0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji. Education and new technologies in culture, information and communication

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2015

  • Redakcja naukowa: Dorota Siemieniecka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji. Education and new technologies in culture, information and communication

„[…] Ciągle zmieniająca się pod wpływem mediów rzeczywistość kulturowa i edukacyjna skłania do podejmowania dogłębnych i wielopłaszczyznowych badań współczesnego świata. Przedstawiona do recenzji książka podejmuje próby wyjaśnienia potencjału i zagrożeń wynikających ze stosowania współczesnych technologii.Zaistnienie potężnego narzędzia przekazu informacji, jakim jest przekaz cyfrowy, zmienia tradycyjne sposoby opisywania zjawisk kulturowych i edukacyjnych. Zmiany mają charakter dynamiczny, dlatego wymagają ciągle od nowa diagnozowania rzeczywistości i poszukiwania rozwiązań edukacyjnych. Książka pod redakcją naukową Doroty Siemienickiej wpisuje się w nurt otwierania kolejnych ważnych dla pedagogiki pól problemowych związanych z przenikaniem nowoczesnych technologii do wszystkich sfer życia człowieka.Ogromną wartością tej książki jest to, że autorzy tekstów umieszczają swoje rozważania w kontekście pedagogicznym, nawiązując w wielu miejscach książki do edukacyjnych konsekwencji rozwoju nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych”. Z recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Dorota Siemieniecka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-3387-2
  • Liczba stron: 522
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp / 13
Kulturowe i społeczne aspekty mediów
Janusz Gajda
Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (Refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / 19
Dorota Siemieniecka
Od konsumentów do twórców informacji / 35
Małgorzata Skibińska
Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej? / 49
Stanisław Juszczyk
Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / 69
Anna Brosch
Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / 83
Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil
Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / 97
Marlena Pieniążek
Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / 131
Andrzej Wołodźko
Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / 143
Media w edukacji – perspektywy, problemy i stan badań
Anna Kamińska
Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne? / 153
Maria Kozielska
Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / 167
Marcin Musioł
Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / 179
Kamila Majewska
Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia              / 193
Eunika Baron-Polańczyk
Osiągnięcia i niepowodzenia nauczycieli w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / 207
Wioletta Kwiatkowska
Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / 239
Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło
Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce /273
Nowe technologie w dydaktyce i komputerowym wspomaganiu kształcenia
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / 289
Jakub Czopek
140 znaków narzędziem do wszystkiego – „Twitter”  jako idealne medium cyfrowej współczesności? / 307
Elżbieta Szala
E-learning w terapii pedagogicznej / 319
Krystyna Żuchelkowska
Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / 329
Anna Waligóra-Huk
Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / 343
Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz
Multimedia online w dydaktyce fizyki / 355
Joanna Kandzia
Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / 375
Kamilla Wasilewska
Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej – minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / 389
Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz
Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / 399
Zbigniew Kruszewski
Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego /         419
Edukacja medialna w kształceniu
Marek Sokołowski
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / 437
Tomasz Huk
PR LAB – przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / 461
Ewa Nowicka
Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / 475
Marek Hallada
Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / 487
Varia
Kinga Szymańska
Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się   / 501
Monika Delmanowicz
Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / 515
 
Introduction / 13
Cultural and social aspects of the media
Janusz Gajda
Cultural and social aspects of media based on TV and Internet (Thoughts concerning current problems, chances and threats) / 19
Dorota Siemieniecka
From consumers to creators of information / 35
Małgorzata Skibińska
Do digital generations need information education? / 49
Stanisław Juszczyk
Pedagogical reflections on the subject of postmedia and visual culture / 69
Anna Brosch
Media depictions of female body shape in perception of children at kindergarten age / 83
Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil
Cyberbullying among children and adolescents in a school environment / 97
Marlena Pieniążek
The use of the media in promoting prosocial behavior based on selected non-governmental organizations / 131
Andrzej Wołodźko
The role of media in local society’s activation / 143
Media in Education – perspectives, problems and research
Anna Kamińska
Can new technologies at school replace traditional methods? / 153
Maria Kozielska
The impact of the internet on brain activity and human cognitive processes / 167
Marcin Musioł
Media literacy in the awareness of future teachers of early school education / 179
Kamila Majewska
The problems and expectations of teachers associated with the introduction of interactive whiteboard to the educational process / 193
Eunika Baron-Polańczyk
Achievements and defeats of teachers in the area of ICT use (research report) / 207
Wioletta Kwiatkowska
Trends in research on distance education: a review of selected literature / 239
Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło
Application of eye-tracking research in neurodidactics / 273
New technologies in teaching and computer assisted learning
Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
The role of mobile technologies in teaching chemistry / 289
Jakub Czopek
140 character tool for everything – Twitter as an ideal medium for digital times? / 307
Elżbieta Szala
E-learning in teaching therapy / 319
Krystyna Żuchelkowska
Educational software in the development of correct pronunciation in preschool children / 329
Anna Waligóra-Huk
Multimedia programs as the tools used by teachers in speech therapy / 343
Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz
From consumers to creators of information / 355
Joanna Kandzia
Information and Communication Competence in the development of mathematical interests of students (part 1) / 375
Kamilla Wasilewska
Computer-aided teaching of mathematics in secondary school – minimization of students’ failures / 389
Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz
Example scenario using a flipped classroom chemistry lesson from the perspective of a secondary school students / 399
Zbigniew Kruszewski
Validation of students’ contribution to the use of an IT system / 419
Media education in teaching process
Marek Sokołowski
New Horizons of film education, or how to teach Knowledge of film today / 437
Tomasz Huk
PR LAB as an example of activities conducted by the Polish Scouting Association in the implementation of media education / 461
Ewa Nowicka
Media education of primary school pupils / 475
Marek Hallada
Eye-tracking research on media education / 487
Varia
Kinga Szymańska
Relationship with the mood of the human diet in the selected aspects of learning / 501
Monika Delmanowicz
Innovative ways in high-qyuality rural education / 515

Inni Klienci oglądali również

9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Powszechna edukacja architektoniczna. Doświadczenia polskie i kształcenie incydentalne

Publikacja jest pierwszą próbą zebrania całokształtu wiedzy i doświadczeń nad formami edukacji przestrzennej. Przedstawione spojrzenie oraz zebrany materiał są bardzo istotne dla prowadzenia dalszych działań systematyzujących praktyczny warsztat...
98,10 zł 109,00 zł
Do koszyka

Informacja przedkontraktowa w umowach konsumenckich

Od kilku lat europejskie prawo konsumenckie jest na etapie zmian zmierzających do zupełnej harmonizacji jego wybranych sfer. Aby realizacja praw konsumentów była efektywna w praktyce powinna być ona jednakowa na terenie całej UE. Efektywne funkc...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Transfer kultury arabskiej w dziejach Polski - tom I - PIERWSZE KONTAKTY POLSKO-ARABSKIE

Przedstawiamy pierwszy tom artykułów z serii wydawniczej Transfer kultury arabskiej w dziejach Polski pod redakcją naukową dr hab. Agaty S. Nalborczyk i dra Mustafy Switata. Seria ta prezentuje wyniki prac zespołu naukowców różnych...
21,53 zł 23,92 zł
Do koszyka

Jak ratować firmę – nowe zasady restrukturyzacji

Jak ratować firmę – nowe zasady restrukturyzacji 1. Czym jest restrukturyzacja i dlaczego jest potrzebna przedsiębiorcom 2. Kiedy powinniśmy myśleć o restrukturyzacji – okiem ekonomisty 3. Zagrożenie n...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Nowy adres Wrocław 1946-1948

Publikacja zawiera obfitą korespondencję z lat 1946–1948 pomiędzy prof. Ryszardem Gansińcem a jego żoną Zofią Gansiniec, zdobywającą swoje szlify naukowe w powojennej Polsce. Dołączono również wiele listów, które państwo Gans...
66,15 zł 73,50 zł
Do koszyka

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania &mdash...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!