0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 10 Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne: 38

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Anna Nowak

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2012. R. 55 (68). T. 1 (38): Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne - 10 Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej

Artykuły zamieszczone w tomie „Chowanny” zatytułowanym Edukacja a marginalizacja i wykluczenie społeczne oscylują wokół szeroko pojętej tematyki marginalizacji społecznej. Wśród poruszonych w kontekście marginalizacji zagadnień znalazły się między innymi takie oto: wykształcenie a indywidualny i globalny rozwój społeczny, problem marginalizacji w środowisku dzieci i młodzieży, wykluczenie edukacyjne, uczestnictwo osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy. Zagadnienia poruszone w niniejszym tomie mogą zainteresować socjologów, pedagogów społecznych oraz polityków społecznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Poradniki medyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Anna Nowak
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

Wstęp (Anna Nowak) 11

Artykuły

ANNA NOWAK
Pojęcie, istota, przyczyny, mechanizmy marginalizacji i wykluczenia społecznego 17

AGATA RZYMEŁKA-FRĄCKIEWICZ
Znaczenie wykształcenia w wymiarze indywidualnego i globalnego rozwoju społecznego. Polska a Współczynnik Rozwoju Społecznego — Human Development Index (HDI) 33

ELŻBIETA BIELECKA, EWA KOZDROWICZ
Uwierzyć w siebie. Wyrównywanie szans dzieci zagrożonych marginalizacją 45

EWA SYREK
Edukacyjno-pedagogiczne konteksty społecznego wymiaru choroby 55

GRZEGORZ SZUMSKI
Efekt skupienia. W jaki sposób światła zasada przyczynia się do edukacyjnego wykluczenia 69

ZENON GAJDZICA
Dystans społeczny wobec osób z upośledzeniem umysłowym jako czynnik determinujący ich marginalizację 83

ILONA FAJFER-KRUCZEK
Uwarunkowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych intelektualnie w otwartym rynku pracy 93

ANDRZEJ CZERKAWSKI
Wykluczenie edukacyjne niedostosowanych społecznie 109

MONIKA NOSZCZYK-BERNASIEWICZ, MACIEJ BERNASIEWICZ
Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Analiza jakościowa 121

EWA BIELSKA
Teoria empowerment, krytyczna teoria rasowa, latynoska krytyczna teoria rasowa i teoria LGBT jako odpowiedź na ryzyko marginalizacji społecznej 133

ADAM ROTER
Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji — prawda czy fałsz? Na przykładzie migracji zarobkowych 143

BEATA DYRDA
„Paradoks edukacyjny” — uczniowie zdolni z grup wysokiego ryzyka 153

BOŻENA MATYJAS
Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego. Stan, uwarunkowania i perspektywy 165

EWA JAROSZ
„Uczestnictwo dzieci” — idea i jej znaczenie w przełamywaniu wykluczenia społecznego dziecka 179

MARIA DEPTUŁA
Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników 193

WIOLETTA JUNIK
Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji 207

BEATA PITUŁA
Refleksja nad wybranymi uwarunkowaniami marginalizacji roli współczesnego nauczyciela 223

KATARZYNA BORZUCKA-SITKIEWICZ
Korekcja doświadczeń urazowych będących źródłem zachowań destrukcyjnych jako element inkluzji społecznej 235

JUSTYNA KUSZTAL
Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech 247

TERESA WILK
Edukacja teatralna — czyli o profilaktycznym wymiarze sztuki wobec współczesnych niepokojów 257

ALICJA ŻYWCZOK
Idea afirmacji życia w systemie pedagogicznym Bronisława Ferdynanda Trentowskiego 269

Recenzje

Chowanna. (Myśli wybrane). Komentarz. Wybór i opracowanie Wiesław Andrukowicz. Przedmową opatrzył Lech Witkowski. Posłowie Sławomir Sztobryn. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010, ss. 199, ISBN 978-83-7587-458-7 (Bogusław Śliwerski) 283

Inni Klienci oglądali również

0,01 zł
Niedostępny

Studia Etnologiczne i Antropologiczne. T. 10: Problemy społeczne i kulturowe współczesnego miasta - 21 Elementy rustykalne w przestrzeni miasta — wierność tradycji czy komercyjne działania wolnego rynku?

Kolejny tom tego seryjnego wydawnictwa stanowi wynik najnowszych badań etnologów, socjologów i antropologów kultury, prowadzonych w miastach na terenie Polski, Europy Zachodniej i w jednym z miast w Afryce. Zawiera przegląd dziej&o...
0,01 zł
Niedostępny

Psychologia Społeczna nr 4(31)/2014 - Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników

Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan W...
0,01 zł
Niedostępny

Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji Nr 10/2015

Grono sympatyków, jakie stopniowo skupiamy wokół „trans-dyscyplinarnej” formuły programowej naszego czasopisma, stanowią reprezentanci różnorodnych uczelni, o zróżnicowanych stopniach naukowych i profilach zainte...
0,01 zł
Niedostępny

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 32 Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy

Tematyczny tom naszego półrocznika „Chowanna”, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym. Zebrane w tomie pr...
0,01 zł
Niedostępny

Psychologia-Etologia-Genetyka nr 25/2012

Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowan...
0,01 zł
Niedostępny

„Chowanna” 2016. T. 1 (46): Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego - 17 Recenzje, komunikaty, polemiki; Kronika

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Alicja Żywczok Intencją redaktora części monograficznej ("Kierunki rozwoju etyki pedagogicznej i teorii wychowania moralnego", red. Alicja Żywczok) było włączenie się w dyskusję dotycząc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.