0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

E-turystyka

(eBook)

Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym.

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Adam Pawlicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 44,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 30,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

30,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

E-turystyka

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej:
- wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw,
- historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych,
- historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów,
- rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego,
- problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej)
- przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość).

W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką.

Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20655-0
  • ISBN druku: 978-83-01-17063-9
  • Liczba stron: 160
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Studia przypadków        9
WSTĘP                 	11

ROZDZIAŁ 1. NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SEKTORZE TURY STYCZNYM – PRZEDMIOT
I METODOLOGIA BADAŃ           	15
1.1. Wpływ technologii informacyjnych na proces wymiany na rynku                	15
1.1.1. Wprowadzenie           	15
1.1.2. Społeczeństwo informacyjne     17
1.1.3. ICT na poziomie organizacji     18
1.2. Rynek usług turystycznych           	22
1.3. Teoretyczne podstawy e-turystyki      29
1.3.1. Pojęcie e-turystyki          	29
1.3.2. Miejsce e-turystyki w badaniach naukowych   	31

ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ GLOBALNYCH SYSTEMÓW DYSTRYBUCJI DO ROKU 1995           	36
2.1. Sektor lotniczy przed wprowadzeniem CRS     	36
2.2. Powstanie SABRE             	40
2.3. Projekty wspólnego systemu rezerwacyjnego      	41
2.4. Włączenie agentów turystycznych do elektronicznych kanałów dystrybucji          42
2.5. Deregulacja rynku lotniczego      43
2.6. Regulacje CRS              	48
2.7. Globalne systemy dystrybucji      49
2.8. Trendy na rynku GDS w latach 90         	50

ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ E-TURYSTYKI W HOTELARSTWIE DO ROKU 1995                	55
3.1. Wewnętrzne systemy wspierające zarządzanie hotelami  	55
3.2. Pierwsze CRS w hotelarstwie      56
3.3. Mariaż systemów hotelowych z GDS      58
3.4. Przedsiębiorstwa typu switch      60
3.5. Wykorzystanie GDS oraz hotelowych CRS w małych hotelach 61
3.6. E-touroperatorzy            	63

ROZDZIAŁ 4. REWOLUCJA INTERNETOWA NA RYNKU TURYSTYCZNYM               	65
4.1. Wpływ internetu na proces wymiany       	65
4.2. Internet a popyt turystyczny       68
4.2.1. Proliferacja internetu       68
4.2.2. Turystyka biznesowa i turystyka wypoczynkowa  	73
4.2.3. Motywy korzystania z internetu jako kanału dystrybucji usług turystycznych           	75
4.3. Internet a podaż turystyczna         	78
4.3.1. Stopień wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach  	78
4.3.2. Czynniki determinujące stosowanie internetu w przedsiębiorstwach turystycznych        	81
4.4. Wpływ internetu na rynek turystyczny        	93
4.4.1. Dysintermediacja       93
4.4.2. Reintermediacja            	97

ROZDZIAŁ 5. WYKORZYSTA NIE ICT W SYSTEMACH INFORMACJI TURYSTYCZNEJ        101
5.1. Problemy implementacji ICT w sektorze publicznym    	101
5.2. Koncepcja DMS         104
5.3. Informacja turystyczna            	107

ROZDZIAŁ 6. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W SEKTORZ E-TURYSTYCZNYM  116
6.1. Technologie mobilne           	117
6.2. Wirtualna rzeczywistość          	122
6.2.1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości      	122
6.2.2. Przyszłość rozwiązań WR        	123
6.2.3. Potencjalne wykorzystanie WR w sektorze turystycznym         123
6.2.4. WR jako potencjalny substytut turystyki   124

BIBLIOGRAFIA           127

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Turystyka żeglarska

Książka ma charakter oryginalny i wnosi nowe podejście do problematyki kształtowania rynku turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku turystyki żeglarskiej, w tym kreowania i oferowania produktu turystycznego w tym obszarze. Podjęte prze...
59,40 zł 66,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej

(...) Wokół relacji pomiędzy kulturą a mechanizmami rynkowymi narosło wiele mitów. Najogólniej rzecz ujmując można wyróżnić dwa przeciwstawne ujęcia problemu: rynkowe i antyrynkowe. Zwolennicy pierwszej opcji są przekonani, ...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Turystyka zrównoważona

Pierwsza tak obszerna publikacja na rynku polskim, w której omówiono jednocześnie teoretyczne aspekty turystyki zrównoważonej, jej formy, jak i rozwiązania praktyczne - m.in. działania władz publicznych, organizacji pozarządowych, ...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Turystyka jako sfera aktywności gospodarczej i edukacyjnej

Książka ukazuje się w 30. rocznicę podpisania pierwszej umowy między polskimi i ukraińskimi przedsiębiorstwami turystycznymi: „Kalinką”, „Turystą”, „Gromadą” i „Intouristem”. Turystyka odgrywa coraz...
14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Praca dyplomowa z turystyki (podręcznik akademicki)

WstępRozwój cywilizacji doprowadził do zwiększenia ilości czasu wolnego, wzrostu dochodówi zaspokojenia podstawowych ludzkich potrzeb. Dzięki temu możliwe było szersze zainteresowaniesię potrzebami wyższego rzędu, do kt&...
32,13 zł 35,70 zł
Do koszyka

Gdańskie Teki Turystyczno-Krajoznawcze. Tom I. Z turystyką przez wieki

Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, zarówno z kręgów nauki, jak i innych zainteresowanych turystyką oraz jej aspektami zarówno w wymiarze historycznym, jak i współczesnym, kulturowym oraz społecznym...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!