0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Dziecko z autyzmem (eBook)

Wyzwalanie potencjału rozwojowego

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
31,00 zł
27,90 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,10 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Dziecko z autyzmem

Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20498-3
  • ISBN druku: 978-83-01-16957-2
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa (Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz)                 9
Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa)   13

CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego – wprowadzenie                                                       21

A. Uzasadnienie teoretyczne                                    22

1. Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)                                  23
2. Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert Wiktorowicz)      32

B. Wskazówki metodyczne                                     52

3. Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)              53
4. Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna Olechnowicz)                                  58

CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne                           61

Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka 63

PAKIET I: Reaktywność zmysłów                                69

I/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania oszczędzającego                         69
I/2 Reaktywność słuchowa                                  70
I/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie                         71
I/4 Autostymulacja zmysłu równowagi                         73
I/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej                       75
I/6 Wrażliwość układu wegetatywnego                         76

PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania                        77

II/1 Dynamika zachowania                                  77
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom – od ludzi i rzeczy            78
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwałość skupienia                80
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne                        81
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka                           83
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka          84
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka      85

CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych                                           87

PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)        89

III/1 Las, ogród                                           89
III/2 Rośliny                                              90
III/3 Zwierzęta                                            91

PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne                            93

IV/1 Regresja terapeutyczna                                 93
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego („mediator”, „ambasador”)                                    94
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego    95

PAKIET V: Myśląca dłoń                                       97

V/1 Szansa nowego początku                                97
V/2 Dotykanie przedmiotów                                 98
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka                         99
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa                            100
V/5 Ręka i mowa                                          101

PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie              103

VI/1 Odzwierciedlanie                                      104
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie                             105
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)                   106
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda                        107
VI/5 Twarz dorosłego – dotknięta nie budzi lęku                 109
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy                                   110
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu          110
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia             111

PAKIET VII: Traktowanie dziecka                                113

VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka                      113
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań                         115

PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki                116

VIII/1                                                   116

CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne – karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce                                           117

Łukasz (Felicyta Krawczyk)                                      119
Michał (Jolanta Gęsiarz)                                        136
Dominik (Anna Furtek)                                        148
Kamil (Ilona Kwiatkowska)                                      161
Jaś (Elżbieta Wzorek)                                           171

ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń (Hanna Olechnowicz)                                           195
Literatura cytowana                                         201

Inni Klienci oglądali również

28,79 zł 31,99 zł
Do koszyka

Dziecko orchidea

Książka dla rodziców, lekarzy, pielęgniarek, specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju, nauczycieli. Pomaga zrozumieć różnice między dziećmi i procesem ich rozwoju. Uczy, jak je wychowywać – zwłaszcza te, które stanow...
5,40 zł 6,00 zł
Do koszyka

Profilaktyka społeczna - 01 Charakterystyka wybranych zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży

Książka składa się z dwóch komplementarnych części. Pierwsza część – zatytułowana Podstawy teoretyczne analizowanych zagadnień – obejmuje trzy główne rozdziały. W rozdziale pierwszym – zawierającym Charakterystykę wybran...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka

W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i w...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych - Justyna Wojciechowska: Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi

(…) Monografia wpisuje się w rozpoczęty przed dwudziestu laty nurt poszukiwań, badań i doświadczeń związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, będących wyrazem dążenia do wywołania zmian odpowiadającyc...
4,15 zł 4,50 zł
Do koszyka

Profilaktyka wybranych problemów zdrowotnych (w wymiarze edukacyjnym) - 05 Nadwaga i otyłość dzieci w wieku szkolnym a promocja zdrowia

Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na ...
21,03 zł 23,37 zł
Do koszyka

Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu. Organizacja nauki, wychowania i opieki

Publikacja to kompendium wiedzy na temat pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu. Poznaj 6 podstawowych obowiązków przedszkola wynikających z dostarczenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.