0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dziecko w świecie muzyki (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 2, 2010

  • Redakcja naukowa: Bronisława Dymara

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dziecko w świecie muzyki

          Jest szósta pozycją z unikalnej serii Nauczyciele-Nauczycielom. Jej celem jest kształtowanie wrażliwości na dźwięki wszelkiego rodzaju, na muzykę codziennego życia w świecie ludzi, przyrody i sztuki.

          Część pierwsza „Świat pełen muzyki” służy głównie kształtowaniu wrażliwości na bogactwo, różnorodność i piękno świata, w którym cisza stanowi swoiste dopełnienie, konieczna pauzę, „tło” dla muzyki i słowa.

          Część druga „Bliżej instrumentów i pieśni” przybliża bogactwo dziecięcego instrumentarium, dzieje, budowę i funkcje instrumentów muzycznych, metody i cele gry na fortepianie oraz wartości pieśni ludowych w procesie wychowania dziecka, w rozwijaniu jego indywidualności i cech prospołecznych.

          Część trzecia dotyczy muzyki w szkole i wyczerpująco ujmuje różne cechy oraz wartości muzycznej edukacji integralnej dziecka. Akcentuje jej związki z tradycją i współczesnością. Przedstawia związki pomiędzy muzyką a plastyką oraz terapeutyczne i relaksacyjne właściwości zajęć prowadzonych z wykorzystaniem odpowiedniej muzyki.

          Część czwarta „Kreacyjne, społeczne i kulturotwórcze aspekty muzyki i muzykowania” wprowadza odbiorcę w szerokie tło działań muzycznych ukazując ich związki z innymi działaniami twórczymi, z zabawą i dziedzictwem kulturowym środowiska. Jak każdy z tomów zawiera antologię tekstów.

  • Redakcja: Bronisława Dymara
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-241-5
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 1 – O książce Dziecko w świecie muzyki	15
Wstęp 2 – O serii książek „Nauczyciele – Nauczycielom”	21
Część pierwsza. Świat pełen muzyki	29
	Bronisława Dymara – Dziecko w świecie muzyki, słów i ciszy	29
		1. Poszukiwanie ciszy	29
		2. Świat pełen różnych dźwięków, czyli gdzie mieszka muzyka?	30
		3. Zaskakujące melodie i nuty poezji	33
		4. Paidialne święto – dziecięca manifestacja muzyki, słów i ciszy	39
		5. Cisza jako przystań zmęczonego słowa	42
		6. Inspiracje do twórczych działań dziecka, czyli zarys kompleksu pod tytułem „Świat muzyki, słowa i ciszy, jak każdy z Was go czuje, jak widzi, jak słyszy?”	45
		7. O istocie trójjedni, czyli bliżej filozofii wychowania	49
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	51
	Streszczenie	51
	Alina Górniok-Naglik – Muzyka a rozwój małego dziecka	53
		1. Muzyka wśród nas – od szumów i stuków do muzyki	53
		2. Świat dźwięków – pierwsze kroki w krainie muzyki	55
		3. Dziecięce eksperymenty akustyczne i co z nich wynika?	58
		4. Rytm i taniec w życiu dziecka	60
		5. Kilka słów o odbiorze muzyki – zwłaszcza muzyki poważnej i folkloru	62
		6. Kontakt z muzyką a rozwój osobowości dziecka	64
		7. Rozwój muzyczny dziecka – myśli różne i ogólne	66
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	70
	Streszczenie	70
	Rafał Kojs – Dziecięca muzyka eksperymentalna	71
		1. Twórcza aktywność dziecka jako wyznacznik jego rozwoju	71
		2. Muzyczna aktywność dziecka	73
		3. Baśniowa magia zjawisk muzycznych, czyli wsłuchiwanie się w tajemnicę	74
		4. Współczesna sztuka poszukująca a sztuka dziecka	76
		5. Klejnoty dźwiękowe szumów, szmerów i szelestów	77
		6. Dziecięce laboratorium teatru muzycznego	78
		7. Rola nauczyciela w teatralnych działaniach muzycznych	80
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	80
	Streszczenie	81
	Andrzej Murzyn – Muzyka rockowa: W stronę nałogu czy twórczego napięcia?	89
		1. Wstęp	89
		2. „Wszystko dla wszystkich”	89
		3. Dominacja techniki nad osobą	91
		4. Muzyka rockowa jako przejaw nowoczesnej wolności	92
		5. Kilka refleksji na zakończenie	93
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	93
	Streszczenie	94
	Bloki samokształceniowe do części pierwszej	95
Część druga. Bliżej instrumentów i pieśni	105
	Alojzy Kopoczek – Świat ludowych, dziecięcych narzędzi dźwiękowych	105
		1. Wprowadzenie	105
		2. Nieco historii, czyli o bogactwie i różnorodności ludowych narzędzi dźwiękowych	106
		3. Ludowe instrumentarium dziecięce	108
		4. Bogactwo funkcji ludowego instrumentarium dziecięcego	112
		5. Świat narzędzi dźwiękowych z bliska	113
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	120
	Streszczenie	120
	Maria Kubica-Skarbowska – Z problemów wczesnej edukacji muzycznej dzieci w zakresie gry na fortepianie	121
		1. Wstęp	121
		2. Dziecko w świecie dźwięków	121
		3. O instrumentach z bliska	122
		4. Regionalne, narodowe i uniwersalne cechy muzyki i muzykowania – ich znaczenie dla dziecka	123
		5. Muzyka w szkole	124
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	126
	Streszczenie	126
	Krystyna Turek – Pieśń ludowa w procesie edukacji społeczne	127
		1. Wprowadzenie, czyli o ważnych funkcjach pieśni ludowej i powinnościach nauczyciela	127
		2. W kręgu pieśni dziecięcej, czyli o niektórych cechach kołysanek	128
		3. Kołysanki ludowe – ich bogactwo i różnorodność	128
		4. Znaczenie kołysanek w rozwijaniu wrażliwości i muzycznej kultury dziecka	134
		5. Zakończenie, czyli miejsce kołysanek w systemie wychowania i kształcenia	137
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	138
	Streszczenie	139
	Bloki samokształceniowe do części drugiej	140
Część trzecia. Edukacja integralna...	149
	Alojzy Suchanek – Muzyka dla dzieci i młodzieży w zmieniającym się świecie	149
		1. W kręgu tradycji	149
		2. Czynniki warunkujące rolę muzyki w dzisiejszym życiu	151
		3. Jaką muzyką dysponujemy i dla kogo ją piszemy (komponujemy)?	154
		4. Muzyka a młodzież we współczesnym świecie	156
		5. Podsumowanie i wnioski	159
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	160
	Streszczenie	160
	Aneks – Ciekawostki muzyczne	162
	Łucja Dawid – O lingwistycznych i komunikacyjnych aspektach kontaktów dziecka z muzyką	165
		1. Wprowadzenie	165
		2. Muzyka a przeżycia	166
		3. O ekspresji przeżyć muzycznych	168
		4. Muzyka w kształceniu sprawności językowej dziecka	169
		5. Uwagi końcowe	172
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	172
	Streszczenie	173
	Urszula Szuścik – Muzyka i obraz plastyczny	175
		1. Dziecko – świat bodźców a twórczość	175
		2. Dzieło muzyczne a dzieło plastyczne	176
		3. Muzyka i wartości wizualne w edukacji estetycznej	178
		4. Ćwiczenia muzyczno-plastyczne i plastyczno-muzyczne	179
		5. Podsumowanie	184
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	184
	Streszczenie	185
	Lidia Wollman-Mazurkiewicz – Muzyka relaksacyjna w edukacji	187
		1. Muzyka w życiu dziecka	187
		2. Cywilizacja przeciw relaksacji	188
		3. Relaksacja drogą do mądrości	189
		4. Relaksacja w szkole	193
		5. Muzyka relaksacyjna w pracy z dziećmi	198
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	201
	Streszczenie	202
	Bloki samokształceniowe do części trzeciej	203
Część czwarta. Kreacyjne, społeczne, kulturotwórcze aspekty muzyki i muzykowania	215
	Helena Danel-Bobrzyk – Muzyka inspiracją działań twórczych dziecka	215
		1. Wprowadzenie	215
		2. Udział nauczyciela w twórczych poczynaniach muzycznych dziecka	216
		3. Formy kontaktu z muzyką wspomagające realizację twórczych działań dziecka	217
		4. Bogactwo form integracji muzyki z innymi działaniami artystycznymi dziecka	219
		5. Refleksje (podsumowanie)	223
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	224
	Streszczenie	224
	Jolanta Bauman-Szulakowska – Kreatywność dziecka w sferze muzyki – przygotowaniem do aktywnego życia	225
		1. Miejsce zabawy w życiu dziecka	225
		2. Wychowawcze aspekty sztuki i zabawy w świecie dziecka	226
		3. Rozwój kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym	227
		4. Dziecko jako kreator zjawisk dźwiękowych	228
		6. Od teorii do konkretów	232
		7. Podsumowanie	233
	Problemy – Pytania – Inspiracje	234
	Streszczenie	235
	Jadwiga Uchyła-Zroski – Dziedzictwo kulturowe środowiska inspiracją do działań muzycznych	237
		1. Pojęcie dziedzictwa kulturowego	237
		2. Zadania współczesnego odbiorcy dóbr kultury	239
		3. Ziemia Pszczyńska i jej bogactwo kulturowe	241
		4. Skansen „Zagroda wsi pszczyńskiej” – inspiracją do żywego kontaktu z historią i światem muzyki ludowej	244
		5. Muzyka ludowa i artystyczna	247
	Problemy – Poszukiwania – Inspiracje	249
	Streszczenie	249
	Bloki samokształceniowe do części czwartej	251
Poezja z ducha muzyki poczęta – antologia	257
	I. Świat pełen muzyki	259
		Dziękczynienie	259
		Melodia	259
		Chwila ciszy	260
		Cisza leśna	260
		Cisza	261
		Szmer wioseł	261
		Śpiew słowika	262
		Wielki muzyk	262
		Wiosenny wietrzyk	263
		Piosenka dla piosenki	264
		Czym jest muzyka?	264
		Muzyka	265
	II. Mistrzowie i ich dzieła	267
		Chopin	267
		Nekrolog Fryderyka Chopina – fragment	267
		Wiersz do Pana Karola Kurpińskiego	268
		Mozart	269
		Szumi melodia jak bór niezmierzony	270
		Schumann (wiersz dedykowany Arturowi Rubinsteinowi)	271
		Gama i scherzo	272
	III. Poezja z miłości i muzyki poczęta	273
		Scherzo	273
		Lekcje rytmiki	274
		Muzyka poranna	275
		Pan Cogito rozważa różnicę między głosem ludzkim a głosem przyrody	276
		Ojczyzną moją jest muzyka	277
		Allegro ma non troppo	277
		Matko i wierszu, i Ojczyzno, umiłowani trójjedynie...	279
		Rozmowa	280
		Piosenka o nutach	281
		Pauza	282
		O mej poezji	282
		Poezja	283
		O śpiewie aniołów	284
		Wezmę ja skrzypki	286
		Słowa wśród skał	286
	IV. Wiersze młodocianych poetów	287
		Czym jest muzyka?	287
		Piosenka	287
		Krakowiak i muzyka	287
		Mokry wiersz	288
		Bim-bom	288
		Okno	289
		Cztery pory roku na mojej kartce	289
		Deszczowe pragnienie ptaka	290
		Pierwszy śnieg	290
		Przepraszam	291
		Muzyka	291
	V. Wiersze Erratusa, czyli Janusza Gumułki	293
		„Między szpitalem a sztuką”	293
		Cisza	293
		...szeptem jestem	294
		Sen jest „czystą formą” wyobraźni	295
		Cisza to szept słów	296
Aneks	297

Inni Klienci oglądali również

16,49 zł 18,32 zł
Do koszyka

Strzałka

2. tom serii hippicznej: KLUB W SIODLE Zbliżają się międzyklubowe zawody o Złotą Tarczę. Issie i jej przyjaciele są zdeterminowani, gdyż trofeum już dwa razy z rzędu trafi ło do ich rywali. Niespodziewanie pojawiają się problemy – ktoś pró...
51,00 zł
Do koszyka

Nowe zasady opodatkowania działalności gospodarczej lekarzy i pielęgniarek

Książka przedstawia podstawowe zagadnienia związane z opodatkowaniem działalności gospodarczej lekarzy i pielęgniarek w zakresie podatku dochodowego oraz podatku VAT. Opracowanie, napisane przystępnym językiem, ukazuje praktyczne przykłady stosowania p...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Przenicowana rzeczywistość. Świat konsumpcji a etyka Immanuela Kanta

W polskiej literaturze naukowej na temat konsumpcji nie mamy zbyt wielu prac napisanych z perspektywy filozoficznej i etycznej. Praca sytuuje zjawisko konsumpcji w kontekście jednej z najgłębszych koncepcji etycznych wszech czasów – etyce ...
74,12 zł 87,20 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie każda...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6–13 lat?

Twoje dziecko zaczyna naukę w szkole i chcesz je zachęcić do zdobywania wiedzy? Szukasz pomysłów, jak wypełnić jego wolny czas i rozwijać jego talenty? Dzięki książce stworzysz dziecku warunki do efektywnej nauki, zorganizujesz zajęcia dodatkowe...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Zespół dziecka maltretowanego – skutki wtórne. Studium przypadku

Książka Zespół dziecka maltretowanego – skutki wtórne adresowana jest do studentów pedagogiki, psychologii i socjologii, pracowników służb socjalnych oraz osób zawodowo zajmujących się działalnością pomocową. Z ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.