0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 04 "Elastyczny umysł" w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy: 39

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Stanisław Juszczyk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
2,00 zł
1,80 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,20 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 04 "Elastyczny umysł" w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Tematyczny tom naszego półrocznika „Chowanna”, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym. Zebrane w tomie prace przedstawiają wybrane problemy współczesnej edukacji, w tym pedagogiki, jej konsekwencje społeczne i kulturowe, jednak nie są w stanie objąć wszystkich procesów i zjawisk przebiegających we współczesnej edukacji w Polsce i na Słowacji. Intencją autorów artykułów jest scharakteryzowanie najbardziej istotnych, ich zdaniem, tendencji obserwowanych w edukacji. Celem tomu jest podjęcie szerokiej dyskusji naukowej na temat edukacji dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych w wymiarze teoretycznym i praktycznym oraz nowych kierunków rozwoju pedagogiki. Analiza funkcjonowania dziecka w okresie przemian społecznych i wprowadzania reform edukacyjnych, specyfiki edukacji dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych, a także starszych, poszukiwanie kontynuacji strategicznych celów edukacji na poszczególnych poziomach kształcenia, metody oraz formy nauczania i uczenia się z wykorzystaniem nowych technologii, kształtowanie u uczących się umiejętności funkcjonalnych, wymaganych przez zmieniający się dynamicznie rynek pracy, modernizowane kompetencje nauczyciela, nowe role nauczyciela i uczącego się, aspekty aksjologiczne edukacji i rola w niej sztuki, edukacja osób niepełnosprawnych, edukacja uniwersytecka oraz autoedukacja – oto tematy inicjowanych w niniejszym tomie czasopisma dyskusji naukowych. Wyeksponowany został także wątek mediów, mających zaspokajać wielorakie potrzeby jednostki, podjęto również dyskusję na temat edukacji medialnej i kultury medialnej jednostek, grup społecznych i grup zawodowych w społeczeństwie opartym na wiedzy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Poradniki medyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Stanisław Juszczyk
  • Język wydania: polski,angielski
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

Wstęp (Stanisław Juszczyk) 11

Artykuły

Współczesne trendy w edukacji i pedagogice

WOJCIECH KOJS
Edukacja i pedagogika w społeczeństwie wiedzy — wybrane zagadnienia 21

STANISŁAW JUSZCZYK
Neuronauki w edukacji. Nowe możliwości w procesie nauczania-uczenia się 39

ERICH PETLÁK
Neuropedagogika i neurodydaktyka — tendencje XXI wieku 59

MAGDALENA CHRIST
„Elastyczny umysł” w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej 67

Problemy społeczne a edukacja szkolna

WALDEMAR FURMANEK
Szkoła w społeczeństwie wiedzy 81

AGATA CABAŁA, ANDRZEJ KASPEREK
Pamięć przeszłości w społeczeństwie przyszłości. Studium na przykładzie gimnazjalistów z Czeskiego Cieszyna 95

ANNA WALIGÓRA-HUK
Młodzież gimnazjalna z terenów wiejskich a używki — diagnoza i wnioski dla profilaktyki szkolnej 109

IWONA SKRZYPCZYK-SIKORA
Edukacja uczniów romskich 125

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

BEATA MAZEPA-DOMAGAŁA
Specyfika upodobań obrazowych dzieci w wieku przedczytelniczym w zakresie abstrakcyjnych obrazów ilustracyjnych 133

ALINA BUDNIAK
Prezentacja informacji o otaczającym świecie w czasopismach dla dzieci przedszkolnych 145

MIROSŁAW KISIEL
Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji. Specyfika kształcenia i opieki 159

MAŁGORZATA MNICH
Kompetencje studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie kształtowania umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym 179

ANNA WATOŁA
Projekt Eko-Matma Programu Comenius jako realizacja idei „Uczenie się przez całe życie” 193

MARTA MĄCZKA
Soroban — japońskie liczydło w edukacji matematycznej XXI wieku 205

EWELINA KAWIAK
Umiejętności matematyczne dzieci sześcioletnich 215

HEWILIA HETMAŃCZYK-BAJER
Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym 225

Edukacja medialna i informatyczna

MIROSŁAWA WAWRZAK-CHODACZEK
Rola gier komputerowych w czasie wolnym młodzieży w wieku adolescencji 237

WIELISŁAWA OSMAŃSKA-FURMANEK, JACEK JĘDRYCZKOWSKI
Technologie informacyjno-komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej 253

MAREK FURMANEK
Tekst, hipertekst, sieć — szanse edukacyjne 265

TOMASZ HUK
Długotrwały odbiór przekazu medialnego przez dzieci w wieku 10—12 lat 277

ANNA BROSCH
Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej 289

MONIKA FRANIA
Znaczenie szkolnej edukacji medialnej w kontekście rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy 301

MARCIN MUSIOŁ
Zróżnicowanie poziomu kompetencji informatycznych uczniów klas początkowych 313

Edukacja integracyjna i rewalidacja

ADAM STANKOWSKI, NATALIA STANKOWSKA
Pedagogika społeczna i pedagogika specjalna wobec edukacji osób niepełnosprawnych 325

VIERA KURINCOVÁ
Preparation of future teachers for teaching in inclusive schools from the viewpoint of cooperation with parents of children with special educational needs 335

PETER SEIDLER, ERIK ŽOVINEC
Creating the programs for children with delayed school attendance in kindergarten 347

IRENA POLEWCZYK
Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań 361

IWONA WENDREŃSKA
Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli jako jedna z dróg wprowadzania zmian w szkolnictwie specjalnym. Założenia a wyniki badań 371

NATALIA STANKOWSKA
Edukacja w placówkach penitencjarnych (opinie, interpretacje pedagogiczne) 383

Edukacja uniwersytecka i autoedukacja

TOMÁŠ JABLONSKÝ
Globalization and education — studying and teaching at the catholic university today 391

VIOLETTA RODEK
Warunki tworzone w uniwersytecie do autoedukacji studentów 403

Edukacja ludzi starszych

GRAŻYNA KEMPA
Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy 415

Inni Klienci oglądali również

2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Studia Etnologiczne i Antropologiczne. T. 10: Problemy społeczne i kulturowe współczesnego miasta - 06 Transformacja przestrzeni publicznej współczesnego miasta — na przykładzie mysłowickiego centrum

Kolejny tom tego seryjnego wydawnictwa stanowi wynik najnowszych badań etnologów, socjologów i antropologów kultury, prowadzonych w miastach na terenie Polski, Europy Zachodniej i w jednym z miast w Afryce. Zawiera przegląd dziej&o...
4,14 zł 4,60 zł
Do koszyka

Psychologia Społeczna nr 4(39)/2016 - Michał Parzuchowski, Konrad Bocian, Bogdan Wojciszke: Od skrajności do codzienności: współczesna psychologia ocen moralnych [From extreme to mundane: Modern psychology of moral judgments]

W numerze [Contents] Profesor Andrzej Szmajke – wspomnienie [Professor Andrzej Szmajke – in memoriam], s. 386–387. Artykuły [Articles] Michał Parzuchowski, Konrad Bocian, Bogdan Wojciszke: Od skrajności do codzienności: współcz...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 2: Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej - 10 Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytutu Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersy...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 3: Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce - 04 Gwara wyznacznikiem tożsamości regionalnej (na przykładzie gwary śląskiej regionu pszczyńskiego)

W trzecim tomie „Cieszyńskiego Almanachu Pedagogicznego”, noszącym tytuł "Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce", zostały poruszone niektóre zagadnienia rozumienia języka w kontekście wybranych podejść badawczych...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 22, nr 1/2016 - 12 Przegląd badań empirycznych nad inkluzją w edukacji

Prezentowane na łamach 22. tomu „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niełnosprawnych” zagadnienia dotyczą przede wszystkim edukacji dzieci i młodzieży z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego, kontekstowo...
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 15 Dyskusje teoretyków i praktyków wokół rzeczywistości osób niepełnosprawnych

Kolejny numer czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 19, 2/2014), którego temat przewodni: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych – różne aspekty rzecz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.