Teoretyczno-empiryczno-aplikacyjny (praktyczny) charakter rozprawy wskazuje na wyczerpujące, holistyczne, spójne i całościowe opracowanie problematyki procesu stymulowania twórczości ...
Katarzyna Ziomek-Michalak – adiunkt w Zakładzie Polityki Społecznej i Pracy Socjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie...
Dialog był i jest stałą właściwością akademickiego charakteru kształcenia. Jest obecny w treściach kształcenia, w twórczości, w dyskursie naukowym i edukacyjnym. Podkreślić należy, że społec...
Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jaki...
Niezmiernie ciekawe i ważne merytorycznie są analizy wyników badań zagranicznych nad rozwojem zawodowym czy kondycją nauczycieli w krajach zachodniego świata, które Autorka konfrontuj...
Pomysł przygotowania publikacji ogniskującej wokół tematyki polskich „szkół resocjalizacji” powstał w związku ze zbliżającą się setną rocznicą działalności Państwowego Ins...
Od 1990 r., kiedy to kształcenie pracowników socjalnych uzyskało ustawowy status wyższych studiów do przejścia na emeryturę Jerzy Szmagalski uczestniczył w rozwoju tego kształcenia na...
Monografia stanowi kompendium wiedzy dotyczącej ryzyka dysleksji oraz dysleksji rozwojowej. Jest praktycznym przewodnikiem zawierającym wiadomości z zakresu językoznawstwa, psycholingwistyki, logop...
onografia przybliża tematykę starzenia się i starości w wymiarach indywidualnym i społecznym, zagadnienie profilaktyki niepożądanych następstw starzenia się z perspektywy organizacji społeczności l...
Autorka […] podjęła próbę przybliżenia czytelnikowi samego tytułowego terminu „rusztowanie” […], ukazuje jego metaforyczne znaczenie, zanim wszakże do tego dojdzie,...
Wczesne i trafne wykrywanie zdolności oraz cech składających się na szeroko pojętą kreatywność dzieci i młodzieży, a następnie ich stymulowanie, stanowi jedno z ważnych zadań edukacji XXI w. Dlateg...
Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśr&oacut...
Autor rysuje obraz świata dzieci bawiących się na różnych dawnych i współczesnych podwórkach. Rozważania z perspektywy pedagoga społecznego, medialnego i pedagoga kultury fizyc...
Książka Jacka Hołówki i Anny Głąb Droga do dorosłości. Pedagogika – filozofia – literatura piękna należy do nowego nurtu humanistycznych narracji. Jest splotem różnych ide...
W moim przekonaniu praca wpisuje się w najlepszą tradycję humanistycznego myślenia o praktyce edukacyjnej jako ważnym (i chyba coraz ważniejszym) elemencie i obszarze kultury, którego osobli...
Podjęta przez Błażeja Przybylskiego problematyka ma wielkie znaczenie w okresie dominacji orientacji indywidualistycznych i konsumpcyjnych, a zarazem wielkich zmian politycznych, ekonomicznych i ku...
Iwona Czarnecka, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (2012), adiunkt w Katedrze Historii Wychowania APS; absolwentka APS na kierunku pedagogika specjalna, specjalność – surdopedagog...
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii peda...
Globalne zmiany na świecie sprawiają, że modyfikowane są nie tylko społeczne oczekiwania, lecz także konstrukty pojęciowe związane z rolami społecznymi i indywidualnymi. Wpływa to na redefinicję oj...
Najnowsza książka Profesora Bogusława Śliwerskiego Pedagogika holistyczna. Studium z metapedagogiki spełnia wszelkie kryteria – stojącego na najwyższym poziomie – dzieła naukowego. Stan...