0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dziecko w świecie zabawy

(eBook)

O kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji XVI tom serii: Nauczyciele - Nauczycielom

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Bronisława Dymara

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dziecko w świecie zabawy

Książka stanowi oryginalną, innowacyjną, przystępną pozycję traktującą o edukacyjnych, kreacyjnych i egzystencjalnych wartościach zabawy. Składa się ona z trzech części, stanowiących zwarte bloki tematyczne.

          Książka jest owocem pracy 37 autorów. Bogactwo oraz różnorodność zarówno problematyki ludycznej, jak i sposobów pisania o zabawie wynika z warunków ich pracy i życia. Wśród autorów przeważają bowiem pracownicy Uniwersytetu Śląskiego, ale mamy także 8 nauczycieli, 2 terapeutów i 2 dziennikarzy.

          Wszyscy jednakże – na podstawie wnikliwych studiów, badań i własnej praktyki - próbują uzasadnić, że zabawa jest formą egzystencji, spotkaniem i niespodzianką, tworzeniem i odtwarzaniem. Ponadto w książce akcentuje się, co dzieje się w umyśle i sercu bawiącego się dziecka i jak to wpływa na jego rozwój, radość i szczęście.

          Publikacja przybliża problematykę rozwoju języka, wrażliwości i wyobraźni w toku właściwie inspirowanych zabaw. Podkreśla bogactwo możliwości uspołeczniania dziecka. Uzasadnia również, że zabawa jako stan istnienia jest fenomenem, a zarazem potrzebą każdego człowieka.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Bronisława Dymara
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-340-8
  • ISBN druku: 978-83-7308-626-5
  • Liczba stron: 476
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	17
Introduction	20
Część pierwsza. Żywioł, radość i kultura zabawy – poszukiwanie zagubionej istoty ludycznej edukacji	27
	Jerzy Dymara; O kształtowaniu kultury zabawy	27
		Zabawa jako potrzeba egzystencjalna	27
		Zabawa jako wartość, cechy dobrze zorganizowanej zabawy	28
		Kultura ludycznej edukacji	29
		Bogactwo i różnorodność projektujących działań uczniów	30
		Przeżycie, radość i kultura współbycia – homo ludens i homo creator	32
	Bronisława Dymara; Żywioł i radość zabawy, czyli o zagubionych wartościach ludycznej edukacji	35
		Wokół wybranych znaczeń żywiołu	35
		Zabawa, gra i taniec – radość bawienia się i istnienia w zabawie	37
		Zagubienie wartości ludycznej edukacji – „zmęczenie zabawą”	39
		Miejsce zabawy w serii „Nauczyciele – Nauczycielom” i pedagogice twórczego współbycia	43
		Sztuka bycia nauczycielem, wychowawcą i inspiratorem dobrej zabawy	45
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	47
		Streszczenie – Summary	48
	Jerzy Oszelda; Zabawa z naturą istnienia	49
		Uwagi wstępne	49
		Na początku było słowo	50
		Duchowe korzenie zabawy	51
		Jesteśmy Jednym z...	52
		W stronę wychowania i edukacji integralnej	55
		Aneks 1	57
		Aneks 2	59
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	66
		Streszczenie – Summary	66
	Danuta Waloszek; Zabawa jako stan istnienia dziecka	67
		Tło problemu	67
		Uszczegółowienie	69
		Semantyka zabawy	75
		Interpersonalizm zabawy	77
		Zadaniowy kontekst zabawy	80
		Kulturowy kontekst zabawy	82
		Uogólnienie – podsumowanie	84
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	85
		Streszczenie – Summary	86
	Agnieszka Olczak; Zabawy w role jako sposób uczenia się przez dzieci zachowań demokratycznych	89
		Wprowadzenie	89
		Kilka słów o specyfice zabaw w role	90
		Zabawy w role źródłem wiadomości o ludziach i sobie	94
		Zabawy w role uczą działania wspólnotowego	97
		Postawy nauczycieli wspierające dziecięce zabawy w role	98
		Zalety zabaw w role – krótkie podsumowanie	100
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	101
		Streszczenie – Summary	101
	Genowefa Koć-Seniuch; Przeżycie symboliczne dziecka w zabawie tematycznej	103
		Symbol w zabawie dziecięcej	103
		Wyobraźnia dziecka jako forma aktywności w zabawach tematycznych	106
		Potrzeba badań symboliki dziecięcej	107
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	109
		Streszczenie – Summary	109
	Ewa Kochanowska; Zabawy ze słowem – o twórczości poetyckiej dzieci w młodszym wieku szkolnym	111
		Rozważania wstępne, czyli o istocie zabaw ze słowem	111
		Twórcze aspekty dziecięcych zabaw w poetyzowanie	113
		Zabawy w „rym dany”	114
		Dziecko jako odbiorca i twórca „naopaków” – wierszyków „wywracanek”	118
		Jak stymulować potrzeby i rozwój dziecka do zabaw ze słowem? Refleksje końcowe	120
		Aneks	122
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	124
		Streszczenie – Summary	124
	Barbara Bogołębska; Tuwimowskie inspiracje intelektualno-twórczych zabaw uczniowskich	125
		Ludyczne formy poezjowania	125
		Tuwim – zbieracz osobliwości	129
		Tuwima i Słonimskiego formy nonsensowe i absurdalne	131
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	132
		Streszczenie – Summary	132
	Katarzyna Marcol; Zabawy słowne dzieci na Śląsku Cieszyńskim	133
		W co się bawią dzieci?	133
		Tradycja i nowoczesność w dziecięcych tekstach	134
		Źródła inspiracji współczesnych zabaw słownych	136
		Dziecięce poczucie piękna	138
		Specyfika zabaw słownych na Śląsku Cieszyńskim	139
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	140
		Streszczenie – Summary	141
	Małgorzata Iwanowicz; Zabawy i gry językowe w szkole	143
		Wprowadzenie	143
		Rola zabaw i gier językowych w szkolnym kształceniu polonistycznym	144
		Typy zabaw językowych	145
		Krzyżówki i labirynty	146
		Szarady, rebusy, łamigłówki	146
		Zabawy wyrazami i dowcipy słowne	148
		Gry językowe	148
		Rola grafiki w zabawach i grach językowych	149
		Przykłady zastosowania zabaw i gier w kształceniu językowym	150
		Podsumowanie	150
		Aneks	152
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	155
		Streszczenie – Summary	155
	Anna Kurzeja; Dziecko w świecie bajek i baśni. Baśń i bajka – źródłem radości i zabawy	157
		Czym jest baśń?	157
		Uwagi o historii baśni	159
		Dom, w którym dzieciom opowiada się bajki – radość słuchania	160
		Rola baśni w wychowywaniu dzieci – radość tworzenia	162
		Symbolika i jej poznawanie jako droga do rozwoju wyobraźni dziecka	163
		Bajka terapeutyczna – podstawą do zabawy i samopoznania	165
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	168
		Streszczenie – Summary	168
	Barbara Pierzchała; Zabawa jako podstawa rozwoju wyobraźni	171
		Rozważania o cechach wyobraźni	171
		Wyobraźnia i jej „typy” u dziecka	172
		Dziecko jako osoba wrażliwa	174
		Zajęcia kształtujące wyobraźnię	175
		Dziecko a twórcza moc słowa	176
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	177
		Streszczenie – Summary	177
	Krzysztof Szczepański; Zabawa jako źródło i podstawa twórczości	179
		Człowiek w „pułapce radości”	179
		Stać się twórcą	180
		Dziecko w pustym pokoju	182
		Czym właściwie jest zabawa?	182
		Żywioły – zabawa twórcza	184
		Podsumowanie	187
		Aneks	189
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	191
		Streszczenie – Summary	191
	Szczepan Kutrowski; Zabawa – wyuzdanie czy sprawianie dobra?	193
		Zabawa – zamówienie na pokorę i troskę	193
		Zabawa – szansa czy bariera dla wspólnego języka?	194
		Zabawa – w obliczu argumentów siły czy siły argumentów?	195
		Zabawa – plan technosfery	196
		Jak daleko (zabawie) do przeciętniactwa, a jak blisko do sztuki?	196
		Zabawa contra subiektywizm	197
		Zabawa – inspiracje dziecięce	197
		Aneks	199
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	201
		Streszczenie – Summary	201
Część druga. Społeczne, indywidualne i kulturowe wartości zabawy. Cechy, formy, funkcje	205
	Jadwiga Bińczycka; Janusz Korczak o zabawie – wybór tekstów	205
		Czym jest zabawa?	205
		Prawidła zabawy	209
	Antoni Gwizdak; Zabawa w pedagogice Aleksandra Kamińskiego	213
		Psychologiczne uwarunkowania zabawy	213
		Eksperyment mikołowski – zarys problemu	214
		Zabawa jako element eksperymentu mikołowskiego w ujęciu Aleksandra Kamińskiego	216
		Zabawa w nauczaniu szkolnym w ujęciu Aleksandra Kamińskiego	218
		Zakończenie	219
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	220
		Streszczenie – Summary	220
	Beata Oelszlaeger; Zabawa i praca. Kilka uwag o uczeniu się dzieci w klasie freinetowskiej	221
		Zabawa i praca w koncepcji Celestyna Freineta	221
		Związek pracy z zabawą – swoistość poglądów	222
		Swobodne teksty jako praca i zabawa	224
		Wybieranie jako poczucie wolności i zabawa	225
		Swoboda tworzenia i współbycia w interpersonalnej przestrzeni	226
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	227
		Streszczenie – Summary	227
	Lidia Wollman; Różnorodność i znaczenie dziecięcych zabaw w kontaktach z przyrodą	229
		Zabawy tematyczne	230
		Zabawy odkrywcze (badawcze)	231
		Zabawy ruchowe i sprawnościowe w świecie przyrody	232
		Zabawy terapeutyczne – znaczenie ciszy	233
		Zabawy w kontakcie z dorosłymi	234
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	236
		Streszczenie – Summary	236
	Ewa Ogrodzka-Mazur; Nabywanie przez dziecko kompetencji komunikatywnych w czasie zabaw tematycznych	239
		Wstęp	239
		Kulturowo-społeczny kontekst zabaw tematycznych w okresie późnego dzieciństwa	240
		Język w komunikowaniu się dzieci w zabawach tematycznych	243
			Mimika	245
			Gesty i inne ruchy ciała	245
			Postawa ciała	246
			Dotyk	246
			Wygląd i ubiór	246
			Wokalizacja	247
		Wyznaczniki procesu komunikowania się w zabawach tematycznych	247
			Język rodzinny – językiem dziecka	247
			Wzór językowy nauczyciela wychowawcy	249
			Współczesne technologie komunikacyjne	251
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	253
		Streszczenie – Summary	253
	Adam Adamski; Ruch, zabawa i muzyka jako czynniki aktywizujące osobowość dziecka	255
		Wstęp	255
		Wpływ ruchu na rozwój psychofizyczny dziecka	255
		Zabawa jako główna forma aktywności i działalności dziecka	257
		Wpływ muzyki i tańca na kształtowanie osobowości dziecka	259
		Terapeutyczne funkcje zabaw muzycznych	262
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	263
	Maria Noga; Zabawa jako źródło twórczych działań dziecka	265
		Wstęp	265
		Twórcze zabawy ze słowem	266
		Zabawa jako podstawowa forma działalności dziecka – aspekt społeczny	267
		Zabawa jako źródło aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym	269
		Zabawy i gry dydaktyczne jako szczególny rodzaj aktywności dziecka	270
		Rola nauczyciela w swobodnych zabawach dzieci	271
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	272
		Streszczenie – Summary	273
	Małgorzata Znaj; Tworzenie więzi w klasie szkolnej przez zabawę i pracę	275
		Związki między zabawą i pracą dziecka w kontekście wybranych teorii zabawy	275
		Klasa szkolna jako źródło inspiracji, poszukiwań i aktywności	276
		Współudział dzieci i wychowawcy w przygotowaniu przedstawień teatralnych	278
		Terapeutyczne i rozwojowe funkcje bawienia się w teatr	280
		Artystyczne, społeczne i indywidualne rezultaty wspólnych działań	281
		Przejawy radości i ich wartość istotą rozwoju osobowości dzieci	283
		Aneks 1	285
		Aneks 2	293
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	296
		Streszczenie – Summary	296
	Wacław Korzeniowski; Zabawka mechaniczna w świecie dziecka. Szkic z dziejów bawienia się i wychowania	297
		Wprowadzenie: homo ludens, faber i creator	297
		Zabawy i zabawki w ciągu wieków	298
		Zabawki mechaniczne w kulturze ludowej	300
		Zabawki mechaniczne w kulturze industrialnej	301
		Podsumowanie	304
		Aneks	305
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	306
		Streszczenie – Summary	306
	Katarzyna Moroz; Bliżej edukacji ludycznej – zabawy i zabawki naszych dzieci	307
		Najpiękniejsze są zabawy z rodzicami	307
		W świecie pluszowego misia, czyli o potrzebie zabawek w życiu dziecka	309
		O wspólnej zabawie dzieci w grupach	311
		Problematyka zabawy w edukacji wczesnoszkolnej	314
		Scenariusz zajęć w klasie III pt. „Wielka zabawa”, nawiązujący do uczenia się – nauczania kompleksowego	316
		Uwagi końcowe	321
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	321
		Streszczenie – Summary	322
	Edyta Łobaziewicz-Jania; Zabawy i zabawki naszych matek, babek i dzieci. Ich bogactwo i znaczenie dla rozwoju	323
		Rozważania wstępne	323
		Zabawy i zabawki w latach 1930–1949	324
		Zabawy i zabawki naszych matek w latach 1950–1969	326
		Zabawki i zabawy w latach 1970–1989	327
		Najnowsze zabawki i zabawy (1990–2004)	329
		Bogactwo zabaw i zabawek – ich znaczenie dla rozwoju dziecka	330
		Międzypokoleniowe przekazy – refleksje końcowe	333
		Aneks 1	335
		Aneks 2	336
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	337
		Streszczenie – Summary	337
	Leonia Wałczyk; Przez zabawę do esperanto. Per ludado al esperanto	339
		Uwagi wstępne	339
		Sposoby powstawania grup wspólnotowych	340
		Baw się z nami (ludu kun ni), czyli główne metody i formy pracy	341
		Gry i zabawy z papierem – origami drogą do poznania języka	343
		Rezultaty uczenia się języka	344
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	344
		Streszczenie – Summary	345
	Wiesław Kluz; Gry komputerowe w życiu dziecka – korzyści i zagrożenia	347
		Współbycie dziecka z komputerem	347
		Kategorie i rodzaje gier komputerowych	349
		Wpływ gier komputerowych na rozwój fizyczny i emocjonalno-psychiczny dzieci	351
		Zastosowanie gier komputerowych w edukacji i wychowaniu	353
		Wnioski końcowe	355
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	355
		Streszczenie – Summary	355
Część trzecia. Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego	359
	Ryszard Cibor; Patologia zabawy	359
		Dwa oblicza zabawy	359
		Zabawki – jako źródło zagrożeń	360
		Zabawy ekstremalne	361
		Gry komputerowe – szczególny rodzaj zagrożenia	361
		Zabawy uzależniające	362
		Agresja – przemoc – okrucieństwo	363
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	364
		Streszczenie – Summary	364
	Elżbieta Maria Minczakiewicz; Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju	367
		Wstęp	367
		Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej	368
		Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej	369
		Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka	374
		Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju	379
		Zabawa symboliczna formą dialogu dziecka z otoczeniem	383
		Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej	385
		Próba podsumowania i wnioski końcowe	387
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	389
		Streszczenie – Summary	389
	Aneta Soroka-Fedorczuk; Zabawy badawcze dzieci jako podstawa spostrzegania inności	391
		Zabawy badawcze w poznawaniu świata przez dzieci	391
		Uczenie się przez dzieci spostrzegania inności w zabawach badawczych	396
		Warunki sprzyjające aktywności dzieci w zabawie badawczej	397
		Podsumowanie	398
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	399
		Streszczenie – Summary	399
	Aleksandra Miklewska, Agnieszka Miklewska; Oswoić świat. Kilka słów o zabawie dzieci „trudnych”	401
		Wprowadzenie	401
		Trudne dzieci? Znaczenie temperamentu w przystosowaniu do wymagań stawianych przez otoczenie	402
		Zabawy małych dzieci jako sposób na radzenie sobie w świecie i ze światem	405
		Czy w szkole można się bawić?	408
		Zakończenie	410
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	410
		Streszczenie – Summary	411
	Zenon Gajdzica; O integrującej funkcji zabawy w kształceniu dziecka niepełnosprawnego	413
		W świecie ograniczeń, czyli o rozwoju dziecka niepełnosprawnego	413
		Portret Piotrka i Kasi	414
		Zabawa a rytuały marginalizujące i stygmatyzujące	415
		Zabawa a rytuały sprzyjające integracji	417
		Zamiast zakończenia	418
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	419
		Streszczenie – Summary	420
	Beata Wojtal; Rozwojowe i terapeutyczne znaczenie zabawy w życiu dziecka niepełnosprawnego	421
		Klasa integracyjna a pojęcie integracji	421
		Piękno i pożytek dobrej zabawy	423
		Ogólnorozwojowe i terapeutyczne funkcje zabawy	424
		Rola nauczyciela i rodziców w kształtowaniu związku dziecka z dobrą zabawą	426
		Dynamika i harmonia dobrej zabawy – przykłady	427
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	433
		Streszczenie – Summary	433
	Anna Zielińska; „Fikołki”. Zabawowe formy stymulacji rozwoju małego dziecka w Pszczyńskim Ośrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym	435
		Problemy	436
		Rozwiązaniem jest zabawa	436
		Sytuacje	440
		Przykładowy scenariusz zajęć w małej grupie	441
		Przykładowy scenariusz zajęć z dominacją pląsów	443
		Zakończenie	446
		Rezultaty	447
		Podsumowanie	448
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	449
		Streszczenie – Summary	449
	Karolina Kmiecik; Znaczenie zabawy w zajęciach hipoterapeutycznych	453
		Podstawowa wiedza o hipoterapii	453
		Jeździectwo jako praca, zabawa i terapia	456
		Ćwiczenia na koniu jako forma zabawy	458
		Rajdy konne i inne formy zabawy	460
		Wpływ kontaktów dziecka z koniem na naukę i wychowanie	461
		Aneks	463
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	466
		Streszczenie – Summary	466
	Krystyna Dmyterko; Współbycie z dzieckiem w zabawie. Refleksja z praktyki współbycia w Pszczyńskim Ośrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym	467
		Wstęp	467
		Rozwój dziecka jak „górski potok”	467
		Poszukiwanie źródeł motywacji dla zabawowych działań dziecka	468
		Teoria relacji z obiektem a potrzeba więzi	469
		Zabawa jako romans dziecka ze światem	470
		Trudna sztuka współodczuwania i współbycia dorosłego z dzieckiem	471
		Zabawa jako forma poznawania, współbycia i rozwoju	472
		Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	474
		Streszczenie – Summary	474

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Partnerstwo środowiskowe dla rozwoju dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Raport z badań

Niniejsza publikacja jest kolejnym głosem w dyskusji na temat kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, a jej celem jest prezentacja modelu lokalnej współpracy ukierunkowanej na pomoc dzieciom i młodzieży z per...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci

Podjęta w monografii problematyka jest niezwykle ważna z perspektywy adekwatności oddziaływań edukacyjnych kierowanych do grupy dzieci i młodzieży zdolnej. Procesami wychowania, kształcenia i samokształcenia, „sprzyjających rozwojowi zdolności cz...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji

Ten przewodnik dla rodziców, nauczycieli, terapeutów zawiera wiele opisów przypadków, wykresów, zdjęć i prezentuje krok po kroku, w jaki sposób nauczyć osobę z autyzmem umiejętności rozmowy. Opisano tutaj:
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Zdrowe łakocie. Domowe słodycze dla dzieci

Trudno odmówić maluchom tego, co lubią najbardziej.A zazwyczaj są to… słodycze.Jak sprawić, żeby słodycze były wartościową częścią diety dzieci? Żeby nie zawierały szkodliwych składników? I nadal wywoływały...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Język niemiecki dla dzieci. Pierwsze słówka. Ćwiczenia. 6-8 lat

Różnorodne ćwiczenia oraz słowniczek ułatwiające naukę języka niemieckiego w nauczaniu początkowym. Opierają się na wykorzystaniu pamięci wzrokowej. Za pomocą tej książki dziecko pozna pierwsze słówka dotyczące tematów: ESSEN, WILD...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!