0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dziecko i dorosły w rozmowie - 06 Zakończenie, Aneksy, Bibliografia

(eBook)

Doświadczanie komunikacji. Odniesienia edukacyjne

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Eugenia Rostańska

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dziecko i dorosły w rozmowie - 06 Zakończenie, Aneksy, Bibliografia

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawyków językowych, intencji, odmienności widzenia świata oraz siebie w nim. Nie można też zapomnieć o ulotności i niepowtarzalności zjawiska, jakim jest rozmowa. Pytanie zatem o to, jakiej komunikacji doświadcza dziecko, porozumiewając się z dorosłym, dotyczy struktury, przebiegu, interakcyjności i relacji, ale także: wyjaśnienia, przekazu i odbioru znaczeń czy tworzenia sfery afektywnej. Odpowiedź na pytanie, czego doświadcza dziecko w trakcie rozmowy z dorosłym, ma kluczowe znaczenie dla właściwych relacji nauczyciela i ucznia w młodszym wieku szkolnym. Cel pracy, jaki sobie autorka postawiła, to taki opis rozmowy dziecka z dorosłym, który pozwala na odkrycie jej poszczególnych elementów i zależności między nimi. Praca ma charakter prezentacji materiałowej. Kategorie opisu są ilustrowane, a przykłady wypowiedzi dobrane z zebranych rozmów między dzieckiem a dorosłym, odbywających się w różnych sytuacjach, miejscach i na różny temat.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-2355-8
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1. Teoretyczne podstawy badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . 13
1.1. Komunikacja interpersonalna bezpośrednia w teorii i modelach komunikacji.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.1.1. Komunikacja interpersonalna bezpośrednia w rozmowie dziecka
i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.1.2. Modele komunikacji interpersonalnej bezpośredniej. . . . . 15
1.1.3. Modele komunikacji interpersonalnej bezpośredniej w aspekcie
lingwistycznym . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.1.4. Wspólnota komunikacyjna w komunikacji bezpośredniej i interpersonalnej
. . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.1.5. Kompetencje komunikacyjne w porozumiewaniu się interpersonalnym
bezpośrednim . . . . . . . . . . . . . . 28
1.2. Dialog, dyskurs, rozmowa w analizie komunikowania się dziecka i dorosłego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
1.3. Rozmowa jako forma komunikacji bezpośredniej . . . . . . . 37
1.4. Dziecko i dorosły w diadzie rozmawiającej . . . . . . . . . 47
1.4.1. Dziecko jako uczestnik diady w rozmowie z dorosłym. . . . 50
1.4.2. Dorosły jako uczestnik diady w rozmowie z dzieckiem . . . 54
1.4.3. Przestrzeń rozmowy w diadzie dziecko — dorosły . . . . . 58
1.5. Język w przestrzeni diady rozmawiającej . . . . . . . . . . 61
1.5.1. Język i mówienie w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . . 61
1.5.2. Komunikacja i użycie języka w rozmowie dziecka z dorosłym . 66
1.5.3. Potoczność tekstu w codziennych rozmowach dziecka i dorosłego 71
2. Metodologia badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . 75
2.1. Orientacja teoretyczna badań rozmowy dziecka i dorosłego . . . . 75
2.2. Założenia i problemy badawcze. Cele badań. Kategorie i ich wskaźniki . 82
2.2.1. Struktura rozmowy dziecka i dorosłego — kategorie analiz i problemy
szczegółowe . . . . . . . . . . . . . . 84
2.2.2. Doświadczanie komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego —
kategorie analiz i problemy szczegółowe . . . . . . . . 85
2.2.3. Odniesienia edukacyjne w rozmowie dziecka i dorosłego — kategorie
analiz i problemy szczegółowe . . . . . . . . . 85
2.2.4. Kategorie i wskaźnikowania jednostek opisu rozmowy dziecka
i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
2.3. Metody badań, modele badawcze, matryce . . . . . . . . . 87
2.4. Cechy kontekstowe i sposób gromadzenia danych w badaniach rozmowy
dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . . . . . . 92
3. Struktura rozmowy dziecka i dorosłego. Aspekt diadyczny, interakcyjny i pragmatyczno-
językowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
3.1. Otwarcie rozmowy dziecka i dorosłego . . . . . . . . . . 101
3.2. Zamknięcie rozmowy w reprezentacjach wypowiedzi dziecka i dorosłego 112
3.3. Determinanty rozmowy w reprezentacji wypowiedzi dziecka i dorosłego:
przyzwolenie i nastawienie, zamiana ról nadawcy i odbiorcy. . . 117
3.4. Wymiar lingwistyczny rozmów dziecka i dorosłego w reprezentowanych
wypowiedziach . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
4. Doświadczanie komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego. . . . . . . 135
4.1. Doświadczanie komunikacji — założenia teoretyczne . . . . . . 135
4.2. Rozmowa dziecka i dorosłego jako źródło komunikacji. Kategorie doświadczane
i wartości kategorialne. . . . . . . . . . . . 139
4.3. Doświadczanie interakcji w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . 141
4.4. Doświadczanie relacji w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . . 151
4.5. Doświadczanie asymetrii relacji w rozmowie dziecka i dorosłego . . 160
4.6. Doświadczanie skuteczności przekazu w rozmowie dziecka i dorosłego . 169
4.7. Strategie grzeczności w rozmowie dziecka z dorosłym. . . . . . 174
5. Edukacyjne odniesienia doświadczania komunikacji w rozmowie dziecka i dorosłego 178
5.1. Wymiar edukacyjny komunikowania się dziecka i dorosłego . . . . 178
5.2. Sfera afektywna w rozmowie dziecka i dorosłego w aspekcie szkolnej
komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
5.3. Doświadczanie odbioru i przekazu znaczeń w rozmowie dziecka i dorosłego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
5.4. Doświadczanie kierowania w rozmowie dziecka i dorosłego . . . . 203
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Dziecko z zespołem Aspergera

Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Od Autorki: Książka, któ...
22,40 zł 32,00 zł
Do koszyka

Psychospołeczne i edukacyjne mechanizmy stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji dzieci sezonowych migrantów

To książka o losie setek tysięcy dzieci cyrkularnych migrantów. Nazywa się je często „eurosierotami”. W jaki sposób dzieci te są spostrzegane, oceniane i traktowane przez innych? Autor książki w 12 badaniach (5 korelacyjnych i...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Społeczno-pedagogiczne i kulturowe konteksty migracji dzieci

Książka Społeczno-kulturowe implikacje migracji dzieci stanowi rozwinięcie moich analiz i badań dotyczących kulturowych, społecznych i pedagogicznych kontekstów dzieciństwa w sytuacji różnicy kulturowej i odmienności etnicznej, zawartych ...
4,49 zł 4,99 zł
Do koszyka

Dzieci królowej elfów 6 - Umierająca dolina

Historii o elfach istnieje tyle, ile gwiazd na niebie. Oto jedna z nich. Jest to opowieść o niewielkiej grupie elfów, które nagle znalazły się bardzo daleko od domu. Drogę powrotną zagradzają im wysokie góry i przepast...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!