Przedpłata (Przelewy24) do 299 zł | od 299 zł | |
---|---|---|
ORLEN Paczka |
9,99 zł | 0 zł |
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka | 10,99 zł | 0 zł |
Pocztex | 11,99 zł | 0 zł |
InPost Paczkomaty 24/7 |
13,99 zł | 0 zł |
Kurier DPD |
12,49 zł | 0 zł |
Punkty odbioru DPD |
10,99 zł | 0 zł |
Odbiór w Księgarni PWN |
0 zł | 0 zł |
Płatność przy odbiorze do 299 zł | od 299 zł | |
---|---|---|
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka | 14,99 zł | 0 zł |
Pocztex | 15,99 zł | 0 zł |
Kurier DPD |
16,49 zł | 0 zł |
Jednym z głównych zadań projektanta budowli morskiej jest poprawne uwzględnienie kombinacji oddziaływań takich czynników jak: falowanie, prądy morskie, wiatr, zjawiska sejsmiczne. Innym istotnym elementem jego pracy jest zagwarantowanie spełnienia warunków stateczności budowli poprzez umiejętną analizę współoddziaływania środowiska morskiego i budowli morskiej z jednoczesnym interaktywnym projektowaniem geometrii budowli oraz doborem właściwych parametrów materiałowych.
Niniejsza publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z inżynierią morską. Na przykładzie typowych budowli morskich: falochronu pionowościennego, falochronu narzutowego oraz rurociągu podmorskiego przedstawiono metody umożliwiające określenie obciążenia tych budowli – zarówno w postaci obciążenia hydrostatycznego, jak i obciążenia hydrodynamicznego.
Autor krok po kroku prezentuje szczegółowe rozwiązania licznych zadań rachunkowych, w których uwzględniono typowe schematy obciążeń, możliwe do zaistnienia w warunkach rzeczywistej pracy budowli morskiej. Aby ułatwić Czytelnikowi do maksimum osiągnięcie pozytywnych wyników samokształcenia na bazie prezentowanej książki, autor daje Czytelnikowi możliwość skorzystania z darmowej wersji wykonawczej autorskiego programu komputerowego, przygotowanego specjalnie jako uzupełnienie materiału przedstawionego w książce.
Dr hab. inż. Waldemar Magda zajmuje stanowisko profesora nadzwyczajnego na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Prowadzi wykłady z przedmiotów: budownictwo morskie, oceanotechnika, dynamika morza, teoria konstrukcji morskich, a także Marine and Civil Engineering, Submarine Pipelines oraz Mooring and Fendering.
W latach 1995–1996 odbywał staż naukowy w Instytucie Franziusa (Hanower, Niemcy) prowadząc badania rurociągu podmorskiego w dużym kanale falowym. Uczestniczył (1999–2000) w pracach projektowych nad pierwszym polskim rurociągiem podmorskim łączącym platformę wydobywczą firmy LOTOS Petrobaltic z bazą lądową we Władysławowie.
Obecnie współpracuje z zagranicznymi ośrodkami naukowymi, takimi jak: Uniwersytet w Okayamie (Japonia), Duński Uniwersytet Techniczny w Lyngby oraz Uniwersytet Techniczny w Istambule (Turcja) w dziedzinie oddziaływania podłoża morskiego, falowania i konstrukcji morskich, ze szczególnym uwzględnieniem rurociągów podmorskich.
Dr hab. inż. Waldemar Magda jest autorem kilku monografii, a w tym przede wszystkim pracy pt. „Rurociągi podmorskie. Zasady projektowania” opublikowanej w Wydawnictwie Naukowym PWN (Warszawa, 2018). Poza tym jest także autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych opublikowanych w krajowych i zagranicznych czasopismach.
Jest członkiem American Society of Civil Engineers (ASCE), International Society for Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ISSMGE), a także Polskiego Komitetu Geotechniki (PKG) oraz Gdańskiego Towarzystwa Naukowego (GTN).