Detektyw 2/2020
Będzie bezpieczniej na drogach? Pierwszeństwo dla pieszych przed wejściem na pasy, ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h również w nocy i możliwość odebrania prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o ponad 50 km/h poza terenem zabudowanym… To kilka proponowanych zmian w prawie, przedstawionych w połowie grudnia 2019 roku przez premiera Mateusza Morawieckiego, które mają się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa na drogach. – Piratów na drogach trzeba wyeliminować skutecznie. Trzeba doprowadzić do zmian przepisów ruchu drogowego, żeby zmniejszyć wypadki i śmiertelność na drogach – przekonywał szef rządu. Chyba nie ma kierowcy, który nie podpisałby się pod tymi słowami. Chodzi przecież o ludzkie życie. Piratów na drogach jest coraz więcej, skutecznie uprzykrzają oni życie tym, którzy prowadząc samochód nie łamią przepisów. Poproszony o komentarz w sprawie rządowych propozycji Kuba Bielak z Akademii Bezpiecznej Jazdy stwierdził w rozmowie z dziennikarzem PAP-u, że bezpieczeństwo na drogach jest na tak niskim poziomie, że każdy ruch legislacyjny może wydawać się dobry: – Żeby rzeczywiście poprawić bezpieczeństwo, trzeba wprowadzać radykalne zmiany. One zaś łączą się niestety ze zmianami, które nie są akceptowalne społecznie. A tutaj problem jest już polityczny. Czy będzie bezpieczniej na drogach? Decyzje polityków to jedna rzecz, ale przecież wszystko zależy od nas samych. Krzysztof Kilijanek
Krzysztof Kilijanek
Od redakcji
Alicja Majcz
Przerwane młode życie - Nie dożyła osiemnastki
Helena Kowalik
Leczcie mnie! - Seks i paragraf
Leon Madejski
Zabójca przyszedł w sutannie - Sprawa nierozwiązana
Dariusz Gizak
Jedyne wyjście - Mord na zlecenie?
Jolanta Walewska
Blef królowej kryptowalut - W świecie wielkiej finansjery
Agnieszka Kozak
Śmierć za kierownicą - Wszystko przez alkohol
Karol Rebs
Atak stalkera: Ostatnie starcie - Samo życie
Katarzyna Górzyńska
Sprawa rodzeństwa Sodderów - Wielka zagadka Ameryki
Tadeusz Wójciak
Krew na winogronach - Między nami, wspólnikami