0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 2013

  • Autor: Cecylia Żurak-Owczarek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
21,60 zł
19,44 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,16 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny

Zdanie “nie ma biznesu bez e-biznesu” wypowiedziane przez Samuela Palmisano prezesa firmy IBM staje się obecnie wyzwaniem nie tylko dla przedsiębiorstw ale także dla regionów i krajów. Termin e-biznes stosowany jest współcześnie w kontekście strategii zarządzania przedsiębiorstwem w celu zwiększania jego konkurencyjności oraz określenia przedsiębiorstwa, które funkcjonuje głównie w Internecie, minimalizując jednocześnie swoją „fizyczną” obecność na rynku i tradycyjną obsługę klienta.Przesłaniem książki jest przedstawienie e-biznesu i jego infrastruktury jako platformy komunikacji i współpracy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa oraz zaprezentowanie zagadnień związanych z metodami pomiaru nowoczesności i gotowości e-biznesowej gospodarki, a ponadto dokonanie analizy porównawczej rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-880-6
  • Liczba stron: 271
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp		9

ROZDZIAŁ 1. E-BIZNES I JEGO INFRASTRUKTURA		15

1.1.	Wprowadzenie		15
1.2.	Infrastruktura e-biznesu		23
1.2.1.	Aplikacje usługowe e-biznesu  	 	25
1.2.1.1.	Zarządzanie relacjami z klientami – CRM i partnerami biznesowymi – PRM		26
1.2.1.2.	Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM		28
1.2.1.3.	Planowanie potrzeb materiałowych i zasobów produkcyjnych – MRP	30
1.2.1.4.	Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP		31
1.2.1.5. Business Intelligence – BI		35
1.2.2.	Standardy i technologie Internetu		39
1.2.2.1.	Intranet		43
1.2.2.2.  Ekstranet		46
1.2.3. Koncepcja Web 2.0		47
1.2.4.	Przetwarzanie w chmurze		52
1.2.4.1.	Cechy przetwarzania w chmurze		58
1.2.4.2.	Przetwarzanie w chmurze – bariery wdrażania		61
1.3.  Podsumowanie		63

ROZDZIAŁ 2.  INDEKSY ZŁOŻONE W BADANIU POZIOMU ROZWOJU ICT I GOTOWOŚCI E-BIZNESOWEJ GOSPODAREK		65

2.1. Wprowadzenie		65
2.2.	Analiza wybranych indeksów złożonych w zakresie badania poziomu rozwoju ICT i e-biznesu		68
2.2.1.	Indeks gospodarki opartej na wiedzy (Knowledge Economy – KE)		71
2.2.2.	Procedura normalizacyjna wskaźników w metodologii KAM (Knowledge Assessment Methodology)		73
2.2.3.	ICT w kontekście indeksu gospodarki opartej na wiedzy		75
2.3.	Indeks Gotowości Sieciowej (Networked Readiness Index – NRI)		78
2.3.1.	Makroindeksy wskaźnika NRI		80
2.3.2.	Procedura tworzenia Indeksu Gotowości Sieciowej NRI		81
2.3.3.	Filar ICT w strukturze Indeksu Gotowości Sieciowej NRI		84
2.4.	Indeks Globalnej Konkurencyjności (Global Competitiveness Index – GCI)		86
2.5.	Indeks Konkurencyjności Cyfrowej (Digital Competitiveness Index – DCI) krajów UE	93
2.6.	Indeks e-gotowości (e-readiness Index)		97
2.7.	Podsumowanie		102
 
ROZDZIAŁ    3. WIELOWYMIAROWA ANALIZA PORÓWNAWCZA POZIOMU ROZWOJU E-BIZNESU I INFRASTRUKTURY INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ W WYBRANYCH KRAJACH		105

3.1. Wprowadzenie		105
3.2.	Taksonomiczna miara rozwoju Z. Hellwiga		106
3.3.	Metody hierarchiczne analizy skupień		110
3.4.	Taksonomiczna analiza poziomu rozwoju e-biznesu i infrastruktury informacyjno- komunikacyjnej w wybranych krajach		112
3.4.1.	Wprowadzenie teoretyczne		112
3.4.2.	Analiza poziomu rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów	115
3.4.3.	Analiza poziomu rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej w wybranych krajach		128
3.5.	Podsumowanie		141

ROZDZIAŁ 4. ANALIZA I OCENA STANU E-BIZNESU W PRZEDSIĘBIORSTWACH – REGION ŁÓDZKI VERSUS POLSKA		145

4.1.	Metodologia badań		146
4.2.	Ocena i analiza stanu e-biznesu – wyniki przeprowadzonych badań		148
4.2.1.	Przedsiębiorstwa wykorzystujące komputery i mające dostęp do Internetu w Polsce	148
4.2.2.	Wykorzystanie technologii sieciowej w regionie łódzkim i w Polsce		149
4.2.3.	Wybrane rodzaje połączeń internetowych w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce		153
4.2.4.	Wybrane usługi internetowe oraz cele korzystania z Internetu w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce		155
4.2.5.	Strona internetowa i jej przeznaczenie w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce		158
4.2.6.	Metody zabezpieczenia danych i prowadzonych transakcji w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego i w Polsce		160
4.2.7.	Aplikacje e-biznesowe wspomagające działalność przedsiębiorstw w regionie łódzkim i w Polsce		162
4.2.8.	Korzyści wynikające z użytkowania Internetu przez przedsiębiorstwa w regionie łódzkim  		164
4.2.9.	Internet jako narzędzie wspomagające procesy zaopatrzenia w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego		165
4.2.10.	Internet w kontaktach przedsiębiorstwa z administracją publiczną w regionie łódzkim i w Polsce		166
4.3.	Poziom infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej i aplikacji e-biznesowych w przedsiębiorstwach regionu łódzkiego – próba pomiaru		168
4.4.	Podsumowanie		176

ROZDZIAŁ 5.  LUKI W ROZWOJU E-BIZNESU W POLSCE NA TLE WYBRANYCH KRAJÓW UE – ANALIZA I PRÓBA OCENY		181

5.1.	Gospodarka oparta na wiedzy a rozwój e-biznesu		181
5.2.	Innowacyjność gospodarki a rozwój e-biznesu		185
5.3.	Konkurencyjność gospodarki a rozwój e-biznesu		191
5.4.	Infrastruktura informacyjno-komunikacyjna a rozwój e-biznesu		193
5.4.1.	Połączenie z Internetem		194
5.4.2.	Korzystanie z Internetu		199
5.4.3.	Sposoby wykorzystania Internetu		201 
5.4.4.	Korzystanie z usług e-administracji		204
5.4.5.	Zakres wykorzystania handlu elektronicznego		208
5.4.6.	Aplikacje e-biznesowe w przedsiębiorstwach		211
5.5.	Podsumowanie		215

ZAKOŃCZENIE		221
BIBLIOGRAFIA		225
NETOGRAFIA		237 
SPIS RYSUNKÓW		239 
SPIS TABEL		241 
SPIS WYKRESÓW		245 
ANEKSY		247 
OD REDAKCJI		271

Polecamy

Tab1

    Inni Klienci oglądali również

    6,30 zł 7,00 zł
    Do koszyka

    Gottloba Fregego koncepcja analizy filozoficznej - 01 Zagadnienia wstępne

    Gottlob Frege, niemiecki matematyk, logik i filozof, który istotnie wpłynął na kształt dwudziestowiecznej filozofii analitycznej, przez czterdzieści lat swego życia pracował nad ugruntowaniem podstaw arytmetyki liczb naturalnych. Nieprzerwanie z...
    7,84 zł 8,50 zł
    Do koszyka

    Człowiek lokalny - 02 Rozdz. 2-3. Człowiek lokalny i moc tworzenia świata; Sprawiedliwi. Punkty doświadczeń

    Proponowane eseje wyrastają z uważnego wsłuchania się w powiązanie człowieka i miejsca, co, nieco patetycznie, można nazwać dobrym aktem poddaństwa, służby (w) miejscu. W centrum oglądu znajduje się człowiek lokalny, a wraz z nim doświadczenie kulturow...
    12,14 zł 13,49 zł
    Do koszyka

    Próba wierności

    Olśniewająca Susanna Burney jest znaną uwodzicielką, zatrudnianą przez bogatych i utytułowanych rodziców, pragnących uchronić swoje dzieci przed mezaliansem. Jak dotąd, udawało jej się rozdzielać niedobrane pary, poddając je próbie wierno...
    6,91 zł 7,50 zł
    Do koszyka

    Cyberprzestrzeń jako nowy wymiar rywalizacji i współpracy państw - 02 Cyberprzestrzeń jako źródło nowych wyzwań i zagrożeń dla bezpieczeństwa państw

    Prezentowana praca stanowi próbę omówienia skuteczności środków teleinformatycznych jako instrumentów polityki zagranicznej państw. W przeprowadzonej analizie, biorącej pod uwagę zarówno aspekty rywalizacji, jak i wsp...
    6,75 zł 7,50 zł
    Do koszyka

    Cyberprzestrzeń jako nowy wymiar rywalizacji i współpracy państw - 06 Rozdz. 4, cz. 3. Cyberprzestrzeń jako nowy...: Przestrzeń teleinformatyczna jako nowa domena rywalizacji na Półwyspie Koreańskim; Cyberwojna w stosunkach amerykańsko-chińskich

    Prezentowana praca stanowi próbę omówienia skuteczności środków teleinformatycznych jako instrumentów polityki zagranicznej państw. W przeprowadzonej analizie, biorącej pod uwagę zarówno aspekty rywalizacji, jak i wsp...
    89,10 zł 99,00 zł
    Do koszyka

    Zasada prawdy materialnej w postępowaniu karnym. Analiza w perspektywie funkcji prawa karnego

    Monografia zawiera kompleksowe ujęcie problematyki zasady prawdy materialnej w postępowaniu karnym, łącząc przy tym rozważania teoretyczne z praktycznym ich zastosowaniem (zwłaszcza w kontekście stosowania trybów konsensualnych). W książce om&oa...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.