0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Современные тренды в межкультурной коммуникации и дидактике / Contemporary Trends in Intercultural Communication and Didactics

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2022

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Ludmiła Szypielewicz

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 26,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 27,72 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

23,58 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Современные тренды в межкультурной коммуникации и дидактике / Contemporary Trends in Intercultural Communication and Didactics

Współczesne trendy w międzykulturowej komunikacji i dydaktyce

W monografii przedstawiono systemowo-dynamiczny model międzykulturowej komunikacji i dydaktyki. Autorzy z ośmiu krajów – Armenii, Finlandii, Gruzji, Iraku, Japonii, Polski, Rosji i Ukrainy – rozpatrują zasady rządzące interakcją różnych kultur językowych, komponenty dialogu międzykulturowego oraz modele i mechanizmy pokonywania trudności w relacjach między przedstawicielami różnych kultur.

Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na wiele pytań. Jakie są współczesne trendy w komunikacji międzykulturowej? Jakie czynniki wspomagają rozwój komunikacji między kulturami, jakie zaś stoją mu na przeszkodzie? Jakie pedagogiczne metody i techniki są tu najskuteczniejsze? Jak język wpływa na tworzenie się osobowości? W jaki sposób zbiorowa mentalność, ideologia i kultura odzwierciedlają się w języku, a zarazem są przezeń kształtowane?

Wśród autorów monografii znaleźli się zarówno doświadczeni badacze, jak i młodzi uczeni. Pozycja może zainteresować nie tylko lingwistów, lecz także kulturoznawców, psychologów, socjologów, etnologów, dyplomatów, przedsiębiorców – wszystkich, którzy w życiu zawodowym lub codziennym stykają się z problemami komunikacji międzykulturowej.

******

В монографии представлена системно-динамическая модель межкультурной коммуникации и дидактики. Авторы из восьми стран –Армении, Грузии, Ирака, Польши, России, Украины, Финляндии, Японии – рассматривают принципы взаимодействия лингвокультур, компоненты межкультурного диалога, модели и механизмы преодоления трудностей в общении представителей разных культур.

В монографии читатель найдет ответы на многие вопросы, в частности: каковы современные тренды в межкультурной коммуникации, какие факторы помогают и препятствуют её развитию, какие дидактические методы и приемы наиболее эффективны, каково влияние языка на формирование личности, как отражаются в языке и формируются им индивидуальный и коллективный менталитет, идеология и культура.

Среди авторов монографии имеются как опытные исследователи, так и молодые ученые. Данная работа может быть интересна не только лингвистам, но и культурологам, психологам, социологам, этнографам, дипломатам, бизнесменам – всем, кто сталкивается с проблемами межкультурной коммуникации в профессиональной или повседневной жизни.

******

The monograph presents a system-dynamic model of intercultural communication and pedagogy. Authors hailing from eight countries (Armenia, Finland, Georgia, Iraq, Japan, Poland, Russia and Ukraine) examine the principles of interaction of linguistic cultures, components of intercultural dialogue, models and mechanisms of overcoming difficulties in communication between representatives of different cultures.

The volume offers answers to a number of crucial questions. Why is it so important to highlight the current trends in intercultural communication? Which factors help and which hinder the development of communication? Which pedagogical methods and techniques are more effective? What is the influence of language on personality formation? How are the individual and the collective mentality, ideology, and culture reflected in language and at the same time formed by it?

Among the authors are both those with extensive research experience and young ones. The monograph may be of interest not only to linguists but also to diplomats, sociologists, businesspeople, ethnographers, psychologists, cultural studies scholars, and, more generally, all those who confront these issues in their professional or everyday lives.

*********

Шипелевич Людмила (ORCID 0000-0003-1644-8750) – доктор филологических наук, профессор, Кафедра русистики, Факультет прикладной лингвистики, Варшавский университет.

Dr hab., prof. ucz. Szypielewicz Ludmiła (ORCID 0000-0003-1644-8750) – doktor filologii, pracownik Katedry Rusycystyki na Wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.

PhD hab. Szypielewicz Ludmiła (ORCID 0000-0003-1644-8750) – doctor of philology, employee of the Department of Russian Studies at the Faculty of Applied Linguistics at the University of Warsaw.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język rosyjski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Redakcja: Ludmiła Szypielewicz
  • Język wydania: rosyjski,angielski
  • ISBN: 978-83-235-5513-1
  • ISBN druku: 978-83-235-5505-6
  • EAN: 9788323555131
  • Liczba stron: 308
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
I. ТЕОРИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ
Арошидзе М.В., Арошидзе Н.Ю. (Батуми, Грузия)
Переводчик как медиатор межкультурной коммуникации 11

Березина Т.И., Федорова С.И., Федоров А.М. (Москва, Россия) 
Социокультурные и теоретические предпосылки разработки методики межкультурной адаптации студентов в иноязычном социуме 22

Бертякова А.Н. (Москва, Россия), Китадзё Мицуси (Киото, Япония) 
Релятивная единица в межкультурном пространстве 33

Буйлов В.В. (Хельсинки, Финляндия)
Межкультурная коммуникация как бизнес-образование: из личного опыта работы с Ричардом Д. Льюисом, основателем и главой Международного Института кросс-культурной коммуникации Richard Lewis Communications (RLC) 46

Добросклонская Т.Г., Камышева С.Ю. (Москва, Россия)
Продвижение русского языка и культуры в условиях постсоветского пространства и информационной глобализации 64

Евтюгина А.А. (Екатеринбург, Россия)
Готовность иностранных студентов к межкультурной коммуникации 79

Желтухина М.Р. (Волгоград, Россия)
Ономасиологический тренд в межкультурной коммуникации в современной медиасреде 91

Куприна Т.В. (Екатеринбург, Россия), Минасян С.М. (Ереван, Армения)
Межкультурный диалог в эпоху глобальных перемен: взаимодействие vs противодействие 102

Стрельчук Е.Н. (Москва, Россия)
Межкультурная коммуникация и ее практическая реализация в профессиональной деятельности иностранных студентов-филологов РУДН 117

Шипелевич Л. (Варшава, Польша)
Особенности формирования культурного интеллекта в образовательной межкультурной среде 127

II. МЕЖКУЛЬТУРНАЯ ДИДАКТИКА ЯЗЫКОВ И КУЛЬТУР
Eliseykina M.I. (Yekaterinburg, Russia), Minasyan S.M. (Yerevan, Armenia)
Interaction of Languages in the Context of Artifi cial Bilingualism 139

Иссерс О.С., Зайцева О.А. (Омск, Россия)
Лингводидактический потенциал аутентичных объявлений из
сферы недвижимости в практике преподавания русского языка как иностранного 151

Николаенко В.В. (Киев, Украина)
Формирование межкультурной коммуникативной компетентности как составляющей профессиональной языковой подготовки иностранных студентов 162

Сафонова В.В. (Москва, Россия)
Медиативная деятельность на иностранном языке как объект обучения в международно-ориентированном вузовском образовании 176

Ushakova N.I. (Kharkiv, Ukraine)
Intercultural Aspect of Textbooks on Language Training for Educational Migrants 193

III. МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ И МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ
Альбу-Али Хора Абдулкарим Абед (Басра, Ирак),
Куприна Т.В. (Екатеринбург, Россия)
Особенности обучения английскому языку в арабском контексте 211

Baryshnikov N.V., Bagiyan A.Y. (Pyatigorsk, Russia)
Speaking in Tongues in the 21st Century: How to Teach Multilingualism Th rough Methodological Divergence, Axiological Relevance and Kaizen Philosophy 218

Боженкова Н.А., Боженкова Р.К., Шульгина Н.П. (Москва, Россия)
Модель обучения русскому языку как иностранному на этапе речевой адаптации: методические векторы и принципы параметризации 230

Качалов Н.А. (Томск, Россия)
Ролевая игра как технология формирования межкультурной коммуникативной компетенции у студентов неязыкового вуза 250

Некипелова И.М. (Ижевск, Россия)
Процессы языковой интериоризации и экстериоризации в пространстве межкультурной коммуникации 265

Хамраева Е.А. (Москва, Россия)
Непрямое обучение русскому языку в зарубежной школе 285

Именной индекс • Name Index 295
Сведения об авторах и рецензентах 303
Notes on Contributors 307

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Civilians in contemporary armed conflicts

Raport po konferencji "Cywile we współczesnych konfliktach zbrojnych. Dziedzictwo Rafała Lemkina" współorganizowanej przez Uniwersytet Warszawski, Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki i Fundację Współpracy Polsko...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Economics and Business Communication Challenges. International Week

Celem pracy jest przedstawienie rozważań teoretycznych i wniosków z badań empirycznych w obszarze komunikacji biznesowej i zarządzania. Monografia zawiera rozdziały napisane przez wykładowców uczestniczących w Programie Erasmus+, kt&oacut...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Al-Gahiz and his theory of social communication

Al-Ğāhiz, an Arabic scientist of the 9th century, belongs to the thinkers whose participation in and contribution to the development of the world science has not been recognized and appreciated. The great erudite and author of numerous works in various...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Legal Communication : A Cross-Cultural Perspective

Praca stanowi pierwszą w polskiej literaturze próbę integralnego powiązania ze sobą zagadnień lingwistyki o zabarwieniu kulturowym z zagadnieniami prawoznawstwa. Można ją traktować jako jeden z podstawowych tekstów w zakresie kształcenia ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

The Contemporary Discourse of Human Rights. Crossroads of Theory and Practice

Publikacja oferuje wgląd we współczesny dyskurs na temat praw człowieka, dostarczając analizy empirycznej, która pozwala ocenić dotyczące ich, najczęściej obecnie omawiane zagadnienia. Prezentuje całościowy przegląd teorii praw człowieka,...
43,47 zł 48,30 zł
Do koszyka

Contemporary Challenges towards Management III

Monografia Contemporary Challenges towards Management III jest zbiorem interesujących prac naukowych poświęconych współczesnemu zarządzaniu widzianemu w różnych aspektach, przy istniejącym turbulentnym otoczeniu – pogłębionym przez ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!