• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2010

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Żak Wydawnictwo Akademickie

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
45,15 zł
40,64 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,51 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń

Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-62015-17-7
  • Liczba stron: 409
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp, czyli o czym jest ta książka	9
1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI	18
	1.1. Pojęcie chaosu	21
	1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności	27
	1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć	31
	1.4. Chaos jako nieład teoretyczny	38
	1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę	46
2. DYDAKTYKA MIĘDZY WIEDZĄ POTOCZNĄ A NAUKOWĄ	51
	2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą	52
	2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny	61
		2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa – prób nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem	68
	2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich	72
	2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności	82
	2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność	95
3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH	104
	3.1. Od „rozumienia przez metody” do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej	106
	3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce	117
		3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne	120
		3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych	128
		3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych	138
	3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce	144
		3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce	147
		3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych	151
		3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki	173
	3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki	179
		3.4.1. Spór o fakty i zadania	179
		3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki?	187
4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE	193
	4.1. Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym	195
		4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce	196
		4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce	203
	4.2. Między psychologiczna teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków	207
	4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne	209
		4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się	210
		4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej	215
		4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu	253
	4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne	263
		4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego	266
		4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki	276
		4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu	286
		4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza – próba opanowania chaosu	301
		4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej	312
		4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej	342
	4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego – między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji	345
5. CHAOS DYDAKTYCZNY – PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE	361
Bibliografia	374
Indeks osób	402
Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
38,61 zł 42,90 zł
Do koszyka

Tajniki zarządzania pieniędzmi

Poznaj tajniki postępowania z pieniędzmi – ich zarabiania, inwestowania i mądrego wydawania! Temat pieniędzy należy do najbardziej pobudzających do myślenia, wywołujących największe emocje i najbardziej dzielących ludzi kwestii na świecie. Napisa...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Wykonywanie kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych

Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawie...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Leksykon prawa ubezpieczeń społecznych. 100 podstawowych pojęć

Realia gospodarki rynkowej, czyli: kontrola stanu finansów i zatrudnienia, bezrobocie, jako wynik światowego kryzysu ekonomicznego oraz starzenie się społeczeństwa, uzasadniają utrzymanie ubezpieczeń społecznych jako instytucji o charakterze pub...
4,94 zł 5,49 zł
Do koszyka

Literacki kapitalizm. Obrazy abstrakcji ekonomicznych w literaturze polskiej drugiej połowy XIX wieku - 03 Rozdz. 3: Historie, ideologie, chronologie. Teorie wobec literatury polskiej drugiej połowy XIX wieku

Literacki kapitalizm. Obrazy abstrakcji ekonomicznych w literaturze polskiej drugiej połowy XIX wieku stanowi propozycję analizy kapitalizmu na podstawie literackich źródeł historycznych. Omawiane powieści, a także opowiadania, dramaty czy wiers...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Kapitał ludzki wobec wyzwań spółczesności - Przeciążenia informacyjne i komunikacyjne w organizacjach na przykładzie instytucji oświatowych

Ewolucja myślenia o roli człowieka w organizacji, tj. przejście od myślenia w kategoriach administrowania kadrami, przez zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie potencjałem ludzkim, zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie talentami, zarządzanie k...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.