Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. T. 2 - 04 Moda jako przemijający element dress code'u w autoprezentacji
Autopromocja w przestrzeni publicznej stała się w ostatnich latach niezwykle sprawnym narzędziem działań zmierzających do osiągnięcia określonych celów zarówno przez rozmaite instytucje, jak i same jednostki. Jednak aby móc w sposób właściwy, a więc z określonym skutkiem, wypromować siebie czy wytwory własnego umysłu, należy znać pewne mechanizmy rządzące współczesnym rynkiem. Zbiór przedłożonych artykułów składających się na tom "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś" jest próbą ukazania autopromocji jako kategorii żywo obecnej w różnych dziedzinach naszego życia. Interesujące będzie zatem pokazanie różnych technik autopromocyjnych, które śmiało mogą zostać włączone do dobrych praktyk komunikacyjnych. Skoncentrowanie na tym co dawniej ma na celu przybliżenie miejsc w przeszłości, w których owe praktyki były wykorzystywane, dając początek wszelkim obecnie stosowanym mechanizmom. Ujęcie synchroniczne i diachroniczne ma zatem uświadomić czytelnikowi, że autopromocja i
autoprezentacja to kategorie, których we współczesnym świecie, tak mocno zanurzonym w kulturze mediów, nie sposób uniknąć. Co więcej, nie można ignorować ich wagi. Należy pogłębiać wiedzę na ich temat, aby stawać się z jednej strony świadomym odbiorcą, z drugiej zaś profesjonalnym i intencjonalnym nadawcą komunikatów autopromocyjnych.
Spis treści
Wstęp (Iwona Loewe, Aleksandra Kalisz, Ewelina Tyc) / 7
Autopromocja w przestrzeni publicznej
Irena Kamińska-Radomska
Zachowanie zgodne z etykietą jako wsparcie dla komunikatu w wystąpieniach publicznych / 11
Natalia Moćko
Jakość słowa w wystąpieniach publicznych — spostrzeżenia poczynione okiem logopedy / 19
Julia Ostapenko
Manipulacja w dyskursie politycznym / 29
Sebastian Musioł
Narzędzia narracyjne w autopromocji marketingowej / 39
Barbara Orzeł
Opowieści… wizerunkowej treści. Storytelling jako strategia autopromocji / 49
Aleksandra Kalisz, Ewelina Tyc
List motywacyjny w perspektywie procesu rekrutacyjnego. Autopromocja w przestrzeni human resources / 55
Język osobniczy a autopromocja
Emilia Kałuzińska
„Bo w szkole wspinam się najlepiej” — ekshibicjonizm czy autopromocja? Kilka uwag na temat dziecięcego mówienia o sobie / 67
Magdalena Ławecka
Styl osobniczy czy kreacja medialna? — o wypowiedziach Kuby Wojewódzkiego / 79
Kamila Kuros-Kowalska
Sposoby autoprezentacji kobiet i mężczyzn na przykładzie reportaży podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego oraz Beaty Pawlikowskiej / 95
Karolina Łapińska
Mówię jak jest, czyli metody autoprezentacji i wywierania wpływu Mariusza Maksa Kolonki / 109