0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2010

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Żak Wydawnictwo Akademickie

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
45,15 zł
40,64 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,51 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-62015-17-7
  • Liczba stron: 409
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp, czyli o czym jest ta książka	9
1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI	18
	1.1. Pojęcie chaosu	21
	1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności	27
	1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć	31
	1.4. Chaos jako nieład teoretyczny	38
	1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę	46
2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ	51
	2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą	52
	2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny	61
		2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem	68
	2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich	72
	2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności	82
	2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność	95
3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH	104
	3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej	106
	3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce	117
		3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne	120
		3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych	128
		3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych	138
	3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce	144
		3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce	147
		3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych	151
		3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki	173
	3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki	179
		3.4.1. Spór o fakty i zadania	179
		3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?	187
4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE	193
	4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym	195
		4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce	196
		4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce	203
	4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków	207
	4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne	209
		4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się	210
		4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej	215
		4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu	253
	4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne	263
		4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego	266
		4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki	276
		4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu	286
		4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu	301
		4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej	312
		4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej	342
	4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji	345
5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE	361
Bibliografia	374
Indeks osób	402
Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka

Inni Klienci oglądali również

3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Militarne i pozamilitarne aspekty współczesnego bezpieczeństwa międzynarodowego. Wybrane problemy. T. 2 - 07 Wojna gruzińsko-rosyjska jako przykład tendencji imperialistycznych Federacji Rosyjskiej wobec obszaru postradzieckiego

„Z przyjemnością oddając do rąk Czytelnika tom 2 opracowania zbiorowego pt. Militarne i pozamilitarne aspekty współczesnego bezpieczeństwa międzynarodowego, należy wyjaśnić, iż ma on na celu wszechstronne, acz w żadnym razie nieaspirujące ...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Przemoc seksualna wobec dziecka

„Przemoc seksualna wobec dziecka. Studium pedagogiczno – kryminologiczne”, prezentuje współczesną analizę podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą dziecka. Autorka ukazuje rozmiar krzywd wyrządzo...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Płeć - język - kultura - 02 Rozdział 2-3, Instrumentarium współczesnej lingwistyki wobec gender, Rola czynnika historycznego w badaniach z zakresu lingwistyki płci .pdf

Książka jest propozycją wskazania związków między płcią, językiem i kulturą. Płeć pojmowana jest tutaj jako fenomen przede wszystkim uwikłany kulturowo, szczególną uwagę zwrócono na jego różnorodność, nieoczywistość, dostrze...
4,61 zł 5,00 zł
Do koszyka

Oblężenie - 02 Gustaw Herling?-Grudziński wobec podzielonego świata

Książka traktuje tytułową figurę oblężenia jako uniwersalny wzór postrzegania świata i indywidualnych zachowań. Autorzy, zainspirowani pomysłem Jerzego Kwiatkowskiego o polskim archetypie oblężenia, rozpatrują ten problem, analizując twór...
25,00 zł
Do koszyka

Zarys krajobrazu. Wieś polska wobec zagłady Żydów 1942–1945

Książka jest efektem kilkuletniej pracy członków i współpracowników warszawskiego Centrum Badań nad Zagładą Żydów. Na tom składają się oryginalne studia poświęcone mniej znanym aspektom dramatu Żydów ukrywających się ...
3,22 zł 3,50 zł
Do koszyka

Pedagogiczne wyzwania wobec zmiany społecznej - 03 Nowe spojrzenie na płciowość — kilka ujęć i refleksji — w kontekście wychowania

Książka stanowi rodzaj skryptu, który ma się przyczynić do pedagogicznej refleksji. Porusza nowe zagadnienia, wobec których pedagog może czuć się bezradny. Wśród interesujących tu problemów znajdują swoje miejsce kwestie zwi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.