0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Człowiek - istota społeczna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 12

  • Autor: Elliot Aronson

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Człowiek - istota społeczna

Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. Celem tej książki jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja. (Od Autora)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20395-5
  • ISBN druku: 978-83-01-16145-3
  • Liczba stron: 483
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Dlaczego napisałem tę książkę?	7
Podziękowania	11
Rozdział 1. Co to jest psychologia społeczna?	17
	Definicja	20
	Ludzie, którzy postępują anormalnie, niekoniecznie muszą być szaleńcami	23
Rozdział 2. Konformizm	26
	Co to jest konformizm?	31
	Czynniki powodujące nasilenie lub osłabienie konformizmu	34
	Przynależność a uzyskiwanie informacji	38
	Reakcje na wpływ społeczny	44
	Posłuszeństwo jako forma uległości	50
	„Niezainteresowany” świadek jako konformista	55
	Uwagi w kwestiach etycznych	62
Rozdział 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie	67
	Zakażenie przez środki masowego przekazu	71
	Politycy jako artyści estradowi	73
	Skuteczność oddziaływania środków masowego przekazu	74
	Kształcenie czy propaganda?	78
	Dwa główne sposoby przekonywania	79
	Źródło przekazu	81
	Charakter przekazu	89
	Cechy charakteryzujące odbiorców przekazu	104
	Opisane zasady a sytuacje rzeczywiste	109
Rozdział 4. Poznanie społeczne	121
	Jak nadajemy sens światu?	123
	Wpływ kontekstu na ocenę społeczną	126
	Heurystyki oceniania	137
	Kategoryzacja i stereotypy społeczne	143
	Twórcze przewidywania i odtwórcza pamięć	148
	Pamięć autobiograficzna	151
	Jak dalece konserwatywne jest ludzkie poznanie?	156
	Jak postawy i przekonania kierują zachowaniem?	159
	Trzy możliwe błędy w wyjaśnianiu zdarzeń społecznych	164
Rozdział 5. Uzasadnianie własnego postępowania	184
	Redukcja dysonansu a zachowanie racjonalne	193
	Dysonans jako następstwo podjęcia decyzji	195
	Parę historycznych przykładów psychologicznych następstw podjęcia decyzji	198
	Doniosłe znaczenie nieodwołalności decyzji	202
	Psychologiczne następstwa niedostatecznego uzasadnienia własnego postępowania	206
	Uzasadnianie wysiłku	220
	Uzasadnianie okrucieństwa	223
	Psychologiczne następstwa nieuchronności zdarzeń	228
	Doniosłe znaczenie samooceny	231
	Dyskomfort czy autopercepcja?	233
	Fizjologiczne i motywacyjne skutki dysonansu	236
	Praktyczne zastosowania teorii dysonansu	237
	Redukcja dysonansu a kultura	242
	Sam brak dysonansu nie wystarcza człowiekowi	243
Rozdział 6. Agresja u człowieka	249
	Definicja agresji	250
	Czy agresywność ma charakter instynktowny?	251
	Czy agresja jest użyteczna?	255
	Przyczyny agresji	261
	Jak redukować przemoc?	281
Rozdział 7. Uprzedzenia	296
	Co to jest uprzedzenie?	298
	Stereotypy i uprzedzenia	305
	Przyczyny uprzedzeń	317
	Redukowanie uprzedzeń	329
	Wzajemna współzależność jako możliwe rozwiązanie	336
Rozdział 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna	350
	Wpływ pochwał i przysług	353
	Cechy osobiste	357
	Podobieństwo poglądów a sympatia	367
	Wzajemna sympatia a samoocena	368
	Zyskiwanie i utrata uznania	371
	Miłość i bliskość	376
	Bliskość, autentyczność i komunikowanie się	382
	Cechy efektywnego komunikowania się	386
Rozdział 9. Psychologia społeczna jako nauka	394
	Co to jest metoda naukowa?	395
	Od spekulacji do eksperymentowania	397
	Doniosłe znaczenie losowego podziału na grupy	401
	Problemy związane z eksperymentowaniem w psychologii społecznej	404
	Problemy etyczne	408
	Moralna odpowiedzialność za odkrycia	413
Słownik	416
Indeks nazwisk	425
Indeks rzeczowy	431

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Ernst Heinkel. Człowiek i samoloty

Biografia jednego z najsłynniejszych konstruktorów lotniczych Niemiec aktywnego przez całą pierwszą i drugą wojnę światową. Większość z jego samolotów wojskowych okryła się wątpliwą sławą podczas wojny tym bardziej że używały ich wszystki...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez pr...
32,20 zł 46,00 zł
Do koszyka

Społeczna psychologia środowiskowa

Książka koncentruje się na związku między jednostką a jej środowiskiem fizyczno-przestrzennym oraz społeczno-kulturowym. Wprowadza w problemy pojawiające się na styku oczekiwań ludzi wobec środowiska i ofert, jakie dla ich spełnienia tworzy społeczno-k...
3,78 zł 4,20 zł
Do koszyka

Człowiek, który mógł robić cuda. The Man Who Could Work Miracles

Książka w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. A dual Polish-English language edition.W angielskim pubie niejaki George McWhirter podczas sprzeczki z Fotheringayem z niezachwiana pewnością zapewnia o niemożności czynien...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Człowiek nie jest miarą wszechrzeczy

Jedni mówią, że historia lubi się powtarzać. Inni, że jest nauczycielką życia. Jak jest naprawdę? Czy wydarzenia zataczają koło, czy też nic dwa razy się nie zdarza? Czy ludzie potrafią wyciągać wnioski z nieszczęść, które sami powodują?<...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!