0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Czasopiśmiennictwo okresu Drugiej Rzeczypospolitej jako źródło do historii edukacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Grzegorz Michalski, Iwonna Michalska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Czasopiśmiennictwo okresu Drugiej Rzeczypospolitej jako źródło do historii edukacji

Niniejsza publikacja jest drugą z trzyczęściowego cyklu poświęconego czasopiśmiennictwu traktowanemu jako źródło do dziejów edukacji. Zawiera artykuły obejmujące rezultaty niekiedy wieloletnich badań nad wybranymi periodykami okresu międzywojennego. Wcześniejsza mieści w sobie opracowania wydawnictw ciągłych XIX i początków wieku XX. Z kolei ostatnia poświęcona jest zawartości czasopism okresu drugiej połowy wieku XX. Oddawana do rąk czytelników książka jest zbiorem artykułów ukazujących możliwości czerpania wiedzy o przeszłości z różnorodnych wydawnictw ciągłych. Przyczyniają się one jednocześnie do uzupełniania listy periodyków – już dostrzeżonych i wykorzystywanych – tytułami czasopism, które mogą odegrać ważną rolę w rekonstrukcji dziejów oświaty i wychowania. Z pewnością jest to jeszcze dalece niekompletny obraz czasopiśmiennictwa okresu Drugiej Rzeczypospolitej traktowanego jako materiał źródłowy do badań w zakresie historii wychowania, ale pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w tego typu publikacjach, stawiając zarazem wyzwania do kontynuowania dalszych poszukiwań we wspomnianym kierunku.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Grzegorz Michalski, Iwonna Michalska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-460-0
  • ISBN druku: 978-83-7525-460-0
  • Liczba stron: 346
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp      5
Część pierwsza. Wkład czasopism do historiografii instytucji edukacyjnych 9
Adam Winiarz – Prasa polska na Dalekim Wschodzie jako źródło do dziejów oświaty polonijnej    11
Teresa Gumuła – Gimnazja w pierwszych dziesięcioleciach XX wieku w świetle zawartości czasopisma „Muzeum”    21
Beata Szczepańska – Szkoła, uczeń, nauczyciel na łamach „Warszawskiego Czasopisma Lekarskiego” w latach 1924–1939    33
Stefania Walasek – Problematyka oświatowa na łamach prasy samorządowej w II Rzeczypospolitej    43
Nella Stolińska-Pobralska – Zainteresowanie kwestią oświaty i wychowania młodzieży na łamach dziennika „Rozwój” w latach 1918–1933    53
Tomasz Dariusz Mames – Szkic do obrazu czasopiśmiennictwa mariawickiego lat 1907–1935 z perspektywy badań nad praktyką i ideologią oświatową Kościoła Starokatolickiego Mariawitów    65
Część druga. Rola czasopism w odtwarzaniu dziejów teorii i praktyki wychowawczej 73
Wiesława Leżańska – Edukacja obywatelska na łamach czasopisma „Oświata i Wychowanie” (Organ Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego 1929–1938) 	    75
Izabela Stelmasiak – Otoczenie polityczno-ideowe i instytucjonalne czasopisma Straży Przedniej „W młodych oczach”    89
Aleksandra Lubczyńska – Wychowawcza i edukacyjna rola krajoznawstwa i regionalizmu na łamach „Ziemi” w latach 1910–1939  107
Elżbieta Magiera – Wychowanie spółdzielcze na łamach czasopisma „Społem” w II Rzeczypospolitej (1918–1939)  119
Mirosław Piwowarczyk – Problematyka wychowania na łamach prasy lokalnej w Wielkopolsce w II Rzeczypospolitej na przykładzie „Tygodnika Parafji Zbąszyńskiej”  135
Jan Ryś – Wzorzec osobowy żołnierza polskiego w świetle prasy wojskowej w pierwszych latach niepodległości (1918–1921)  153
Roman Tomaszewski – Problematyka wychowania w czasopismach wojskowych II Rzeczypospolitej  165
Edyta Głowacka-Sobiech – Prasa harcerska jako źródło w warsztacie badawczym historyka edukacji (wybrane problemy)  177
Kinga Szymczak – Główne kierunki oddziaływań wychowawczych czasopisma dla młodzieży „Iskry” (1923–1939)  189
Andrzej Mazan – Czasopiśmiennictwo religijne młodzieży gimnazjalnej w II Rzeczypospolitej  203
Część trzecia. Przyczynki czasopiśmiennicze w odkrywaniu koncepcji dydaktycznych i rozwiązań metodycznych 213
Łucja Kabzińska, Krzysztof Kabziński  –  Czasopiśmiennictwo pedagogiczne okresu II Rzeczypospolitej jako źródło refleksji teoretycznej w zakresie dydaktyki  215
Violetta Przerembska – „Lwowskie Wiadomości Muzyczne i Literackie” (1925–1934) w dyskusji nad wychowaniem muzycznym młodzieży szkolnej  229
Edyta Kocięba-Goździela – Problematyka kształcenia głosu dziecka na łamach czasopisma „Śpiew w Szkole” (1933–1939)  245
Katarzyna Wira-Świątkowska – Powstanie polskiego czasopiśmiennictwa pedagogicznego przeznaczonego dla wychowawczyń przedszkoli  253
Część czwarta. Udział czasopism w rekonstrukcji kierunków upowszechniania oświaty 263
Grzegorz Michalski – Problemy opieki i wychowania w periodyku dla kobiet „Moja Przyjaciółka” (1934–1939)  265
Kamilla Łozowska-Marcinkowska – Poradnictwo domowe na łamach wybranych czasopism kobiecych w dwudziestoleciu międzywojennym  281
Iwonna Michalska – Rola kobiety w rodzinie na łamach „Pani Domu” (1932–1939)  297
Katarzyna Ossowska – Edukacyjny przekaz w periodykach dla młodzieży harcerskiej w latach 1911–1939 na przykładzie wybranych czasopism  311
Krystyna Budzianowska – Edukacja historyczna w ludowej i socjalistycznej prasie młodzieżowej II Rzeczypospolitej  325
Małgorzata Posłuszna – Problematyka ochrony zdrowia ludności wiejskiej w okresie międzywojennym na łamach „Zdrowia” i „Zdrowia Publicznego”  335

Inni Klienci oglądali również

32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Obława. Manhunt W jaki sposób oddałem w ręce sprawiedliwości seryjnego zabójcę Leviego Bellfielda

Pasjonująca historia ujęcia Leviego Bellfielda, jednego z najbardziej osławionych brytyjskich seryjnych zabójców ostatnich pięćdziesięciu lat. 21 marca 2002 roku o godzinie 15.07 Milly Dowler po raz ostatni wyszła...
3,59 zł 3,99 zł
Do koszyka

K jak Klara 3 - Pocałuj mnie wreszcie!

Klara i jej przyjaciółki grają w "prawda, wyzwanie, procent" w sali poduszkowej, razem z chłopakami. Klara chciałaby pocałować Łukasza. Oczywiście bez języka. Nie tak jak Julia. Ale nagle do zabawy dołącza Duży Andrzej, a wtedy Klarze ...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zmianą. Jak radzić sobie z oporem pracowników i zadbać o ich motywację

Na całym świecie zmiany w przedsiębiorstwach zachodzą coraz szybciej. Nasilają się procesy deregulacji, prywatyzacji i globalizacji. Zaostrza się konkurencja, a liczne fuzje i przejęcia prowadzą do coraz większej koncentracji firm. Konieczność wprowadz...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Intymność – rozwój – edukacja

Zajmowanie się intymnością jako przedmiotem badań i analiz naukowych z uwagi na jej naturę jest działaniem, któremu towarzyszy ambiwalencja. W jaki bowiem sposób można opisać i wyjaśnić splot najbardziej osobistych odczuć, skoro nie potra...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 7 i 8. Szkoły w Wydziale Wołyńskim i Ukraińskim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
40,49 zł 44,99 zł
Do koszyka

Jak przetrwać zarazy w dawnej Polsce

Drogi Czytelniku, czy wiesz, że w języku polskim większość określeń związanych z chorobami epidemicznymi występuje w rodzaju żeńskim, jak dżuma – nazywana po prostu zarazą albo czarną śmiercią, cholera, hiszpanka albo trzęsawica? I czy uwierzysz,...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!