0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 2 (33): Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność - 15 Edukacja (seniorów) w procesie rewalidacji społecznej starzejącego się społeczeństwa (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność: 33

  • Wydanie: 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Stopińska-Pająk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
2,00 zł
1,80 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,20 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 2 (33): Edukacja wobec starości – tradycja i współczesność - 15 Edukacja (seniorów) w procesie rewalidacji społecznej starzejącego się społeczeństwa

Warto pochylić się nad starością, bo ta stanowi jeden z etapów ludzkiego życia – i to pewnie truizm. To, jaka jest, jak jest stereotypowo postrzegana i wreszcie, co zwykle umyka nam, kiedy patrzymy na ludzi starych – to rzecz inna. Redaktor kolejnego tomu „Chowanny” we wstępie do półrocznika pisze: „Wzorce starzenia się i przeżywania własnej starości wymagają reinterpretacji oraz wypracowania własnego, nowego, adekwatnego do ponowoczesnej cywilizacji, modelu starości. Człowiek stary staje zatem przed wyzwaniami, jakie nigdy wcześniej nie były jego udziałem”. Pytania, które stawiają sobie autorzy poszczególnych tekstów, to: czy jest możliwość wsparcia człowieka starego w dramatycznych wysiłkach sprostania współczesności?, jakie jest miejsce edukacji w tym procesie?, czy edukacyjne oferty odpowiadają ludziom starym i czy ludzie starzy postrzegają edukację jako przestrzeń szukania odpowiedzi wyjaśniających oraz ułatwiających zrozumienie własnej egzystencji, losu, godności własnego życia? Artykuły zostały podzielone na cztery grupy problemowe. Od szerokiego spojrzenia na edukację i jej znaczenie w procesie starzenia się i starości, poprzez ukazanie różnych form aktywności edukacyjnej ludzi starych, do geragogiki (subdyscypliny pedagogiki/andragogiki) jako nauki podejmującej problematykę edukacji ludzi „trzeciego wieku”.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Poradniki medyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Logopedia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Agnieszka Stopińska-Pająk
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2353-9682
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI

Wstęp (Agnieszka Stopińska-Pająk) / 7

Artykuły

Uczyć się do/w starości — edukacyjne wyzwania

AGNIESZKA STOPIŃSKA-PAJĄK
„Szkoła starości” — być, aby się uczyć / 11

KRZYSZTOF MALISZEWSKI
Odwaga starości / 25

URSZULA TABOR
Metafory starości — interpretacja tematu starości w dziełach malarstwa / 33

MAŁGORZATA DZIĘGIELEWSKA
Edukacja jako sposób przygotowania do starości / 49

DOMINIKA SKOWROŃSKA
Edukacja i samorealizacja w procesie przygotowania do starości i wizji starości osób w wieku średnim — sprawozdanie z badań / 63

Seniorzy w społeczeństwie wiedzy

ZOFIA SZAROTA
Seniorzy w przestrzeni kulturalno-edukacyjnej społeczeństwa wiedzy / 77

OLGA CZERNIAWSKA
Uniwersytet Trzeciego Wieku, 30 lat działania. Przemiany, dylematy i oczekiwania w epoce ponowoczesnej / 97

HELENA HRAPKIEWICZ
Uniwersytety trzeciego wieku jako jedna z form kształcenia osób starszych / 115

RENATA KONIECZNA-WOŹNIAK
Udział ludzi starszych w edukacji nieformalnej / 127

MONIKA SULIK
Jesień życia kobiety — aspekty edukacyjne / 143

GRAŻYNA KEMPA
Społeczno-edukacyjne problemy czasu wolnego seniorek na tle własnego życia na Górnym Śląsku i współczesnych zmian cywilizacyjnych / 155

Edukacja przeciw marginalizacji seniorów

MARIA KUCHCIŃSKA
Edukacja przeciw marginalizacji seniorów / 173

ELŻBIETA TRAFIAŁEK
Narodowa strategia spójności a profilaktyka wykluczenia społecznego ludzi starych / 187

JERZY HALICKI
Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów / 203

AGNIESZKA MAJEWSKA-KAFAROWSKA
Edukacja (seniorów?) w procesie rewalidacji społecznej starzejącego się społeczeństwa / 213

Geragogika jako subdyscyplina pedagogiczna

ANNA LESZCZYŃSKA-REJCHERT
Geragogika jako subdyscyplina pedagogiczna — założenia i formy realizacji / 225

AGATA CHABIOR
Społeczny wymiar kształcenia gerontologicznego — aspekt teoretyczno-praktyczny / 235

ANNA WITIUK-MISZTALSKA, TOMASZ MISZTALSKI
Pozagenetyczne czynniki kształtujące proces korzystnego starzenia — spojrzenie geriatry / 247 

Recenzje

Monika Jaworska, Lech Witkowski: Przeżycie — przebudzenie — przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w prozie Hermanna Hessego (tropy i kategorie pedagogiczne). Bydgoszcz—Kraków—Szczecin, UKW 2007. (Krzysztof Maliszewski) / 265 

Ryszard Wroczyński. Żyć w ludziach i dziełach. Red. Ewa Kozdrowicz, Tadeusz Pilch. Warszawa, Pedagogium — Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej 2007. (Mariusz Cichosz) / 269

Z tęsknoty za mistrzem. Red. Jacek Kurek, Krzysztof Maliszewski. Chorzów, MDK „Batory” w Chorzowie 2007. (Łukasz Michalski) / 275

Martha C. Nussbaum: W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego. Przekł. A. Męczkowska. Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej 2008. (Beata Pituła) / 279

Wspomnienia

Pożegnanie Profesor Teresy Borowskiej / 285

Inni Klienci oglądali również

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 21, nr 2/2015: Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych - 03 Postavenie Rómov na Slovensku

Kolejny numer „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, pt. "Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych" (2/2015, tom 21) pod redakcją Sylwii Wrony i Jerze...
24,00 zł
Do koszyka

Studia Iuridica, nr 65

Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a...
4,14 zł 4,60 zł
Do koszyka

Zarządzanie Publiczne nr 1(27)/2014 - Tomasz Zarycki: Innowacjonizm jako legitymizacja. Dyskursy innowacji, gospodarki opartej na wiedzy, społeczeństwa informacyjnego i pokrewne w perspektywie krytycznej

W numerze [Contents] Anna Karwińska: Potencjał kulturowy społeczeństwa jako zasób rozwojowy [Cultural potential of society as a resource of development ], doi 10.7366/1898352912701, s. 5–19; Tomasz Zarycki: Innowacjonizm jako legitymizacja...
2,77 zł 3,00 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2014. T. 1 (42): Jakość życia młodego pokolenia w perspektywie psychopedagogicznej i społecznej - 10 Jakość życia młodego pokolenia w perspektywie psychopedagogicznej...: Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście jakości życia dzieci ...

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Ewa Wysocka Prezentowany Czytelnikowi tom jest w jego części monograficznej próbą przedstawienia sposobu doświadczania życia i oceny jego jakości w sposób wielowymiarowy (holistyczny), i...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji Nr 10/2015

Grono sympatyków, jakie stopniowo skupiamy wokół „trans-dyscyplinarnej” formuły programowej naszego czasopisma, stanowią reprezentanci różnorodnych uczelni, o zróżnicowanych stopniach naukowych i profilach zainte...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 04 Część monograficzna. Kultura wizualna – konteksty edukacyjne: Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej – refleksja pedagoga

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Beata Mazepa-Domagała Kierując się myślą, iż kultura wizualna nie opiera się na samych obrazach, lecz na nowoczesnej skłonności do obrazowania lub wizualizowania egzystencji, a poddanie naukowemu ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.