0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 16 Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

(ePrasa)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy: 39

  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Stanisław Juszczyk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 16 Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

Tematyczny tom naszego półrocznika „Chowanna”, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym. Zebrane w tomie prace przedstawiają wybrane problemy współczesnej edukacji, w tym pedagogiki, jej konsekwencje społeczne i kulturowe, jednak nie są w stanie objąć wszystkich procesów i zjawisk przebiegających we współczesnej edukacji w Polsce i na Słowacji. Intencją autorów artykułów jest scharakteryzowanie najbardziej istotnych, ich zdaniem, tendencji obserwowanych w edukacji. Celem tomu jest podjęcie szerokiej dyskusji naukowej na temat edukacji dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych w wymiarze teoretycznym i praktycznym oraz nowych kierunków rozwoju pedagogiki. Analiza funkcjonowania dziecka w okresie przemian społecznych i wprowadzania reform edukacyjnych, specyfiki edukacji dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych, a także starszych, poszukiwanie kontynuacji strategicznych celów edukacji na poszczególnych poziomach kształcenia, metody oraz formy nauczania i uczenia się z wykorzystaniem nowych technologii, kształtowanie u uczących się umiejętności funkcjonalnych, wymaganych przez zmieniający się dynamicznie rynek pracy, modernizowane kompetencje nauczyciela, nowe role nauczyciela i uczącego się, aspekty aksjologiczne edukacji i rola w niej sztuki, edukacja osób niepełnosprawnych, edukacja uniwersytecka oraz autoedukacja – oto tematy inicjowanych w niniejszym tomie czasopisma dyskusji naukowych. Wyeksponowany został także wątek mediów, mających zaspokajać wielorakie potrzeby jednostki, podjęto również dyskusję na temat edukacji medialnej i kultury medialnej jednostek, grup społecznych i grup zawodowych w społeczeństwie opartym na wiedzy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Stanisław Juszczyk
  • Język wydania: polski,??angielski_pl_PL??
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

Wstęp (Stanisław Juszczyk) 11

Artykuły

Współczesne trendy w edukacji i pedagogice

WOJCIECH KOJS
Edukacja i pedagogika w społeczeństwie wiedzy — wybrane zagadnienia 21

STANISŁAW JUSZCZYK
Neuronauki w edukacji. Nowe możliwości w procesie nauczania-uczenia się 39

ERICH PETLÁK
Neuropedagogika i neurodydaktyka — tendencje XXI wieku 59

MAGDALENA CHRIST
„Elastyczny umysł” w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej 67

Problemy społeczne a edukacja szkolna

WALDEMAR FURMANEK
Szkoła w społeczeństwie wiedzy 81

AGATA CABAŁA, ANDRZEJ KASPEREK
Pamięć przeszłości w społeczeństwie przyszłości. Studium na przykładzie gimnazjalistów z Czeskiego Cieszyna 95

ANNA WALIGÓRA-HUK
Młodzież gimnazjalna z terenów wiejskich a używki — diagnoza i wnioski dla profilaktyki szkolnej 109

IWONA SKRZYPCZYK-SIKORA
Edukacja uczniów romskich 125

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

BEATA MAZEPA-DOMAGAŁA
Specyfika upodobań obrazowych dzieci w wieku przedczytelniczym w zakresie abstrakcyjnych obrazów ilustracyjnych 133

ALINA BUDNIAK
Prezentacja informacji o otaczającym świecie w czasopismach dla dzieci przedszkolnych 145

MIROSŁAW KISIEL
Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji. Specyfika kształcenia i opieki 159

MAŁGORZATA MNICH
Kompetencje studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie kształtowania umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym 179

ANNA WATOŁA
Projekt Eko-Matma Programu Comenius jako realizacja idei „Uczenie się przez całe życie” 193

MARTA MĄCZKA
Soroban — japońskie liczydło w edukacji matematycznej XXI wieku 205

EWELINA KAWIAK
Umiejętności matematyczne dzieci sześcioletnich 215

HEWILIA HETMAŃCZYK-BAJER
Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym 225

Edukacja medialna i informatyczna

MIROSŁAWA WAWRZAK-CHODACZEK
Rola gier komputerowych w czasie wolnym młodzieży w wieku adolescencji 237

WIELISŁAWA OSMAŃSKA-FURMANEK, JACEK JĘDRYCZKOWSKI
Technologie informacyjno-komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej 253

MAREK FURMANEK
Tekst, hipertekst, sieć — szanse edukacyjne 265

TOMASZ HUK
Długotrwały odbiór przekazu medialnego przez dzieci w wieku 10—12 lat 277

ANNA BROSCH
Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej 289

MONIKA FRANIA
Znaczenie szkolnej edukacji medialnej w kontekście rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy 301

MARCIN MUSIOŁ
Zróżnicowanie poziomu kompetencji informatycznych uczniów klas początkowych 313

Edukacja integracyjna i rewalidacja

ADAM STANKOWSKI, NATALIA STANKOWSKA
Pedagogika społeczna i pedagogika specjalna wobec edukacji osób niepełnosprawnych 325

VIERA KURINCOVÁ
Preparation of future teachers for teaching in inclusive schools from the viewpoint of cooperation with parents of children with special educational needs 335

PETER SEIDLER, ERIK ŽOVINEC
Creating the programs for children with delayed school attendance in kindergarten 347

IRENA POLEWCZYK
Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań 361

IWONA WENDREŃSKA
Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli jako jedna z dróg wprowadzania zmian w szkolnictwie specjalnym. Założenia a wyniki badań 371

NATALIA STANKOWSKA
Edukacja w placówkach penitencjarnych (opinie, interpretacje pedagogiczne) 383

Edukacja uniwersytecka i autoedukacja

TOMÁŠ JABLONSKÝ
Globalization and education — studying and teaching at the catholic university today 391

VIOLETTA RODEK
Warunki tworzone w uniwersytecie do autoedukacji studentów 403

Edukacja ludzi starszych

GRAŻYNA KEMPA
Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy 415

Inni Klienci oglądali również

13,95 zł 15,50 zł
Do koszyka

Problemy gospodarki rynkowej. Polska i świat. SE 130

Kolejny numer Studiów Ekonomicznych nie ma charakteru monotematycznego. Każdy artykuł dotyczy innego problemu. Lekturę rozpoczyna tekst skupiający się na problemie biurokracji oraz wolności w gospodarce rynkowej. W kolejnym – ważnym zagadn...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

„Problemy Prawa Prywatnego Międzynarodowego”. T. 13

W trzynastym tomie „Problemów Prawa Prywatnego Międzynarodowego” znalazły się dwie publikacje związane z wąsko rozumianą kolizjonistyką (tj. dotyczące transgranicznego przeniesienia siedziby statutowej polskiej spółki handlowe...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Lek w Polsce nr 8/2021

Dziurawiec zwyczajny (Hypericum perforatum) w leczeniu zaburzeń depresyjnych. Farmakokinetyka, farmakodynamika, interakcje – lek. Oskar PukJak prowadzić farmakoterapię ezetymibem? – lek., mgr zdr. publ. Jan W. PęksaL...
3,59 zł 3,99 zł
Do koszyka

Zespół jelita nadwrażliwego w czasie epidemii. Obserwacje po 2 latach pandemii

Zespół jelita nadwrażliwego pozostaje wciąż najczęstszą przyczyną zgłaszalności pacjentów do gabinetów gastroenterologicznych. Okres epidemii i związane z nim poczucie braku bezpieczeństwa chorych, utrudniony bezpośredni kontakt z ...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Zdrowie i Bezpieczeństwo. Rocznik Wydziału Ochrony Zdrowia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach

Trzeci numer czasopisma porusza kwestie bezpieczeństwa zdrowia publicznego w kontekście pandemii COVID-19 oraz zarządzania państwem w warunkach kryzysu epidemicznego i współpracy międzynarodowej w celu jego zwalczania.
1,79 zł 1,99 zł
Do koszyka

Diabetologia dla POZ – wykorzystanie metforminy w leczeniu stanu przedcukrzycowego, prewencji pierwotnej oraz prewencji wtórnej w cukrzycy typu 2

Zalecenia postępowania w cukrzycy Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego 2021 jako nowe kryterium rozpoznania cukrzycy wprowadzają odsetek hemoglobiny glikowanej HbA1c > 6,5%. Jest to szczególnie ważne obecnie, w okresie epidemii COVID-1...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!