0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Corporate wellness w organizacji (eBook)

Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Marzena Syper-Jędrzejak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
22,45 zł
20,21 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,24 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Corporate wellness w organizacji

Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych. Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-480-6
  • ISBN druku: 978-83-8142-479-0
  • Liczba stron: 262
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	7

Część I. Rozwój inicjatyw z zakresu corporate wellness. Podstawowe obszary działań	13
1.	Podłoże powstania i rozwój działań corporate wellness, próby szacowania ich efektywności	15
1.1.	Tło funkcjonowania współczesnych organizacji i warunków pracy	15
1.2.	Dobrostan pracowników w nurcie pozytywnej psychologii organizacji	19
1.3.	Idea corporate wellness – osiągać zdrowie optymalne 	24
1.4.	Promocja zdrowia w organizacjach i rozwój corporate wellness. Przyczyny wdrażania programów	27
1.5.	Zasady konstruowania i wdrażania programów wellness	36
1.6.	Korzyści z inwestycji w dobrostan pracowników	42
2.	Wspieranie dobrostanu fizycznego i równowagi pracowników jako podstawowe wymiary modelu działań wellness	47
2.1.	Dobrostan fizyczny i jego miejsce w programach corporate wellness	47
2.1.1.	Aspekt dbałości o ergonomię i komfort pracy	50
2.1.2.	Znaczenie stylu życia dla dobrostanu człowieka	56
2.1.3.	Działania z zakresu ochrony zdrowia: profilaktyka chorób i uzależnień	62
2.2.	Równowaga pracowników w kontekście corporate wellness	65
2.2.1.	Profilaktyka stresu w organizacji i wspieranie równowagi wewnętrznej	69
2.2.2.	Równowaga w różnych obszarach życia: balans między pracą a życiem osobistym	78
2.2.3.	Równowaga w różnych obszarach życia: czas wolny współczesnego człowieka, wypoczynek i rozwój zainteresowań pozazawodowych	91

Część II. Funkcjonowanie modelu działań wellness w Uniwersytecie X	97
3.	Wspieranie dobrostanu fizycznego pracowników Uniwersytetu X w świetle badań	99
3.1.	Metodyka badań własnych	99
3.1.1.	Przesłanki prowadzonych badań, ich cele i problemy badawcze	99
3.1.2.	Sposób gromadzenia danych i zastosowane narzędzia statystyczne	103
3.1.3.	Różnorodność pracowników Uniwersytetu X – charakterystyka grupy badawczej	110
3.2.	Dobrostan fizyczny pracowników Uniwersytetu X – wyniki badań	112
3.2.1.	Ergonomia i komfort pracy w Uniwersytecie X	112
3.2.2.	Promowanie zdrowego stylu życia: właściwe odżywianie	128
3.2.3.	Promowanie zdrowego stylu życia: aktywność fizyczna i sport	135
3.2.4.	Ochrona zdrowia – profilaktyka chorób i uzależnień	149
4.	Równowaga pracowników Uniwersytetu X. Podsumowanie i wnioski z badań	159
4.1.	Wspieranie równowagi pracowników Uniwersytetu X w świetle badań	159
4.1.1.	Budowanie równowagi wewnętrznej i profilaktyka stresu	159
4.1.2.	Kształtowanie równowagi praca–życie	172
4.1.3.	Wspieranie rozwoju zainteresowań pozazawodowych	186
4.2.	Model wymiarów wellness w Uniwersytecie X – podsumowanie i wnioski z badań	192
4.2.1.	Rozeznanie w ofercie wellness wśród badanych	192
4.2.2.	Wykorzystanie i ocena oferty wellness na Uniwersytecie X	194
4.2.3.	Wykorzystanie i ocena oferty wellness a cechy badanych pracowników	198
4.2.4.	Możliwości rozwoju działań wellness na Uniwersytecie X	203

Zakończenie	207
Bibliografia	211
Aneksy	225
Abstract	255
Spis tabel	257
Spis wykresów	259
Od Redakcji	261

Inni Klienci oglądali również

18,82 zł 20,40 zł
Do koszyka

Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży

Celem książki jest zainteresowanie czytelników problematyką kultury organizacyjnej, zwrócenie uwagi na jej rozmaite cechy i przejawy oraz uzasadnienie poglądu o istotnym wpływie zjawisk kulturowych na sprawność działania organizacji. Ksią...

Współczesne problemy zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach - Agnieszka Górka-Chowaniec: Human Resources przedsiębiorstw sektora gastronomii

Niniejsza publikacja przedstawia osiągnięcia badawcze oraz refleksję naukową pracowników naukowych z ośrodków naukowych z całej Polski. Zamieszczone w niniejszym zbiorze artykuły zawierają interesujące rozważania na temat aktualnych probl...
33,10 zł 36,78 zł
Do koszyka

Już czas przygotować się do inwentaryzacji w organizacji pozarządowej

Już dziś przygotuj się do inwentaryzacji w organizacji pozarządowej. Przygotuj odpowiednie dokumenty i poznaj najnowsze zmiany w przepisach. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę - niektóre kroki musisz podjąć już dziś!
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Przejawy społecznej NIEodpowiedzialności organizacji publicznych

Zamierzeniem autora jest pokazanie, możliwie jak najszerzej, różnorodności występujących zjawisk patologicznych w obszarze społecznej odpowiedzialności organizacji w oparciu o konkretne przykłady. Oczywiście konieczne było także dokonanie pewneg...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie współczesnymi organizacjami gospodarczymi w procesie wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodarki - Social media marketing w ochronie zdrowia – nie tylko dla pokolenia Y (Magdalena Syrkiewicz-Świtała)

Celem głównym niniejszego opracowania jest analiza i ocena współczesnych trendów występujących w skomplikowanym i złożonym procesie zarządzania organizacjami gospodarczymi, w warunkach wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodar...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Organizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla dyrektorów i nauczycieli

Sprawdź, jak prawidłowo zorganizować pomoc dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z publikacji dowiesz się, jakie wsparcie w edukacji włączającej powinno być zapewnione dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ja...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.