0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 04 Rozdz. 4: Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Piotr Zawojski

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 04 Rozdz. 4: Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury

Cyberkultura i krytyczne studia nad jej historią oraz konstytuowaniem się jako nowego paradygmatu kulturowego stanowią jeden z najważniejszych fenomenów technospołeczeństwa, którego funkcjonowanie determinują nowe media cyfrowe oraz sieć. Fundamentalną tezą, wyznaczającą kierunek podejmowanych w niniejszej pracy teoretycznych i interpretacyjnych wysiłków, jest przekonanie, że cyberkultura opiera się na syntopii sztuki, nauki i technologii. Nim jednak zdefiniowana zostaje cyberkultura zarysowane są historyczne konteksty tego zjawiska. Koncepcje trzeciej kultury i Nowego Renesansu, zaproponowane przez Johna Brockmana, traktuję jako bazę teoretyczną dla formowania się społeczeństwa sieci. Cyberkulturę uznać należy za zwieńczenie procesów zapoczątkowanych w latach 60. wystąpieniami kontrkulturowymi. Rozdział drugi szeroko rozwija koncept syntopii sztuki, nauki i technologii. Sztuka technologii i technologie sztuki odwołują się do zaplecza naukowego, korzenie tego zjawiska tkwią w pierwszych manifestacjach sztuki komputerowej w latach 60. Po zdefiniowaniu cyberkultury w rozdziale trzecim w kolejnym rozpatrywane jest miejsce sztuki w cyberprzestrzeni i cyberkulturze. W rozdziale piątym przedstawione są kluczowe dla cybersztuki formy partycypacji, to znaczy zagadnienia interaktywności (i interpasywności), immersji i interfejsu. Rozdział szósty poświęcony jest teorii i praktyce dokumentacji oraz prezentacji sztuki mediów cyfrowych w dobie rewolucji informatycznej i telematycznej. Kluczowe pojęcia oddające zmieniające się warunki kultury zorientowanej dotychczas na magazynowaniu, a obecnie na transmisji danych, to immaterialność, meatmedialność i sieciowość. Archiwa bez fizycznej lokalizacji, platformy sieciowe przejmujące rolę galerii, muzeów, bibliotek i magazynów wyznaczają zupełnie nowe standardy myślenia o funkcjonowania sztuki w obiegu publicznym. W ostatnim rozdziale podejmowane są zagadnienia wirtualnych muzeów jako nowego terytorium sztuki, zarówno tej posługującej się tradycyjnymi mediami, jak i cybersztuki. Cyberkulturę traktuję w zakończeniu pracy jako rodzaj rewitalizacji ekonomii i kultury daru proklamującej w digitalnej rzeczywistości nową rewolucję życia codziennego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3616-9
  • ISBN druku: 978-83-226-3615-2
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie
Sztuka życia w cyberkulturze / 7

Rozdział pierwszy
Trzecia kultura a cyberkultura / 19
1. Trzecia kultura albo nowy renesans / 19
2. Społeczeństwo sieci – rzeczywista wirtualność / 26
3. Od kontrkultury do cyberkultury / 37

Rozdział drugi
Syntopia sztuki, nauki i technologii / 42
1. Ars sine scientia nihil est / 42
2. Nauka jako praktyka estetyczna – sztuka jako praktyka badawcza / 56
3. Sztuka – nauka – technologia. Przekraczanie granic / 67

Rozdział trzeci
Cyberkultura – definiowanie nowego paradygmatu kultury / 77
1. Cyberprzestrzeń / 77
2. Cyberkultura – zakres zjawiska / 95

Rozdział czwarty
Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury / 117
1. Estetyki cybersztuki / 117
2. Cybersztuka jako awangarda epoki cyfrowej / 135
3. Od teorii mediów do teorii software’u / 144

Rozdział piąty
Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs / 150
1. Interaktywność versus interpasywność / 150
2. Immersja zamiast iluzji? / 172
3. Ciało jako interfejs / 190

Rozdział szósty
Teoria i praktyka dokumentacji oraz prezentowania sztuki mediów cyfrowych / 208
1. Teoria. Immaterialność – metamedialność – sieciowość / 208
2. Praktyka. Archiwizacja, prezentacja i dyseminacja cybersztuki w sieci / 223
2.1. Database of Virtual Art / 228
2.2. ArtBase / 232
2.3. netzspannung.org / 238
2.4. Media Art Net / 241

Rozdział siódmy
Wirtualne muzea – nowe terytoria sztuki / 247
1. „Muzea bez ścian” w epoce cyfrowej / 247
2. Media niestałe i zmienne jako wyzwanie dla cybermuzeologii / 259
3. Artyści – kuratorzy – wirtualne muzea / 265

Zakończenie
Cyberkulturowa rewitalizacja ekonomii daru / 277

Posłowie do II wydania / 288
Bibliografia / 292
Indeks rzeczowy / 318
Indeks osobowy / 325

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jak żyć? Wykłady z etyki

Etyka to najbardziej użyteczny dział filozofii, zawiera próby racjonalnych odpowiedzi na pytania: jak żyć, jak rozumieć, oceniać i klasyfikować elementy moralności? Dobrze, że istnieją u nas dyrektywy rządowe, aby upowszechniać tego typu wiedzę ...
3,59 zł 3,99 zł
Do koszyka

K jak Klara 15 - Zakazane zdjęcie

Klara cieszy się, że wreszcie będą mieli zdjęcie całej klasy. Niektórzy chłopcy robią fotki swoimi komórkami. Później przesyłają je sobie nawzajem. Ale nagle okazuje się, że nie wszystkie z nich nadają się do pokazywania. A niekt&o...
17,55 zł 19,50 zł
Do koszyka

Projekty lokalne i regionalne - współpraca: nauka - biznes - samorząd. Przykłady i studia przypadków

W monografii zaprezentowano wpływ finansowania UE na stymulowanie współpracy pomiędzy biznesem i nauką. Przedstawiono także wyniki badań dotyczących wsparcia regionalnego transferu wiedzy w województwie opolski, oraz rozważania dotyczące ...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

W ciemno za światłem, czyli jak nie stracić wiary

Przejdź kryzys z nadzieją.Czy rozczarowani postawą wielu ludzi Kościoła nadal jesteśmy w stanie funkcjonować w nim jak dotychczas? Jak w dzisiejszych czasach wytrwać w wierze i nie stracić nadziei? Co robić, gdy ze wspólnoty odchodzą...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jak opowiadać dobre historie?

W tytule "Jak opowiadać dobre historie?" Piotr Bucki – ekspert w dziedzinie komunikacji – odkrywa tajemnice dobrego storytellingu. Dobrego, czyli takiego, który zaangażuje Twojego słuchacza i wciągnie go w pasjonującą podr&...
30,87 zł 34,30 zł
Do koszyka

Jak pokonać swoje zmęczenie

Autorka pokazuje, jak metodą małych kroków pokonać uczucie ciągłego zmęczenia, odzyskać zdrowie oraz energię i odmienić swoje życie na lepsze. Poradnik Kariny Antram wyróżnia się tym, że nie proponuje jednej metody dla wszystkich, ale pok...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!