0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Chowanna” 2015. T. 1 (44): Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna - 02 Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa...: Ruch społeczny jako czynnik rewitalizacji (analiza w kontekście założeń pedagogiki społecznej) (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna: 44

  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Redakcja naukowa: Ewa Syrek, Teresa Wilk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
2,00 zł
1,80 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,20 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2015. T. 1 (44): Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna - 02 Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa...: Ruch społeczny jako czynnik rewitalizacji (analiza w kontekście założeń pedagogiki społecznej)

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Teresa Wilk Część monograficzna tomu ("Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna"), poświęcona jest zagadnieniom rewitalizacji społecznej, postrzeganej jako proces odbudowy pożądanych wartości, struktur funkcjonujących w przeszłości, decydujących w istotnej mierze o pomyślności życia jednostek i grup społecznych. Proces ów jest kategorią pragmatyczną utrwalającą więzi społeczne, wzajemne relacje oraz korygującą postawy. W poszczególnych tekstach Autorzy, w wybranym obszarze tematycznym, ukazali możliwości i przesłanki do kreowania warunków umożliwiających realizację indywidualnych i społecznych potrzeb. Wspomniany proces doskonale wpisuje się w budowanie/kształtowanie poczucia tożsamości lokalnej/regionalnej i narodowej oraz w kreowanie identyfikacji z lokalną społecznością i środowiskiem. Rewitalizacja społeczna to doskonałe narzędzie rozwiązywania problemów społecznych. Autorzy poszczególnych opracowań podejmują analizy tematyczne, wskazując realne szanse powodzenia podejmowanych procesów naprawczych poprzez działania edukacyjne, w tym edukację regionalną, międzykulturową i językową. Istotnym czynnikiem usprawniającym ową edukację, a tym samym proces rewitalizacji jest kultura i sztuka. Wybrane i zaprezentowane przez Autorów obszary tematyczne czytelnie potwierdzają zasadność i konieczność zaimplikowania rewitalizacji społecznej w przestrzeni codziennego życia. Na część tekstów rozproszonych tomu składają się artykuły rozważające tematykę zdrowia w kontekście ludzkiego potencjału, twórczej rewitalizacji grup faworyzowanych, postrzegania ojcostwa przez osoby uwięzione, społecznych konsekwencji upadku komunizmu, charakteru obecności edukacji w dyskursie prasowym, specyfiki przedstawiania elementów systemu edukacyjnego w środkach masowego przekazu, warsztatu mediacyjnego oraz poniżania wychowawców przez wychowanków.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia kliniczna i psychoterapia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Historia myśli psychologicznej
  • Redakcja: Ewa Syrek, Teresa Wilk
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Od Redakcji / 9

Część monograficzna
Proces rewitalizacji społecznej – perspektywa kulturowo-edukacyjna
(pod redakcją Teresy Wilk)

Wstęp (Teresa Wilk) / 13

Ewa Bielska: Ruch społeczny jako czynnik rewitalizacji (analiza w kontekście założeń pedagogiki społecznej) / 19

Barbara Grabowska: Rewitalizacja tożsamości regionalnej / 31

Ewa Ogrodzka-Mazur: Polska mniejszość narodowa na Zaolziu w ciągłości i zmianie społecznej – perspektywa wielokulturowa i edukacyjna / 43

Agata Rzymełka-Frąckiewicz: Kultura w roli edukatora społecznego (na przykładzie sztuki teatralnej). Trudna lekcja historii zapomnianej, niezrozumianej czy nieakceptowanej / 65

Anna Rutkowska: Mały cud oświatowy – rola stowarzyszeń rozwoju wsi w przejmowaniu i prowadzeniu małych szkół (przykład województwa kujawsko-pomorskiego) / 77

Anna Nowak: Uczestnictwo osób niepełnosprawnych w kulturze / 91

Maciej Bernasiewicz, Monika Noszczyk-Bernasiewicz: Punkty zwrotne (turning points) w przestępczej karierze. Szansa dla resocjalizacji/rewitalizacji nieletnich przestępców / 103

Halina Guzy-Steinke: „Shit happens” – język (parole) jako otwarte narzędzie kultury różnicujące czasy i pokolenia / 117

Beata Mazepa-Domagała, Teresa Wilk: Dobro – wartość realna czy pożądana? Refleksje z perspektywy potrzeby rewitalizacji dobra poprzez sztukę/teatr w codzienności przestrzeni społecznej / 131

Studia i rozprawy

Alina Dworak: Zdrowie jako determinant ludzkiego potencjału / 151

Małgorzata Łączyk, Aleksandra Pyrzyk-Kuta: Twórcza rewitalizacja grup defaworyzowanych / 165

Joanna Knapik, Hanna Przybyła-Basista: Przerwana historia ojcostwa: jak uwięzieni mężczyźni postrzegają swoje ojcostwo? / 183

Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski: Zmiana społeczna wywołana upadkiem komunizmu w Polsce w percepcji dwóch pokoleń: pracowników socjalnych i ich dorastających dzieci / 203

Justyna Dobrołowicz: Przekaz wizualny na temat edukacji w polskim dyskursie prasowym / 219

Łukasz Jach: Nauka a media. Wybrane sposoby prezentowania elementów systemu naukowego we współczesnych środkach masowego przekazu / 233

Agnieszka Lewicka-Zelent, Ewa Trojanowska: Wzmacnianie zasobów osobistych uczestników warsztatów mediacyjnych – uczniów sprawiających trudności wychowawcze / 251

Grzegorz Zalewski: Autorski program ograniczania ryzyka poniżania wychowawców przez wychowanków / 269

Recenzje, komunikaty, polemiki

„Nieprzypadkowo użyłem tego słowa” – wokół książki Krzysztofa Maliszewskiego Ciemne iskry (esej recenzencki) (Krzysztof Maliszewski: Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Kraków: Wydawnictwo
Adam Marszałek, 2013, 298 s., ISBN 978-83-7780-674-6) (Łukasz Michalski) / 289

Transgresje w edukacji. Pod redakcją naukową Wiktora Żłobickiego. T. 1. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014, 304 s., ISBN 978-83-7850-753-6 (Agata Rzymełka-Frąckiewicz) / 307

VII Międzynarodowa Konferencja z cyklu Pedagogika społeczna w Europie Środkowej pt. Pedagogika społeczna a zagrożenia społeczne, instytucjonalne i indywidualne (Brno, 14–15 kwietnia 2015 r.) (Alina Dworak) / 313

Ogólnopolska Konferencja Naukowa Wartość życia a wychowanie w 20. rocznicę ogłoszenia encykliki Jana Pawła II „Evangelium vitae” (Lublin, 25 marca 2015 r.) (Patrycja Anna Leśniak) / 315

Inni Klienci oglądali również

Psychologia-Etologia-Genetyka nr 31/2015 - Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers]

W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społe...
58,41 zł 64,90 zł
Do koszyka

Twoje Biuro Rachunkowe, wydanie czerwiec 2015 r.

E-BOOK ZAWIERA NASTĘPUJĄCE TEMATY: Aktualności 1.Jest już nowa wersja programu Płatnik 2.Od 1 stycznia 2016 r. sprzedaż bezpośrednia będzie opodatkowana 2% ryczałtem 3.Od 1 lipca zmienią się wzory deklaracji VAT Temat numeru 4.Nowe towary objęto system...

Archiwum Kryminologii, tom XXXVII 2015 - Witold Klaus, Dagmara Woźniakowska-Fajst: Przestępstwo nielegalnego przekroczenia granicy w ujęciu historycznym, teoretycznym i praktycznym

W numerze: Krzysztof Krajewski: Kontrolować czy nie, ale jeśli kontrolować, to w jaki sposób? Wyzwania związane ze zjawiskiem nowych substancji psychoaktywnych, doi: 10.7420/AK2015A, s. 5–50; Michaela Štefunková: The Mitigati...

„Chowanna” 2016. T. 1 (46): Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego - 16 Sources of Knowledge about Parenting and Causes of Lack Thereof at the Birth of a First Child from Parents' Perspective

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Alicja Żywczok Intencją redaktora części monograficznej ("Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego", red. Alicja Żywczok) było włączenie się w dyskusję dotycząc...

Wieś i Rolnictwo nr 3(172)/2016 - Piotr Gradziuk: Sprawozdanie z konferencji „Mikroźródła energii odnawialnej jako podstawa energetyki obywatelskiej oraz perspektywy ich rozwoju w Polsce i UE”

W numerze [Contents] Bazyli Czyżewski, Anna Matuszczak: Determinanty nożyc cen w rolnictwie krajów Unii Europejskiej o zróżnicowanej strukturze agrarnej [Determinants of the Price Scissors in Agriculture of the European Union Member State...

Zarządzanie Publiczne nr 3(37)/2016 - Piotr Kopyciński: Neoweberyzm (neo-Weberian state) jako sposób zarządzania w polityce innowacyjnej [Neo-Weberian state as a mode of coordination of the innovation policy]

W numerze [Contents] Robert H. Wade: Polityka przemysłowa versus pułapka średniego dochodu – przykłady ukierunkowanego przeciwdziałania [Industrial policy versus the middle-income trap: The case for directional thrust], doi: 10.15678/ZP.2016.37.3...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.