0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Marlena Plebańska: E-edukacja – e-podręczniki, platformy e-learningowe – szanse i zagrożenia wykorzystania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Sosnowiec, 2014

  • Seria / cykl: Monografie Edukacja Jutra

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz

  • Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Marlena Plebańska: E-edukacja – e-podręczniki, platformy e-learningowe – szanse i zagrożenia wykorzystania

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć, pracować, rozwijać się w szczególny sposób podkreślają wartość wykształcenia, posiadanych kompetencji i wzmagają samorealizację3. W świetle tych rozważań nie dziwi nas obecność nowych technologii w kształceniu dzieci i młodzieży, obecność podręczników elektronicznych w rękach uczniów, nieustanna troska nauczycieli o poprawę jakości kształcenia technicznego czy stosowanie mobilnej edukacji jako elementu wspomagające¬go kształcenie przedmiotów szkolnych. Urządzenia te w rękach nauczycieli i uczniów w aspektach Edukacji jutra, a także dla naszych i przyszłych czasów stały się faktem. Nauczanie typu e-lerning, e-podręczniki, platformy e-learningowe, gry symulacyjne stały się narzędziami wspomagającymi złożone procesy nauczania. Edukacja jutra widzi w przyjętych innowacyjnych kierunkach działań wiele pozytywów, ale i zagrożeń. Współczesny nauczyciel cechy nowych technologii musi dobrze poznać, by móc nimi operować, posługiwać się i poprzez nie unowocześniać kształcenie. Przypuszcza się, że perspektywicznie obecność cyfrowych środków w kształceniu dzieci i młodzieży na trwale zagości w edukacji. W wielu ośrodkach szkolnych i akademickich dostęp uczących się do nowych form kształcenia jest jeszcze dość ograniczony, dysponują nimi nieliczne placówki, ale w niedalekiej przyszłości będą już powszechne. Wielość informacji, szybkie tempo życia otaczające współczesne dziecko niosą ze sobą coraz to nowe potrzeby. Jak podkreśla S. Juszczyk: „ Zauważalna akceleracja rozwoju dziecka i szybkie stawanie się ‘dorosłym’ wyznacza edukacji nowe pytania, cele, zadania i wyzwania. Wielość potrzeb dziecięcych i różnych zainteresowań światem kreśli kierunek działania mądrego nauczyciela i szkoły”4. Rozwój techniki i nowych technologii w nauczaniu wymusza u nauczyciela większą troskę nad sposobem i treścią przekazywanej wiedzy oraz jej odbiorcą. Dostarczanie różnych form ruchu, troska o kulturę fizyczną równolegle z kulturą umysłową, wiedza na temat zdrowego trybu życia, świadome przeciwdziałanie patologiom muszą być realizowane współmiernie z nauczaniem przedmiotowym i wychowaniem kulturalnym. Urządzenia techniczne zniewalają ucznia przez wiele godzin dziennie, zmuszają go do pozostania w jednej pozycji, w jednym miejscu i środowisku. Słusznym kierunkiem działań Edukacji jutra jest lansowanie konieczności preferowania wychowania fizycznego, różnych form ruchu, świadomego wychowania prozdrowotnego w każdej szkole, rodzinie i środowisku lokalnym. Zdrowie ludzkie jest wartością najważniejszą każdego człowieka. Działań sportowych i ruchu w środowisku życia dziecka dostarczają prawidłowo zorganizowane zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne5, jak: wycieczki, biwaki, obozy wędrowne, zawody sportowe, kółka zainteresowań, zajęcia artystyczne, taneczne, muzyczne, teatralne, które oprócz sfery fizycznej ubogacają go w nową wiedzę, umiejętności, uspołeczniają i pozwalają poznać piękno kraju ojczystego, uczą odpowiedzialności za drugiego człowieka. Ważną rolę w tym względzie spełniają stowarzyszenia sportowe, kluby i organizacje młodzieżowe, jak: Związek Harcerstwa Polskiego, koła turystyczno-krajoznawcze, Ochotnicze Straże Pożarne, stowarzyszenia śpiewacze i inne. Kultura, sport i rekreacja są niezastąpionymi elementami wychowania młodego człowieka, regenerują wysiłek umysłowy, uspołeczniają, kształtują zdrowy styl życia, uczą świadomej organizacji czasu. Umiejętność zagospodarowania czasu wolnego jest skutecznym działaniem przeciw nudzie i wszelkim zachowaniom negatywnym. Ważne zadanie w tym względzie pełni nie tylko szkoła i władze samorządowe, ale w pierwszej kolejności rodzina, która kształtuje u dziecka nawyki i poczucie własnej odpowiedzialności za popełnione czyny. (…) Jadwiga Uchyła-Zroski (frag. Wstępu)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Aleksandra Kamińska, Kazimierz Denek, Piotr Oleśniewicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-61991-87-8
  • ISBN druku: 978-83-61991-87-8
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
Jadwiga Uchyła-Zroski   21

Część I. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia

Hanna Gulińska
Nowy model szkoły – podręczniki mobilne   25
Maria Kozielska
Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego – respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania   39
Małgorzata Bartoszewicz
Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych  49
Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska
Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej  59

Część II. Metody kształcenia w dobie multimediów 

Krzysztof Krakowski
Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania   75
Joanna Juszczyk-Rygałło
E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji   87
Marlena Plebańska
E-edukacja – e-podręczniki, platformy e-learningowe – szanse i zagrożenia wykorzystania  97
Dagmara Gruszczyńska
Gra symulacyjna jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji  107

Część III. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży

Andrzej Mamroł
Telefon komórkowy – szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych   121
Anna Jakubowicz-Bryx
Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców   131

Część IV. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra

Romuald Kalinowski
Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa   145
Zbigniew Leśniewski
Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej   157

Część V. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej

Jadwiga Uchyła-Zroski
Muzyka źródłem aktywności dziecka    171
Rafał Majzner
Miejsce śląskie muzyki ludowej w edukacji   181
Ewa Kumik
Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka   193
Anna Pękala
Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci   205

Część VI. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra

Andrzej Ćwikliński
O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka   215
Ewa Szadzińska
Wartości zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej   227
Ilona Gembalczyk, Beata Fedyn
Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata   237

Część VII. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym

Beata Fedyn, Ilona Gembalczyk
Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności   249
Katarzyna Wojciechowska
Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III  261
Beata Ciupińska, Daria Sikorska
Kwestia HIV/AIDS w percepcji studentów pedagogiki  271
Izabela Korabiewska, Monika Lewandowska, Małgorzata Węgrzynek, Dariusz Białoszewski
Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu   279

Część VIII. Kultura fizyczna w szkole jutra

Jerzy Nowocień
Wychowanie fizyczne jako proces ciągłej edukacji   291
Krystyna Zatoń, Anna Kwaśna
Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej   301
Krystyna Zatoń
Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych   311
Halina Guła-Kubiszewska, Wojciech Starościak
Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych  321
Wojciech Wiesner, Bogusław Ogrodnik
Edukacyjne wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym  335  
Część IX. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra
Jadwiga Michalczyk
Krajoznawstwo w edukacji jutra  353
Barbara Klasińska
Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji regionalnej  365
Irena Jarzyńska
Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych   377

Inni Klienci oglądali również

65,80 zł 94,00 zł
Do koszyka

Przemysłowe wykorzystanie mikroorganizmów

Podręcznik Przemysłowe wykorzystanie mikroorganizmów prezentuje zagadnienia związane z komercyjną eksploatacją bakterii, drożdży i grzybów strzępkowych w produkcji przemysłowej. Autorzy przedstawiają różne typy hodowli mikroorganiz...
65,80 zł 94,00 zł
Do koszyka

Stany zagrożenia życia w chorobach układu krążenia

Obecnie na rynku wydawniczym nie ma książki z kardiologii, która byłaby poświęcona ratownikom medycznym. Celem publikacji jest wypełnienie tej luki. Autor – krok po kroku – prowadzi czytelnika przez większość stanów nagł...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

BEZPIECZEŃSTWO AZJI W XXI WIEKU – WYBRANE ASPEKTY

Tytułowy problem recenzowanej monografii nabiera szczególnego znaczenia – zarówno naukowego jak i praktycznego. Wynika to z dynamiki przemian w stosunkach międzynarodowych opisywanego obszaru oraz eskalacji trwających sporów ...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wiedzą w ochronie zdrowia z wykorzystaniem wybranych rozwiązań ICT

W publikacji omówiono problematykę zarządzania wiedzą w ochronie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. Information and Communication Technologies - ICT). Rozwiązania ICT ...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Psychologiczne aspekty postrzegania ekspertów i ich rekomendacji

W czasach, w których ludzie dysponują niemal nieograniczonym dostępem do wiedzy, zmieniły się relacje między laikami i ekspertami, a także status tych ostatnich. Coraz częściej ich opinie konkurują z opiniami osób, które nie mają w...
16,07 zł 17,85 zł
Do koszyka

Współczesne zagrożenia społeczne. Wyzwania dla bezpieczeństwa społecznego

Prezentowana monografia jest próbą odpowiedzi na wybrane zagrożenia bezpieczeństwa społecznego. Została ona podzielona na trzy części odzwierciedlające wyniki badań poszczególnych autorów: Problemy ludnościowe, Problemy rynku pracy...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!