0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Badania jakościowe t.2 (eBook)

Metody i narzędzia

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Redakcja naukowa: Dariusz Jemielniak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Badania jakościowe t.2

Tom 2 przybliża metody i narzędzia niezbędne w trakcie prowadzenia wywiadów indywidualnych, grup fokusowych, badań etnograficznych czy analizy dyskursu i dokumentów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Redakcja: Dariusz Jemielniak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20658-1
  • ISBN druku: 978-83-01-16946-6
  • Liczba stron: 288
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie. Różnorodność metod i narzędzi w badaniach jakościowych (Dariusz Jemielniak)      IX

ROZDZIAŁ 1. Studium przypadku (Marta Strumińska-Kutra, Izabela Koładkiewicz)  1
1.1. Podstawowa charakterystyka strategii studium przypadku  2
1.1.1. Czym jest, a czym nie jest strategia studium przypadku?  2
1.1.2. Założenia strategii studium przypadku    5
1.1.3. Typy studiów przypadku      12
1.2. Jak realizować badania z użyciem strategii studium przypadku?  17
1.2.1. Projektowanie badania jako tworzenie łańcucha dowodów 17
1.2.2. Krok pierwszy: czego chcemy się dowiedzieć?   19
1.2.3. Krok drugi: gdzie poszukiwać źrodeł danych?   20
1.2.4. Krok trzeci: w jaki sposób zdobywać i selekcjonować dane? 23
1.2.5. Krok czwarty: w jaki sposób analizować uzyskane dane empiryczne?        26
1.2.6. Krok piąty: jak formułować wnioski z badań i pisać raport badawczy?         29
1.3. Wady i zalety wykorzystania strategii studium przypadku   32
1.3.1. Potencjalne ograniczenia i zagrożenia    32
1.3.2. Zalety strategii studium przypadku     34
1.4. Podsumowanie        36
Polecane lektury         37
Bibliografia         37

ROZDZIAŁ 2. Obserwacja (Małgorzata Ciesielska, Katarzyna Wolanik Boström, Magnus Öhlander)         41
2.1. Obserwacja jako metoda        42
2.1.1. Obserwacja a problem badawczy      42
2.1.2. Teren i dostęp do niego      43
2.1.3. Selekcja – co, kogo, gdzie i kiedy obserwować?    44
2.1.4. Role obserwatora        47
2.1.5. Notatki z terenu        48
2.2. Typy obserwacji         50
2.2.1. Obserwacja bezpośrednia uczestnicząca     50
2.2.2. Obserwcja bezpośrednia nieuczestnicząca    53
2.2.3. Obserwacja pośrednia      55
2.3. Podsumowanie        60
Polecane lektury         65
Bibliografia         65

ROZDZIAŁ 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing (Barbara Czarniawska)        69
3.1. Tradycyjna etnografia już nie wystarcza      69
3.2. Shadowing i jego historia        72
3.2.1. Cień dyrektora       74
3.2.2. Na zakupach        76
3.2.3. Lekcja analizy intersekcjonalnej      80
3.3. Shadowing – porównanie z innymi technikami     86
Polecane lektury         88
Bibliografia         88

ROZDZIAŁ 4. Podejście biograficzne (Paulina Bednarz-Łuczewska, Michał Łuczewski) 91
4.1. Rozwój badań biograficznych      92
4.2. Metody badań biograficznych      97
4.2.1. Zalety badań biograficznych      99
4.2.2. Ograniczenia badań biograficznych     104
4.3. Podsumowanie        106
Polecane lektury         107
Bibliografia         107

ROZDZIAŁ 5. Wywiad w badaniach jakościowych (Svetlana Gudkova)  111
5.1. Rodzaje wywiadów        113
5.2. Przygotowanie wywiadu        120
5.3. Przeprowadzenie wywiadu       123
5.4. Podsumowanie        128
Polecane lektury         128
Bibliografia         129

ROZDZIAŁ 6. Badania fokusowe (Katarzyna Gawlik)      131
6.1. Co to są badania fokusowe?       131
6.2. Jak wygląda badanie fokusowe?       135
6.2.1. Planowanie badania: próba badawcza i dobór respondentów  135
6.2.2. Scenariusz badania fokusowego i rola moderatora   139
6.2.3. W studiu fokusowym       142
6.2.4. Kwestie etyczne       145
6.3. Do czego służą badania fokusowe?      146
6.4. Odmiany metody fokusowej       155
6.5. Zamiast podsumowania: jak zadbać o sukces badania fokusowego 161
Polecane lektury         162

ROZDZIAŁ 7. Analiza dokumentów zastanych (Michał Łuczewski, Paulina Bednarz-Łuczewska)          163
7.1. Dokumenty w badaniach społecznych     164
7.2. Rodzaje dokumentów       165
7.3. Przykłady zastosowania        165
7.3.1. Formułowanie hipotez i problemów badawczych   166
7.3.2. Eksploracja i opis zjawisk społecznych    168
7.3.3. Wyjaśnienie zjawisk społecznych      173
7.4. Problemy metodologiczne: dokument jako proces społeczny   176
7.4.1. Rzetelność         176
7.4.2. Trafność        181
7.4.3. Trafność i rzetelność       183
7.5. Podsumowanie        184
Polecane lektury         185
Bibliografia         185

ROZDZIAŁ 8. Analiza dyskursu (Aylin Kunter) (tłum. Marta Höffner)    189
8.1. Tekst          189
8.2. Dyskurs         191
8.3. Wymiary dyskursu         195
8.4. Analiza dyskursu         196
8.5. Przykładowa analiza dyskursu      197
8.6. Zamiast podsumowania        199
Polecane lektury         200
Bibliografia         200

ROZDZIAŁ 9. Etnografia wirtualna (Piotr Cichocki, Tomasz Jędrkiewicz, Robert Zydel) 203
9.1. Etnografia jako perspektywa i metoda      203
9.2. Internet: jedna czy wiele przestrzeni?     204
9.3. Etnografia wirtualna: definicja      206
9.4. Zastosowania etnografii wirtualnej      208
9.5. Analiza treści wizualnych        209
9.6. Obserwacja uczestnicząca       212
9.7. Etyka badań internetowych       214
9.8. Ograniczenia etnografii wirtualnej      215
9.9. Podsumowanie        218
Polecane lektury         219
Bibliografia         219

ROZDZIAŁ 10. Technika identyfikacji konstruktów osobistych (Dorota Bourne, Devi A. Jankowicz) (tłum. Marta Höffner)       221
10.1. Psychologia konstruktów osobistych      221
10.2. Najważniejsze cechy techniki identyfikacji konstruktów osobistych 228
10.2.1. Przeprowadzanie wywiadu w ramach techniki Rep Grid  229
10.2.2. Temat i elementy        230
10.2.3. Konstrukty        231
10.2.4. Tworzenie drabiny, tworzenie piramidy     232
10.2.5. Szukanie konstruktów rdzennych i opór wobec zmiany  233
10.3. Aspekt ilościowy i kilka przykładów zastosowań techniki Rep Grid  235
10.4. Przykładowe zastosowanie techniki identyfikacji konstruktów osobistych          238
10.5. Zamiast podsumowania       239
Polecane lektury         243
Bibliografia         244

ROZDZIAŁ 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji (Mustafa Özbilgin, Joana Vassilopoulou) (tłum. Marta Höffner)      247
11.1. Ontologia i epistemologia relacyjności w badaniach organizacji  248
11.2. Metody relacyjne: „ja” i refleksyjność badacza     255
11.3. Metody relacyjne: „ja” i okoliczności     257
11.4. Metody relacyjne: „ja” a inny      260
11.5. Metody relacyjne: „ja”, inny i okoliczności    261
11.6. Metody relacyjne: inni ludzie      266
11.7. Metody relacyjne: inni ludzie i zjawiska społeczne (organizacyjne) 267
11.8. Metody relacyjne: zjawiska organizacyjne (struktury lub okoliczności) 269
11.9. Podsumowanie        270
Polecane lektury         270

Bibliografia         270
Indeks nazwisk         277
Nota o autorach         285
Słowa kluczowe: badania jakościowe socjologia

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Wieś i Rolnictwo nr 1/2018

W numerze [Contents] Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak: Jubileusz Profesor Marii Halamskiej, s. 7–10; Grzegorz Gorzelak: Maria Halamska – Uczona z klasą, s. 11–14. A r t y k u ł y [Articles] Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obsz...
38,61 zł 42,90 zł
Do koszyka

Tajniki zarządzania pieniędzmi

Poznaj tajniki postępowania z pieniędzmi – ich zarabiania, inwestowania i mądrego wydawania! Temat pieniędzy należy do najbardziej pobudzających do myślenia, wywołujących największe emocje i najbardziej dzielących ludzi kwestii na świecie. Napisa...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Przenicowana rzeczywistość. Świat konsumpcji a etyka Immanuela Kanta

W polskiej literaturze naukowej na temat konsumpcji nie mamy zbyt wielu prac napisanych z perspektywy filozoficznej i etycznej. Praca sytuuje zjawisko konsumpcji w kontekście jednej z najgłębszych koncepcji etycznych wszech czasów – etyce ...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania

Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka na temat terapii behawioralnej dzieci z autyzmem! Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniej...
8,99 zł 9,99 zł
Do koszyka

Areopagitica

Traktat Johna Miltona "Areopagitica" ukazał się w 1644 roku i był odpowiedzią na uchwaloną przez angielski parlament Ustawę, która obejmowała kontrolą druk: "ażeby żadna książka, pamflet lub gazeta nie mogły być odtąd wydrukowane,...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.