0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Coaching kadry kierowniczej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Fiona Eldridge, Ian Hunter, Sabine Dembkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Coaching kadry kierowniczej

Wobec coraz bogatszej oferty coachingowej specjaliści HR i ich firmy, stojąc, mają coraz większe trudności z dokonaniem właściwego wyboru metod działania. Książka stanowi cenną pomoc dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, czego mają oczekiwać od coacha. Coaching kadry kierowniczej czyli executive coaching to zindywidualizowany proces rozwoju przywództwa, który zwiększa zdolności lidera w zakresie osiągania krótko- i długoterminowych celów organizacji. Organizacja, kierownik oraz executive coach pracują wspólnie tak, aby osiągnąć maksymalne wyniki.
Książka jest przykładem opracowania problematyki executive coachingu z perspektywy trenera. Przedstawia modelowy sposób postępowania (ACHIEVE coaching model) oparty na 7-rdzeniowych umiejętnościach (kompetencjach) coacha (np. umiejętność słuchania, zadawania pytań, udzielania informacji zwrotnych, jasnego określania celu) i 7-etapowej procedurze realizacji coachingu. Autorzy pracy jasno formułują założenia, budują model działania i z tego modelu wywodzą szczegółowe procedury. Dzięki takiej konstrukcji pracy czytelnik otrzymuje przekaz o wyrazistej strukturze, z uzasadnieniem poszczególnych etapów postępowania.
Wskazanie podstawowych kompetencji zawodowych wymaganych w pracy coacha przekonuje Czytelnika, że wbrew obiegowym opiniom nie każdy może być trenerem, co ma duże znaczenie w dobie budowania tożsamości tego zawodu. Książka zawiera liczne przykłady oraz spis popularnych narzędzi psychometrycznych i ich zastosowanie, co ułatwi osobom pracującym w obszarze coachingu planowanie scenariuszy własnych programów i sesji. Może także służyć menadżerom jako źródło informacji przydatnych do oceny pracy coachów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17507-8
  • ISBN druku: 978-83-01-16395-2
  • Liczba stron: 184
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne Sir Johna Whitmore’a	11
Podziękowania	13
CZĘŚĆ I. Przegląd i wprowadzenie	15
	ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie	17
		Jak korzystać z książki?	19
	ROZDZIAŁ 2. Czym jest coaching kadry kierowniczej?	23
		Wprowadzenie	23
		Czym jest coaching kadry kierowniczej?	23
		Rozwój coachingu kadry kierowniczej	26
			Wzrost dobrobytu w świecie zachodnim	27
			Zmiany w strukturze rodziny	27
			Upadek tradycji religijnych	28
			Wzrost złożoności życia zawodowego	28
			Globalizacja rynku pracy	29
			Zanik „pracy na całe życie”	29
			Potrzeba rozwiązań „właściwych w danej chwili”	29
			Rosnąca potrzeba ciągłego uczenia się	29
		Podsumowanie: Czym jest coaching kadry kierowniczej?	30
CZĘŚĆ II. Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej	31
	Wprowadzenie	32
	ROZDZIAŁ 3. Budowanie dobrego kontaktu	33
		Wprowadzenie	33
		Czym jest dobry kontakt?	33
		Jak powstaje dobry kontakt?	34
			Wygląd zewnętrzny	34
			Język ciała	35
			Charakterystyka głosu	35
		Przykład z życia: „Wściekłość kierowcy”	36
			Język/słowa	36
		Jak uzyskać lepszy kontakt?	37
		Pięć faz dobrego kontaktu w coachingu kadry kierowniczej	38
		Podsumowanie: Budowanie dobrego kontaktu	40
	ROZDZIAŁ 4. Uważne słuchanie	41
		Wprowadzenie	41
		Dlaczego słuchanie jest ważne?	42
		Przykład z życia: „Rejwach na zebraniu – czy ktokolwiek tu słucha?”	42
		Czym jest słuchanie?	43
		Jak pogłębić umiejętność słuchania?	45
		Zaawansowane słuchanie	47
		Podsumowanie: Umiejętność słuchania	49
	ROZDZIAŁ 5. Kreatywne stawianie pytań	51
		Wprowadzenie	51
		Dlaczego kreatywne zadawanie pytań jest ważne?	51
		Metody zadawania pytań	52
			Sięganie pod powierzchnię	54
		Podsumowanie: Kreatywne stawianie pytań	56
	ROZDZIAŁ 6. Udzielanie skutecznych informacji zwrotnych	57
		Wprowadzenie	57
		Co to jest skuteczny feedback?	58
		Jak udzielać przydatnych informacji zwrotnych?	59
		Podsumowanie: Skuteczny feedback	61
	ROZDZIAŁ 7. Precyzowanie celu	63
		Wprowadzenie	63
		Jak precyzyjnie wytyczyć cel?	64
			Cel jest skonkretyzowany	64
			Cel jest mierzalny	65
			Cel jest osiągalny	65
			Cel jest realistyczny	66
			Cel jest terminowy	66
			Cel jest pozytywnie sformułowany	66
			Cel jest uświadomiony	67
			Cel jest stosowny	67
			Cel jest etyczny	67
			Cel jest wyzwaniem	67
			Cel jest legalny	68
			Cel jest przyjazny	68
			Cel jest odpowiedni	68
			Cel jest zapisany	68
		Sześć cech dobrze określonego celu	69
		Podsumowanie: Precyzowanie celu	70
	ROZDZIAŁ 8. Intuicja	71
		Wprowadzenie	71
		Co to jest intuicja?	71
		Jak wyostrzyć intuicję?	74
		Podsumowanie: Intuicja	75
	ROZDZIAŁ 9. Indywidualność	77
		Wprowadzenie	77
		Czym jest indywidualność? .	77
		Jak rozwijać indywidualność?	78
		Podsumowanie: Indywidualność	80
		Podsumowanie części II: Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej	81
CZĘŚĆ III. Model Coachingu Achieve® – systematyczna koncepcja skutecznego coachingu kadry kierowniczej	83
	Wprowadzenie	84
	Model GROW	85
	Model Coachingu Achieve®	86
	ROZDZIAŁ 10. Krok 1. Ocena aktualnej sytuacji	89
		Ogólna charakterystyka	89
		Cele	92
		Punkt wyjścia do planowania zadań coachingu kadry kierowniczej	93
			Audyt menadżerski	93
			360-stopniowy feedback	93
			Narzędzia psychometryczne	94
			Pozytywny przegląd	94
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	95
		Najważniejsze wskazówki	95
		Z perspektywy klienta	96
		Przykład z życia: „Zwolnienie hamulców”	97
		Podsumowanie: Ocena aktualnej sytuacji	98
	ROZDZIAŁ 11. Krok 2. Kreatywne generowanie alternatyw – burza mózgów	99
		Ogólna charakterystyka	99
		Cele	100
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	101
		Najważniejsze wskazówki	101
		Z perspektywy klienta	102
		Przykład z życia: „Państwowy urzędnik na scenie”	103
		Podsumowanie: Kreatywne generowanie alternatyw – burza mózgów	104
	ROZDZIAŁ 12. Krok 3. Sprecyzowanie celu	105
		Ogólna charakterystyka	105
		Cele	105
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	106
		Najważniejsze wskazówki	106
		Z perspektywy klienta	107
		Przykład z życia: „Esencja pragnienia”	108
		Podsumowanie: Precyzowanie celów	108
	ROZDZIAŁ 13. Krok 4. Inicjowanie opcji	109
		Ogólna charakterystyka	109
		Cele	110
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	112
		Najważniejsze wskazówki	112
		Z perspektywy klienta	112
		Przykład z życia: „Gwiazda Indii”	113
		Podsumowanie: Inicjowanie możliwości	115
	ROZDZIAŁ 14. Krok 5. Ewaluacja opcji	117
		Ogólna charakterystyka	117
		Cele	117
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	119
		Najważniejsze wskazówki	119
		Z perspektywy klienta	119
		Przykład z życia: „Znaleźć najlepsze rozwiązanie”	120
		Podsumowanie: Ewaluacja opcji	121
	ROZDZIAŁ 15. Krok 6. Planowanie niezbędnych działań	123
		Ogólna charakterystyka	123
		Cele	123
		Najważniejsze działania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	124
		Najważniejsze wskazówki	124
		Z perspektywy klienta	125
		Przykład z życia: „W świetle reflektorów”	126
		Podsumowanie: Planowanie niezbędnych działań	128
	ROZDZIAŁ 16. Krok 7. Zachęta do działania	129
		Ogólna charakterystyka	129
			Nabywanie nowych umiejętności/zdolności	129
			Nieświadoma niekompetencja	130
			Świadoma niekompetencja	130
			Świadoma kompetencja	131
			Nieświadoma kompetencja	131
		Cele	131
		Najważniejsze zachowania doświadczonego coacha kadry kierowniczej	132
		Najważniejsze wskazówki	132
		Z perspektywy klienta	133
		Przykład z życia: „Podążając wytyczonym szlakiem”	134
		Podsumowanie: Zachęta do działania	135
		Podsumowanie części III: Model Coachingu Achieve® – systematyczna koncepcja skutecznego coachingu kadry kierowniczej	135
CZĘŚĆ IV. Ogólne zasady zastosowania Modelu Coachingu Achieve®	137
	ROZDZIAŁ 17. Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej w kontekście modelu	139
		Wprowadzenie	139
		Ocena aktualnej sytuacji	140
		Kreowanie alternatyw – burza mózgów	142
		Precyzowanie celu	142
		Opcje inicjacji	143
		Ewaluacja opcji	145
		Projekt programu działania	145
		Zachęta do działania	146
		Podsumowanie: Siedem podstawowych kompetencji skutecznego coachingu kadry kierowniczej w kontekście modelu	147
	ROZDZIAŁ 18. Mierzenie skuteczności coachingu kadry kierowniczej	149
		Wprowadzenie	149
		Czteropoziomowy model pomiaru	152
		Jak obliczyć wskaźnik rentowności programu coachingu kadry kierowniczej?	160
		Siedem czynników decydujących o powodzeniu ewaluacji skuteczności coachingu kadry kierowniczej	162
		Dostosowanie narzędzi do potrzeb ewaluacji	163
		Podsumowanie: Mierzenie skuteczności coachingu kadry kierowniczej	165
	ROZDZIAŁ 19. Kierunki i perspektywy na przyszłość	167
		Wprowadzenie	167
		Tworzenie standardów zawodowych	167
		Wzrost profesjonalizacji usług	168
		Budowanie kultury coachingu w organizacji	169
		Rozwój wewnętrznej działalności coachingowej	170
		Zróżnicowanie podaży usług coachingowych	171
		Integracja metody	171
		Rozwój coachingu grupowego	172
		Podsumowanie: Kierunki i perspektywy na przyszłość	174
	Dodatki	175
		Dodatek nr 1. Definicje coachingu	175
		Dodatek nr 2. Najczęściej stosowane narzędzia psychometryczne	176
		Dodatek nr 3. Rozwój coachingu – wpływ przygotowania i doświadczenia zawodowego	178
	Bibliografia	181

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy

Nominacja w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów BiznesuKsiążka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zosta...
26,99 zł 29,99 zł
Do koszyka

Boży Coaching

Przyroda nie znosi próżni. Sprawdźmy, co się stanie, jeśli te puste słowa-wytrychy wypełnimy biblijną treścią. By stały się kluczami do wejścia ­– na drogę zbawienia. Czy asertywność prowadzi do egoizmu,...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Kierownicza kontrola wewnętrzna w spółce publicznej w ujęciu prawnoporównawczym

„Kierownicza kontrola wewnętrzna w spółce publicznej w ujęciu prawnoporównawczym" – to pierwsza taka w Polsce pogłębiona analiza modeli systemów kontroli wewnętrznej (COSO, CobiT, CoCo, Turnbull Report) zestawionyc...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

O rozwoju mimo ograniczeń. Procesy wspierania jednostki i rodziny: wychowanie, edukacja, coaching, psychoterapia.

Niniejsza książka to próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwój człowieka jest możliwy pomimo choroby, deficytów, upływu czasu i związanych z nimi ograniczeń, pomimo dysfunkcji i kryzysów rodzinnych. Autorzy artykułów op...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wpływ działań kierowniczych na zachowania pracowników

...na sposób zachowania pracowników, ich reakcje i motywację do pracy.Role kierownicze stale ulegają modyfikacjom, przystosowując się do warunków ekonomiczno-społecznych, w jakich musi funkcjonować organizacja.Rol...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!