0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Czytanie ze zrozumieniem Uwarunkowania rodzinne

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Monika Jurewicz

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,00 zł
15,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Czytanie ze zrozumieniem Uwarunkowania rodzinne

Monika Jurewicz, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, adiunkt w Katedrze Edukacji i Kultury Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Autorka publikacji poświęconych uwarunkowaniom edukacji szkolnej dziecka oraz funkcjonowania nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-pedagogicznej.

Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niezbędnym elementem procesu uczenia się, jak również ważną potrzebą we współczesnym społeczeństwie.
Jaki jest poziom opanowania czytania ze zrozumieniem przez uczniów szkół podstawowych?
Czy istnieje zależność pomiędzy stopniem opanowania tej kompetencji a uwarunkowaniami rodzinnymi?

Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na te i inne kluczowe pytania, poszukując zależności między stopniem opanowania tej kompetencji a warunkami społeczno-kulturowymi i ekonomicznymi. Pokazuje, że choć czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością złożoną i uwarunkowaną wieloma czynnikami (m.in. indywidualnymi i pedagogicznymi), to jednak istotny wpływ na poziom jej opanowania ma środowisko rodzinne.

„Autorka, prezentując wyniki swoich badań, dopełnia, odnawia i weryfikuje wcześniejsze analizy. Obala wnioski z pospiesznych ekspertyz, które już po roku reformy szkolnej przypisywały jej twórcom cudowne zniesienie wpływu zróżnicowań środowiskowych na opanowanie kluczowych umiejętności szkolnych”.
z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Kwiecińskiego
„Wartością tej pracy jest wnikliwa analiza związku pomiędzy rodzinnymi uwarunkowaniami a poziomem opanowania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Przedstawione przez autorkę wyniki badań mają duże znaczenie zarówno dla teorii, jak i praktyki edukacyjnej”.
z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-461-3
  • ISBN druku: 978-83-7383-461-3
  • Liczba stron: 212
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7

Rozdział I. Funkcjonowanie rodziny a osiągnięcia uczniów
w czytaniu ze zrozumieniem – stan badań  11

1. Środowisko rodzinne dzieci i młodzieży  11
Pojęcie rodziny, jej struktura i funkcje   12
Model współczesnej rodziny – geneza i kierunki przemian   22
Rodziny bezrobotnych i rodziny z czasową nieobecnością
rodzica  31
2. Czynniki wpływające na osiągnięcia szkolne uczniów   35
Uwarunkowania ekonomiczne kompetencji czytania
ze zrozumieniem u uczniów szkół podstawowych   44
Uwarunkowania kulturowe kompetencji czytania
ze zrozumieniem u uczniów szkół podstawowych   46
Uwarunkowania społeczne kompetencji czytania ze zrozumieniem
u uczniów szkół podstawowych   51
3. Kluczowa kompetencja szkolna – czytanie ze zrozumieniem   58
Czytanie ze zrozumieniem podstawową umiejętnością szkolną  58
Dotychczasowe badania nad stanem opanowania umiejętności
czytania ze zrozumieniem   67

Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań  75
1. Cel badań  75
2. Problemy badawcze  79
3. Wykaz zmiennych i przykładowych wskaźników do badania
rodzinnych uwarunkowań kompetencji czytania ze zrozumieniem   81
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze  82
Metoda badań i techniki zbierania materiału   82
5. Teren i organizacja badań   86
6. Przebieg badań   87

Rozdział III. Charakterystyka badanych środowisk   89
1. Charakterystyka badanej próby   89
2. Środowisko szkolne badanych uczniów   92
Charakterystyka szkoły   93
Charakterystyka nauczycieli uczących badanych uczniów
w klasach I–III   96
3. Środowisko rodzinne badanych uczniów   98
Warunki społeczne   99
Warunki ekonomiczne  107
Warunki ekonomiczne rodziny a preferowane formy spędzania
czasu wolnego   112
Warunki mieszkaniowe   118
Warunki kulturowe   124
Wykształcenie rodziców   125
Wyposażenie mieszkania   127



Rozdział IV. Środowiskowe wyznaczniki poziomu czytania
ze zrozumieniem  132
1. Środowisko zamieszkania a wyniki z testu czytania
ze zrozumieniem   134
2. Płeć a poziom alfabetyzacji  140
3. Wykształcenie rodziców i miejsce zamieszkania a poziom
kompetencji czytania ze zrozumieniem   145
4. Status społeczny rodziny pochodzenia a wyniki z testu czytania
ze zrozumieniem   159
5. Struktura społeczna rodziny pochodzenia a wyniki z testu czytania
ze zrozumieniem   166
6. Położenie ekonomiczne a osiągnięcia w teście czytania
ze zrozumieniem   176
7. Warunki mieszkaniowe a poziom czytania ze zrozumieniem  186
Podsumowanie   197
Bibliografia   204

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Czytaj po polsku. T. 10: Olga Tokarczuk: „Szafa”. Wyd. 2.

Ukazujący się w serii Czytaj po polsku. Materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego tom Szafa Olgi Tokarczuk, opracowany przez Bożenę Szałastę-Rogowską, skierowany jest do osób uczących się języka polskiego na poziomie śr...
7,56 zł 8,40 zł
Do koszyka

Czytaj po polsku. T. 5: Andrzej Sapkowski: "Wiedźmin". Wyd. 2.

Prezentowane publikacje zapoczątkowują w popularnej wśród czytelników serii „Czytaj po polsku” nowy etap – książek przeznaczonych dla osób znających język polski na poziomie zaawansowanym, pragnących sprawdzić ora...
242,10 zł 269,00 zł
Do koszyka

Medycyna Rodzinna

Pierwsze rozdziały nowego, zaktualizowanego wydania MEDYCYNY RODZINNEJ poświęcone zostały organizacji opieki zdrowotnej oraz relacji lekarz–pacjent. Ponieważ opieka lekarza medycyny rodzinnej obejmuje cały okres życia człowieka, od okresu prenatalne...
147,60 zł 164,00 zł
Do koszyka

Pielęgniarstwo rodzinne i opieka środowiskowa

Nowoczesna publikacja uwzględniająca teoretyczne podstawy pielęgniarstwa rodzinnego oraz praktyczne treści niezbędne pielęgniarce do pracy w podstawowej opiece zdrowotnej. Autorzy zaprezentowali w książce aktualną koncepcję pielęgniarstwa ...
19,60 zł 28,00 zł
Do koszyka

Bunt młodzieńczy. Uwarunkowania. Formy. Skutki

Książka Anny Oleszkowicz jest pierwszą w języku polskim tak obszerną monografią poświęconą buntowi z punktu widzenia psychologicznych mechanizmów rozwojowych. O buncie mówi się często przy okazji różnych problemów wychowawcz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!