0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 06 Rozdz. 5, cz. 2: Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs - Immersja zamiast iluzji?; Ciało jako interfejs

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Piotr Zawojski

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 06 Rozdz. 5, cz. 2: Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs - Immersja zamiast iluzji?; Ciało jako interfejs

Cyberkultura i krytyczne studia nad jej historią oraz konstytuowaniem się jako nowego paradygmatu kulturowego stanowią jeden z najważniejszych fenomenów technospołeczeństwa, którego funkcjonowanie determinują nowe media cyfrowe oraz sieć. Fundamentalną tezą, wyznaczającą kierunek podejmowanych w niniejszej pracy teoretycznych i interpretacyjnych wysiłków, jest przekonanie, że cyberkultura opiera się na syntopii sztuki, nauki i technologii. Nim jednak zdefiniowana zostaje cyberkultura zarysowane są historyczne konteksty tego zjawiska. Koncepcje trzeciej kultury i Nowego Renesansu, zaproponowane przez Johna Brockmana, traktuję jako bazę teoretyczną dla formowania się społeczeństwa sieci. Cyberkulturę uznać należy za zwieńczenie procesów zapoczątkowanych w latach 60. wystąpieniami kontrkulturowymi. Rozdział drugi szeroko rozwija koncept syntopii sztuki, nauki i technologii. Sztuka technologii i technologie sztuki odwołują się do zaplecza naukowego, korzenie tego zjawiska tkwią w pierwszych manifestacjach sztuki komputerowej w latach 60. Po zdefiniowaniu cyberkultury w rozdziale trzecim w kolejnym rozpatrywane jest miejsce sztuki w cyberprzestrzeni i cyberkulturze. W rozdziale piątym przedstawione są kluczowe dla cybersztuki formy partycypacji, to znaczy zagadnienia interaktywności (i interpasywności), immersji i interfejsu. Rozdział szósty poświęcony jest teorii i praktyce dokumentacji oraz prezentacji sztuki mediów cyfrowych w dobie rewolucji informatycznej i telematycznej. Kluczowe pojęcia oddające zmieniające się warunki kultury zorientowanej dotychczas na magazynowaniu, a obecnie na transmisji danych, to immaterialność, meatmedialność i sieciowość. Archiwa bez fizycznej lokalizacji, platformy sieciowe przejmujące rolę galerii, muzeów, bibliotek i magazynów wyznaczają zupełnie nowe standardy myślenia o funkcjonowania sztuki w obiegu publicznym. W ostatnim rozdziale podejmowane są zagadnienia wirtualnych muzeów jako nowego terytorium sztuki, zarówno tej posługującej się tradycyjnymi mediami, jak i cybersztuki. Cyberkulturę traktuję w zakończeniu pracy jako rodzaj rewitalizacji ekonomii i kultury daru proklamującej w digitalnej rzeczywistości nową rewolucję życia codziennego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3616-9
  • ISBN druku: 978-83-226-3615-2
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie
Sztuka życia w cyberkulturze / 7

Rozdział pierwszy
Trzecia kultura a cyberkultura / 19
1. Trzecia kultura albo nowy renesans / 19
2. Społeczeństwo sieci – rzeczywista wirtualność / 26
3. Od kontrkultury do cyberkultury / 37

Rozdział drugi
Syntopia sztuki, nauki i technologii / 42
1. Ars sine scientia nihil est / 42
2. Nauka jako praktyka estetyczna – sztuka jako praktyka badawcza / 56
3. Sztuka – nauka – technologia. Przekraczanie granic / 67

Rozdział trzeci
Cyberkultura – definiowanie nowego paradygmatu kultury / 77
1. Cyberprzestrzeń / 77
2. Cyberkultura – zakres zjawiska / 95

Rozdział czwarty
Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury / 117
1. Estetyki cybersztuki / 117
2. Cybersztuka jako awangarda epoki cyfrowej / 135
3. Od teorii mediów do teorii software’u / 144

Rozdział piąty
Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs / 150
1. Interaktywność versus interpasywność / 150
2. Immersja zamiast iluzji? / 172
3. Ciało jako interfejs / 190

Rozdział szósty
Teoria i praktyka dokumentacji oraz prezentowania sztuki mediów cyfrowych / 208
1. Teoria. Immaterialność – metamedialność – sieciowość / 208
2. Praktyka. Archiwizacja, prezentacja i dyseminacja cybersztuki w sieci / 223
2.1. Database of Virtual Art / 228
2.2. ArtBase / 232
2.3. netzspannung.org / 238
2.4. Media Art Net / 241

Rozdział siódmy
Wirtualne muzea – nowe terytoria sztuki / 247
1. „Muzea bez ścian” w epoce cyfrowej / 247
2. Media niestałe i zmienne jako wyzwanie dla cybermuzeologii / 259
3. Artyści – kuratorzy – wirtualne muzea / 265

Zakończenie
Cyberkulturowa rewitalizacja ekonomii daru / 277

Posłowie do II wydania / 288
Bibliografia / 292
Indeks rzeczowy / 318
Indeks osobowy / 325

Inni Klienci oglądali również

41,58 zł 46,20 zł
Do koszyka

Wybieram gramatykę! Dla cudzoziemców zaawansowanych na poziomie C i dla studentów kierunków filologicznych. Wyd. 3. popr.

Skrypt przeznaczony jest dla osób, które opanowały już – przynajmniej w zarysie – polski system gramatyczny, dla których ten system przestał być obcy i które wstępny etap borykania się z polską morfologią mają za...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Odpowiedzialność prawna za strajk i inne formy pracowniczego protestu

Monografia stanowi pierwszą kompleksową analizę odpowiedzialności prawnej pracownika oraz związku zawodowego za nielegalny strajk i inne formy pracowniczego protestu. Czytelnicy odnajdą w niej m.in. odpowiedzi na pytania:kto, wobec ...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Dyrektor firmy jako Lean Manager

Młody dyrektor przedsiębiorstwa produkcyjnego z północno-wschodniej Francji – Andrew Ward – staje przed wyzwaniem uzdrowienia zakładu, który z powodu słabej produktywności, niskiej jakości wyrobów i nadmiernie wysokich ...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Jak zostać Wirtualną Asystentką?

Marzysz o pracy zdalnej? Chciałabyś znaleźć pracę online, która pozwoli Ci połączyć życie prywatne i zawodowe? Chcesz pracować, ale nie chcesz rezygnować z możliwości podróżowania? W takim razie powinnaś zainteresować się Wirtualną Asystą...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej

W niniejszej monografii ważne miejsce zajmują teksty autorów niemieckich. Podjęcie się przez nich niełatwych przecież w przypadku Niemiec tematów i ich bogate rozwinięcie uświadamia nam, jak wielką wagę kraj ten obecnie przywiązuje do zag...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów

Praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia handlu w Internecie Powołując się na własne badania empiryczne oraz dostępną literaturę, autorka:omawia różnice między e-konsumentkami i e-konsumentami na poszcze...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!