Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.
„
Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować.
Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
CZYM JEST BADANIE RYNKU? 9 WSTĘP. DLACZEGO POWSTAŁA TA KSIĄŻKA? Michał Jan Lutostański 9 I. Badania rynku, czyli jak zrozumieć konsumenta Patrycja Prochera, Michał Jan Lutostański 13 ELEMENTY PROCESU BADAWCZEGO 20 II. Rynek badawczy, organizacja pracy agencji badawczej i zarządzanie projektami badawczymi Katarzyna Archanowicz-Kudelska 20 III. Dobór próby i ważenie w badaniach offline i online Marcin Bągard, Michał Dubrawski 35 IV. Wizualizacja wyników badań i raportowanie Mateusz Galica, Kuba Piwowar, Adam Polasz 67 V. Prezentowanie wyników badań Michał Jan Lutostański, Jacek Wasilewski 99 VI. Zarządzanie wynikami badań w organizacji Tomasz Jędrkiewicz, Adam Polasz 111 VII. Etyka w badaniach opinii i rynku Katarzyna Archanowicz-Kudelska 132 METODY BADAWCZE 142 VIII. Jak dobrze zrobić kwestionariusz? Tomasz Dulinicz, Anna Martenka 142 IX. Badania jakościowe – klasyczne metody FGI oraz IDI Beata Rąbińska, Piotr Ciąćka 163 X. Badania eksploracyjne Paweł Pawiński 182 XI. Podejście etnograficzne w badaniach rynku Izabela Rudak, Paweł Krzyworzeka 192 XII. Semiotyka w badaniach i analizach marketingowych Krzysztof Polak 213 XIII. Badania neuromarketingowe Jacek Kowalski, Beata Pawłowska, Ewelina Omiecińska 235 XIV. Społeczności badawcze online Piotr Idzik, Natalia Kicina 257 XV. Badanie trendów konsumenckich Barbara Frątczak-Rudnicka 279 XVI. Ekonomia behawioralna, badania behawioralne Agnieszka Łebkowska, Michał Protasiuk 309 XVII. Badanie narracyjne Jacek Wasilewski 325 ZASTOSOWANIE BADAŃ W PRAKTYCE 342 XVIII. Potrzeby i insighty Michał Kociankowski 342 XIX. Badania kondycji marki i trackingi konsumenckie Małgorzata Grabowska-Elzanowska, Marek Biskup, Patryk Polkowski 362 XX. Badania konceptów i innowacji Anna Gorączka, Michał Protasiuk 391 XXI. Badanie opakowań Michał Jan Lutostański, Dorota Zacharska 412 XXII. Badania sensoryczne produktów Mateusz Kosmala 428 XXIII. Badania cen Maria Otmar-Szymańska, Rafał Neska 456 XXIV. Badania satysfakcji konsumentów Arkadiusz Wódkowski, Grzegorz Kosiński 473 XXV. Badania skuteczności komunikacji reklamowej Paweł Ciacek, Michał Kociankowski, Gabriel Matwiejczyk 503 XXVI. Badania shopperowe Anna Gorączka, Artur Czajka 547 XXVII. Badania służące segmentacji rynku, czyli jak wyróżnić i opisać swoją grupę docelową Anna Forycka-Zawadka, Anna Karczmarczuk 583 XXVIII. Badania w projektowaniu doświadczeń Agnieszka Szóstek, Katarzyna Gawlik 606 XXIX. Badania w procesach projektowania usług Julia Dziubecka, Grzegorz Młynarski Julia Dziubecka, Grzegorz Młynarski 632 XXX. Sondaże opinii publicznej i badania społeczne Marcin Herrmann, Piotr Tadeusz Kwiatkowski 650 JAKA JEST PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ? 668 XXXI. Rola badań w świecie big data Michał Protasiuk 668 ZAKOŃCZENIE. PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ Michał Jan Lutostański 678 Słownik badawczy Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, Patrycja Prochera, Magdalena Tędziagolska 681 AUTORZY 711
Dr n. med. Agnieszka Łebkowska jest absolwentką Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Białymstoku, specjalista chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Pracuje na stanowisku adiunkta w Klinice Chorób Wewnętrznych i Chorób Metabolicznych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. W pracy klinicznej zajmuje się diagnostyką i leczeniem zaburzeń endokrynnych, cukrzycy, otyłości oraz niepłodności.
Dr n. med. Agnieszka Łebkowska w swojej pracy naukowej zajmuje się zaburzeniami metabolicznymi związanymi z zespołem policystycznych jajników, patogenezą insulinooporności, powikłaniami cukrzycy.
Jest aktywnym członkiem Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego oraz Europejskiego Towarzystwa Endokrynologicznego.