0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się - 04 Związki między zmiennymi – wyniki badań własnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Studenska

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się - 04 Związki między zmiennymi – wyniki badań własnych

Książka „Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się" skierowana jest do nauczycieli, badaczy oraz wszystkich osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W projektowaniu badań i redagowaniu pracy korzystano z aktualnych teorii wykorzystywanych w psychologii i dydaktyce. W pracy uwzględniono potrzeby praktyki, zwłaszcza w zakresie diagnozowania poziomu autonomii w uczeniu się. W publikacji omówiono zagadnienie autonomii w uczeniu się oraz jej uwarunkowania. Przedstawiono pojęcia autonomii, autonomii uczenia się, samoregulacji, metapoznania oraz strategii uczenia się. Dokonano przeglądu wybranych z literatury badań związków płci, wieku, temperamentu oraz wspomagania autonomii przez środowisko rodzinne i szkolne z autonomią oraz autonomią uczenia się. Zamieszczono także propozycję klasyfikacji sposobów, które nauczyciele mogą wykorzystać, by wspierać rozwój autonomii swoich uczniów w nabywaniu wiedzy i umiejętności. W części książki prezentującej badania własne, opisano stworzone dla potrzeb badań narzędzie do pomiaru poczucia trudności autonomicznego uczenia się. Zaprezentowano również wyniki weryfikacji modelu tłumaczącego trudność odczuwaną podczas samodzielnego nabywania wiedzy i umiejętności. W modelu uwzględniono cechy temperamentu, wsparcie środowiska szkolnego i rodzinnego, poziom, w jakim osoba preferuje wspieranie jej samodzielności w uczeniu się, jej autonomię ogólną, motywację oraz poczucie własnej skuteczności. Uzyskane wyniki badań skrótowo i przystępnie podsumowano. Treść pracy stwarza osobom pracującym w edukacji okazję do pogłębienia własnej wiedzy na temat możliwości stymulowania autonomii młodych ludzi. Przedstawiony w pracy autorski kwestionariusz umożliwia zarówno diagnozę potrzeb uczniów dotyczących wspierania ich w samodzielnym nabywaniu wiedzy i umiejętności, jak i przeprowadzenie badań związków i uwarunkowań trudności samodzielnego uczenia się.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-973-3
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 5

Część pierwsza: Autonomia w świetle literatury
1. Pojęcie autonomii / 15
1.1. Autonomia jednostki w wybranych koncepcjach filozoficznych / 16
1.2. Psychologiczne koncepcje autonomii jednostki / 19
1.3. Koncepcje autonomii jednostki w pedagogice / 25
1.3.1. Autonomia jako cel wychowania i kształcenia / 25
1.3.2. Nurt Nowego Wychowania i szkoły alternatywne / 28
1.3.3. Teorie wychowania a autonomia / 29
1.3.4. Autonomia w subdyscyplinach pedagogiki / 30
1.4. Podobieństwa i różnice omówionych filozoficznych, psychologicznych i pedagogicznych ujęć autonomii / 31
2. Pojęcie autonomii uczenia się / 33
2.1. Definicje autonomii uczenia się i kompetencje wymagane do jej osiągnięcia / 33
2.2. Pojęcia związane z autonomią uczenia się / 35
2.2.1. Samoregulacja oraz samoregulacja uczenia się / 35
2.2.2. Samokształcenie / 38
2.2.3. Strategie uczenia się / 40
2.2.4. Metapoznanie w uczeniu się / 44

Część druga: Psychodydaktyczne i metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia się w świetle literatury
3. Pomiar autonomii oraz autonomii w uczeniu się / 49
3.1. Pomiar autonomii ogólnej / 49
3.2. Pomiar autonomii i samoregulacji w uczeniu się / 52
4. Korelaty autonomii i autonomii w uczeniu się / 57
4.1. Autonomia a wybrane wyznaczniki funkcjonowania jednostki / 57
4.1.1. Autonomia a efekty szkolnego uczenia się / 57
4.1.2. Autonomia a poczucie dobrostanu / 59
4.2. Podmiotowe korelaty autonomii oraz autonomii uczenia się / 63
4.2.1. Wiek i poziom wykształcenia a autonomia i autonomia w uczeniu się / 63
4.2.2. Płeć a autonomia i autonomia w uczeniu się / 66
4.2.3. Temperament i osobowość a autonomia / 67
4.2.4. Poczucie własnej skuteczności a autonomia i samoregulacja w uczeniu się / 72
4.3. Środowisko wychowawcze rodziny i szkoły a rozwój autonomii / 73
4.3.1. Style wychowawcze w rodzinie / 74
4.3.2. Style wychowawcze w rodzinie a kształtowanie autonomii dzieci / 76
i wybranych wskaźników ich funkcjonowania / 76
4.3.3. Wspieranie autonomii ucznia w edukacji / 78
4.3.4. Działania nauczyciela wspierające uczniowską autonomię opanowywania wiedzy i umiejętności / 81
4.3.5. Propozycja klasyfikacji nauczycielskich sposobów wspierania uczniowskiej autonomii uczenia się / 85
4.3.6. Efekty nauczycielskich działań wspierających autonomię opanowywania
wiedzy i umiejętności przez uczniów / 89
4.3.7. Autonomia jako zmienna pośrednicząca między oddziaływaniami środowiskowymi a wyznacznikami funkcjonowania jednostki / 93
5. Podsumowanie /96

Część trzecia: Psychodydaktyczne i metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia się – metodologia badań własnych
6. Autorskie narzędzie do pomiaru postrzegania trudności autonomicznego Uczenia się / 103
6.1. Założenia do konstrukcji Kwestionariusza Trudności Autonomicznego Uczenia się (KTAU) / 103
6.2. Wersja eksperymentalna KTAU / 104
6.3. Właściwości psychometryczne KTAU / 106
6.3.1. Struktura czynnikowa KTAU / 106
6.3.1.1. Wyniki eksploracyjnej analizy składowych głównych / 106
6.3.1.2. Wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej / 111
6.3.2. Moc dyskryminacyjna pozycji KTAU / 113
6.3.3. Rzetelność KTAU / 118
6.3.4. Trafność KTAU / 119
6.3.5. Rozkład pomiarów KTAU / 123
6.3.6. Trudność autonomicznego uczenia się mężczyzn i kobiet na różnych poziomach edukacji / 126
6.3.6.1. Różnice trudności autonomicznego uczenia się w grupach zróżnicowanych pod względem płci i poziomu wykształcenia / 126
6.3.6.2. Płeć i poziom wykształcenia a postrzeganie trudności w kierowaniu własnym uczeniem się / 127
6.4. Normalizacja KTAU / 134
6.4.1. Przeznaczenie kwestionariusza / 134
6.4.2. Sposób prowadzenia badań / 135
6.4.3. Opis KTAU / 135
6.4.4. Sposób obliczania wyników KTAU / 137
6.4.5. Przykład obliczania wyników KTAU / 138
6.4.6. Ocena wyników KTAU / 139
6.4.7. Skrócona wersja KTAU / 141
7. Metodologia badań własnych związków zmiennych podmiotowych i środowiskowych z postrzeganiem trudności autonomicznego uczenia się / 144
7.1. Problem i pytania badawcze / 144
7.2. Wstępny model postrzegania trudności w samodzielnym uczeniu się / 145
7.3. Przyjęte zmienne i ich operacjonalizacja / 147
7.4. Rozszerzenie wstępnego modelu zależności między zmiennymi / 149
7.5. Hipotezy badawcze dotyczące modelu zależności między zmiennymi / 150
7.6. Metoda / 154
7.6.1. Stosowane narzędzia badawcze / 154
7.6.2. Osoby badane / 158
7.6.3. Procedura badań / 159

Część czwarta: Związki między zmiennymi – wyniki badań własnych 
8. Korelacje między analizowanymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a trudnością autonomicznego uczenia się / 163
9. Zmienne podmiotowe i środowiskowe jako predyktory trudności autonomicznego uczenia się / 169
10. Weryfikacja hipotetycznego modelu zależności między przyjętymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a postrzeganiem trudności w kierowaniu własnym uczeniem się / 176
10.1. Charakterystyka analizy / 176
10.2. Stwierdzenia wykorzystywane w części pomiarowej analizowanego modelu / 176
10.3. Rezultaty weryfikacji pierwotnego modelu zależności między przyjętymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a postrzeganiem trudności autonomicznego uczenia się / 179
10.4. Wyniki weryfikacji modelu skorygowanego / 182
11. Związek trudności autonomicznego uczenia się ze składowymi zmiennych podmiotowych oraz elementami wsparcia autonomii przez środowisko / 185

Część piąta: Podsumowanie i wnioski
12. Charakterystyka wyników badań / 193
13. Wnioski z badań / 197

Zakończenie / 203
Aneks / 209
Bibliografia / 215
Indeks nazwisk / 225
Indeks rzeczowy / 231
Summary / 237
Spis tabel i rysunków / 239

Inni Klienci oglądali również

83,30 zł 119,00 zł
Do koszyka

Metodologia badań psychologicznych

Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z p...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Modelowanie i badanie wybranych procesów i elementów obiektów logistycznych z wykorzystaniem metod symulacyjnych

Praktyczny i nowatorski charakter oraz zawartość merytoryczna monografii wykracza poza ramy dostępnych prac naukowych z obszaru zastosowania metod symulacyjnych w zagadnieniach modelowania procesów logistycznych zachodzących w magazynach wysokie...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Warsztaty badawcze doktorantów – między uwiedzeniem metodologicznym a krytyką

Wpisana z założenia w tę publikację eklektyczność będąca implikacją zarówno bogactwa refleksji autorów artykułów, jak i różnorodności metod i tematyk projektów badawczych, sprawia że może ona, w naszym przekonaniu, ok...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody ...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Między rusofobią a rusofilią

Publikacja jest zbiorem tekstów badaczy z różnych ośrodków naukowych w kraju i za granicą, omawiających wielorakie ujęcia tematu Rosji i Rosjan w literaturze polskiej. Przedmiotem rozpoznań stają się między innymi: zagadnienie swoj...
21,59 zł 23,99 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia kultury fizycznej – aktualny stan badań

Problematyka poszczególnych prac w szczególności nawiązuje do zagadnień treningu sportowego, różnych form aktywności fizycznej podejmowanej dla zdrowia oraz historii kultury fizycznej.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!