0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Jarosław Kordziński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach

W książce Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach szeroko omówiono zagadnienia kompetencji dyrektora szkoły jako przywódcy, wskazano jak je budować oraz w jaki sposób praktycznie z nich korzystać. Opracowanie zawiera dokładne opisy technik i metod pracy łączących sposób działania moderatora, facylitatora czy coacha w konkretnym kontekście zadań i odpowiedzialności dyrektora szkoły. W publikacji przedstawiono m.in.: nadrzędność przywództwa nad zarządzaniem, powiązanie kompetencji moderatora, facylitatora i coacha z zadaniami dyrektora szkoły, konkretne techniki działania w każdej z wymienionych ról, połączenie kompetencji społecznych z kompetencjami z zakresu zarządzania, możliwości rozwojowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-8580-0
  • ISBN druku: 978-83-264-7964-9
  • Liczba stron: 536
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   13
1. Szkoła musi się zmieniać   13
2. Wyzwania   15
3. Szkoła jako organizacja ucząca się   27
4. Wyjście ze strefy komfortu   37
1 Kompetencje niezbędne w zarządzaniu szkołą   45
1. Kompetencje decydujące o naszym życiu   45
2. Inteligencja emocjonalna   50
3. Wykorzystanie kompetencji miękkich w zarządzaniu sobą   67
4. Kompetencje społeczne w zarządzaniu szkołą   75
5. Kompetencje osobiste według modelu DISC   85
 2 Przywództwo a zarządzanie zmianą   92
1. Dlaczego przywództwo   92
2. Zarządzanie versus przywództwo   101
3. Jak wykorzystać empowerment w zarządzaniu szkołą   108
4. Pomoc w przechodzeniu przez zmianę   117
5. Rola kreatywności w zarządzaniu zmianą   124
6. Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły   134
 3 Podstawy skutecznej komunikacji w pełnieniu roli dyrektora szkoły   139
1. Podstawy skutecznej komunikacji   139
2. Naucz się rozmawiać   145
3. Zdolność mówienia i słuchania   157
4. Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej   164
5. Język wywierania wpływu na innych   170
6. Powody, dla których trudno się dogadać   180
 4 Optymalizacja procesu zarządzania   190
1. Praca nad rozwojem   190
2. Przywództwo sytuacyjne   195
3. Entuzjastyczny debiutant, czyli instruktaż   198
4. Rozczarowany adept, czyli dialog   202
5. Kompetentny, lecz ostrożny praktyk, czyli wsparcie   206
6. Samodzielny ekspert, czyli delegowanie   211
7. Ciąg dalszy o istocie przywództwa sytuacyjnego   219
8. Korzystanie z nowego modelu wspomagania   227
9. Podstawy organizacji szkoleń   235
10. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego   249
10.1. Cele szkoleń   252
10.2. Realizacja szkoleń   253
11. Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych   257
 5 Kreowanie skutecznej pracy zespołów   262
1. Co motywuje ludzi   262
2. Podstawy pracy zespołowej   271
3. Techniki aktywizowania i pobudzania do kreatywnego myślenia   284
4. Zadania dyrektora w organizacji pracy zespołowej   290
5. Zarządzanie procesem grupowym   298
5.1. Formowanie zespołu   299
5.2. Szturmowanie   303
5.3. Normowanie   305
5.4. Współpraca   306
5.5. Rozwiązywanie zespołu   307
5.6. Kontynuacja   309
6. Role w zespole   310
7. Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych   324
8. Ingracjacja   337
 6 Cel i techniki moderowania pracy grupowej   343
1. Osoba moderatora i podstawy moderacji   343
2. Podstawy skutecznego moderowania pracy rady pedagogicznej   352
3. Prowadzanie spotkań w miejscu pracy   356
4. Dyskusja aktywizująca pracę rady pedagogicznej   363
5. Podstawowe umiejętności reagowania na różnorodne zachowania uczestników narady   380
6. Jak przemawiać do innych   384
7 Zasady i możliwości facylitacji   397
1. Filozofia dzielenia się   397
2. Zasady facylitacji rozwoju członków społeczności szkolnej   404
3. Wspieranie projektowania rozwoju   425
4. Wzmacnianie skuteczności możliwego zwycięstwa   446
 8 Coaching w codziennej pracy dyrektora szkoły   454
1. Co to jest coaching   454
2. Piramida Diltsa   464
3. Wykorzystywanie różnych punktów widzenia   485
4. Wartości i przekonania - mentor   490
5. Tożsamość - sponsor   500
6. Poziom duchowy - inspirowanie   508
7. Action Learning   513
8. Podróż bohatera   518
Epilog   529
Bibliografia   533

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Bibliotheca Lindiana : Samuel Bogumił Linde (1771-1847) pierwszy dyrektor Biblioteki Uniwersyteckiej

Tom zawiera teksty poświęcone działalności Samuela Bogumiła Lindego jako pierwszego dyrektora Biblioteki Publicznej przy Królewsko-Warszawskim Uniwersytecie, jego dokonaniom pedagogicznym, działaniom na rzecz środowiska ewangelików polski...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Wypadek pracownika szkoły – 8 procedur, 24 kroki postępowania

Publikacja „Wypadek pracownika szkoły – 8 procedur, 24 kroki postępowania” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania w związku z wypadkiem pracownika. To niezbędne wzory, procedury i kroki pos...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Michał idzie do szkoły. Opowiadania z propozycjami zabaw przygotowujących do czytania i pisania

W trakcie czytania przygód Michała znajdziecie Państwo wiele podpowiedzi, jak podążając za dzieckiem w codziennych sytuacjach, można pomóc mu przygotować się do czytania i pisania... Polecamy!
23,63 zł 26,25 zł
Do koszyka

Ambiwalencja i opór. Nauczyciele i studenci wobec szkoły

Przedmiotem niniejszej pracy jest związek ambiwalencji postaw z przejawianiem się oporu względem instytucji edukacyjnej. Szkoła wraz z charakterystycznymi dla niej zjawiskami i relacjami społecznymi jest tym typem instytucji, z którym mało kto n...
4,49 zł 4,99 zł
Do koszyka

Ze szkoły

Utwór wprowadza czytelnika w środowisko ubogiej młodzieży szkolnej. Narracja prowadzona przez kilkunastoletniego chłopca ukazuje uczniowską społeczność, jej codzienne radości, smutki i rytuały. Bieda oraz monotonia są przełamywane przez ak...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

    Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części. Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedago...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!