwoływania się do elementów przemocy strukt...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!